BEOGRAD, U centru grada na zgradama koje su pod zaštitom, a čije fasade su nedavno obnovljene, u toku je akcija kontrole reklama postavljenih na spoljnim zidovima.
Prve kontrole su, kako navode u Sekretarijatu za inspekcijske poslove, organizovane prema spiskovima odstupanja od projekta.
Od prošle sedmice na terenu se utvrđuje da li su reklame prodajnih, ugostiteljskih i drugih preduzeća propisno postavljene na zaštićene, nedavno obnovljene fasade u centru grada, piše “Politika”.
Jer, svi koji postavljaju reklame na zgradama koje su pod zaštitom o tome podnose elaborat Zavodu za zaštitu spomenika kulture, poslije čega ova institucija daje saglasnost za postavljanje reklama. Ali, na više zaštićenih zgrada ustanovljeno je da reklame nisu u skladu sa odobrenim projektom.
Protiv onih koji nisu poštovali uslove iz elaborata biće podnijete prijave. Kazne za postavljanje reklama van predviđenog plana, kako ističu u Sekretarijatu za inspekcijske poslove, iznose 100.000 dinara za pravna, 60.000 za odgovorna, a 10.000 za fizička lica.
Rješenje za postavljanje reklama do dva metra kvadratna u zaštićenim zonama izdaje “Beogradska tvrđava” uz saglasnost Zavoda za zaštitu spomenika kulture. Dakle, presudne su potrebne saglasnosti nadležnih organa i navedenog javnog preduzeća, kažu u sekretarijatu.
Kako je prošle sedmice ukazao zamjenik gradonačelnika Goran Vesić, kada se izreknu novčane kazne biće naloženo i da se u određenom roku reklame upodobe elaboratima.
Ako to ne učine oni koji su te reklame postavili, u skladu sa propisima i ovlašćenjima nadležnih biće organizovano uklanjanje reklama. Politika