BANJALUKA, U intervjuu za “Nezavisne novine” Aleksandar Kesić, direktor Sberbank Banjaluka, naglašava da se dosadašnji način pružanja bankarskih usluga mora modernizovati, te da je Sberbanka u 2015. godini na bankarskom tržištu Republike Srpske pokazala kako se dosadašnja ponuda proizvoda i usluga mijenja uvođenjem novih tehnologija.
Kesić je istakao da je Sberbanka u prethodnoj poslovnoj godini kvalitetno upravljala rizicima, povećala tržišni udio i očuvala stabilnost poslovanja, dok je suštinski najveći uspjeh napravila osvojivši povjerenje velikog broja novih klijenata.
*Sberbank uskoro ulazi u četvrtu godinu poslovanja na tržištu Republike Srpske. Kako danas ocjenjujete tržišnu poziciju banke?
KESIĆ: Dolaskom na tržište Republike Srpske najavili smo da ćemo poslovnošću, koja je kombinacija stručnosti i inovativnih rješenja, pokazati postojećim i budućim klijentima šta znači kvalitetan poslovni odnos sa bankom, kojoj su potrebe klijenata uvijek na prvom mjestu. Ovogodišnji trend rasta broja klijenata jasno govori u kojoj mjeri je ovaj koncept doživljen na pravi način. Stanovništvu i privredi Republike Srpske pružili smo punu podršku u prethodnom periodu, obilježenom velikim brojem izazova i teškoća. Činjenica da pripadamo Sberbank grupaciji, čiji je većinski vlasnik Centralna banka Ruske Federacije, kao zahtjev pred nas stavlja princip poslovnosti s najvišim stepenom odgovornosti, ali nam daje i prednost za stvaranje dobre tržišne pozicije. To je pozicija tržišnog lidera u primjeni modernog načina poslovanja, ali i kvalitetnog upravljanja preuzetim rizicima. Svakodnevno se trudimo ne samo da sačuvamo tu ulogu, nego da je i dalje unaprijedimo.
*Da li ste zadovoljni postignutim rezultatima u 2015. godini?
KESIĆ: Godina koja je sada iza nas je bila teška za poslovanje, obilježena nizom dešavanja i faktora koji su loše uticali na ekonomski rast i rast investicija u Republici Srpskoj. Takve okolnosti, uz zategnuta globalna kretanja, nalažu da se poveća kvalitet i efikasnost pružanja usluga klijentima, te brže donose poslovne odluke i revidiraju planovi i strategija u poslovanju banke. Uprava Sberbanke je u protekloj godini donijela niz odluka na bazi kojih je na tržište Republike Srpske uvela moderne usluge koje do sada nisu bile pružane na nivou kvaliteta koji mi obezbjeđujemo. Vjerujem da smo se na ovaj način uspješno prilagodili novim okolnostima, jer smo se prema njima odnosili kao prema novim poslovnom izazovima. Danas je struktura bilansa naše banke i kvalitet našeg kreditnog portfolija na vrlo visokom nivou. Kvalitetno upravljamo rizicima, povećavamo tržišno učešće, održavamo stabilnost banke, posjedujemo solidnu kapitalnu osnovu, sa dominantnim učešćem osnovnog kapitala u ukupnom kapitalu.
*U kojoj mjeri Sberbank Banjaluka prati savremene trendove u bankarstvu?
KESIĆ: Naš prioritet je praćenje modernih trendova, u smislu primjene savremenih tehnologija u bankarskom poslovanju. U skladu s ovakvim, od početka prihvaćenim konceptom, kreirali smo i nudimo svojim klijentima moderne usluga. Na bazi toga, bez lažne skromnosti, smatram da držimo lidersku poziciju u oblasti digitalnog bankarstva. Primjera radi, za sada smo jedina banka sa sjedištem u Republici Srpskoj koja klijentima nudi uslugu beskontaktnog kartičnog plaćanja, kao i karticu koja podržava pomenutu uslugu. Usluga elektronskog bankarstva za nas odavno predstavlja standard, a dodatno klijentima nudimo i uslugu mobilnog bankarstva mSberbankBL. Riječ je novoj generaciji mobilnog bankarstva, aplikaciji koja je inovativna, brza i jednostavna za korištenje, a našim klijentima omogućava pristup računima i realizaciju platnih transakcija korištenjem mobilnog telefona. Tu su i ponude raznovrsnih i sve modernijih platnih kartica, uplatno-isplatnih bankomata, te nova, savremena internet stranica banke. Jedno od najznačajnijih poboljšanja na novom web sajtu je njegov “responsive” dizajn koji se prilagođava svim rezolucijama u zavisnosti od toga da li mu se pristupa sa računara, laptopa ili mobilnog telefona. Dodatno, na novoj stranici je unaprijeđen proces podnošenja online zahtjeva za sve vrste proizvoda i usluga.
Jedan od ciljeva u 2016. godini je i pojavljivanje Sberbank na društvenim mrežama. Društvene mreže su postale nezaobilazan vid komunikacije s klijentima, te ćemo u okviru nastavka kampanje promocije naših proizvoda i usluga, kao i u svrhu poboljšanja komunikacije s našim klijentima u 2016. godini, na istima biti prisutni na adekvatan način. U prvom kvartalu 2016. godine planiran je završtetak projekta uvođenja call-centra banke, putem kojeg ćemo 24 časa dnevno biti dostupni za sva pitanja, zahtjeve i nedoumice naših klijenata. Call-centar Sberbank a.d. Banjaluka će biti dodatni kanal prodaje, s individualnim pristupom klijentima.
Istakao bih da će i u budućem periodu najvažniji prioritet u radu za nas predstavljati maksimalna operativnost u pružanju usluga kroz primjenu savremenih tehnologija.
*Koju poslovnu viziju Sberbank a.d. Banjaluka ima za vrijeme koje dolazi?
KESIĆ: Sberbanka je u ovoj godini imala dominantnu i stabilnu poziciju na bankarskom tržištu Republike Srpske, a naš plan je da pomenuto održimo i unaprijedimo u budućnosti.
Našim klijentima je prepoznatljiva fleksibilnost u pružanju usluga i zadovoljenju njihovih pojedinačnih potreba i zahtjeva. Stručnost, profesionalnost i predan rad su sigurno naše ključne prednosti i jedan od ključeva našeg uspjeha. Odnos s klijentima gradili smo na bazi lojalnosti i međusobnog uvažavanja, što je imalo za rezultat stvaranje visokog stepena povjerenja, a upravo ovo povjerenje za nas znači obavezu da budemo još bolji.
Želim da iskoristim ovu priliku da zahvalim našim klijentima i akcionarima za ukazano povjerenje, te da im poželim srećnu novu 2016. godinu. Obećavam da ćemo profesionalnim radom i zalaganjem opravdati njihovo povjerenje.
Takođe, želim da zahvalim zaposlenima Sberbanke na profesionalnosti, predanom radu, trudu i istrajnosti, te da naglasim da su naši zaposleni jedna od naših najvećih komparativnih prednosti i da ćemo samo zajedno kao tim u budućnosti prevazići sve prepreke. Nezavisne novine