NEW YORK – Proizvođač električnih automobila i član Sedam veličanstvenih Tesla (TSLA) imao je teško prvo tromjesečje, izgubivši gotovo 30 odsto od početka godine do danas.
Kompanija je pogođena mnogim izazovima od povlačenja automobila do smanjenja cijena i zabrinutosti rukovodstva oko izvršnog direktora Elona Muska.
Analitičar Wedbush Securities Dan Ives, dugogodišnji Teslin “bik” (op.a. optimist), smanjio je svoju ciljnu cijenu TSLA na 300, sa 315, dok je ovo tromjesečje nazvao “noćnom morom” za Teslu. Analitičar je rekao da je dugoročno optimističan u vezi s Teslom, unatoč “formiranju oblaka potražnje za kratkoročnom mračnom olujom”.
Ives je napisao da kada Tesla objavi globalne isporuke sljedeće sedmice, to neće biti “trenutak slavlja za bikove, već će umjesto toga biti tromjesečje flastera za Tesline investitore”.
Analitičar je dodao da se Tesla bavio problemima oko svoje nadogradnje Model 3 Highland u SAD-u zajedno sa usporavanjem prodaje u Europi.
Međutim, Ives je primijetio da je “najveći i najzabrinjavajući problem za Teslu” Kina jer su “rastuća konkurencija u električnim vozilima i dugotrajni rat cijena učinili ovo ključno tržište vrlo izazovnim za Teslu prošle godine, a posebno u ovom kvartalu.”
“Vjerujemo da je priča o Tesli negativna kao što smo vidjeli u posljednjih nekoliko godina, kada su Musk/Tesla napadnuti od strane medvjeda sa svih strana. Ali za razliku od drugih vremena, sada je to opravdano jer je rast bio spor, a margine pokazuju kompresiju s Kinom noćna mora”, napisao je Ives u srijedu.
“Za Muska je ovo račvanje na putu da Teslu provede kroz ovo turbulentno razdoblje, inače bi mogli nastupiti mračniji dani”, rekao je analitičar.
U međuvremenu, Adam Jonas iz Morgan Stanleya, još jedan Teslin bik, smanjio je svoju procjenu isporuke u prvom kvartalu na 425.000, sa 469.000. Jonas je također smanjio svoju prognozu isporuke za cijelu godinu na 1,95 milijuna jedinica.
Početkom marta, Jonas je izdao bilješku za investitore u kojoj je smanjio svoje projekcije zarade Tesle 2024. za 25 odsto, rekavši da bi EV div mogao “potencijalno” izgubiti novac ove godine. Jonas je srezao svoju ciljnu cijenu Tesle na 320, sa 345, i smanjio svoje projekcije zarade po dionici Tesle 2024. na 1,51 USD, njegov prethodni stav je bio 2,04 USD po akciji. SEEbiz
2 komentara
Molimo Vas da pročitate sledeća pravila prije komentarisanja:
Komentari koji sadrže uvrede, nepristojan govor, prijetnje, rasističke ili šovinističke poruke neće biti objavljeni. Nije dozvoljeno lažno predstavljanje, ostavljanje lažnih podataka u poljima za slanje komentara. Molimo Vas da se u pisanju komentara pridržavate pravopisnih pravila. Komentare pisane isključivo velikim slovima nećemo objavljivati. Zadržavamo pravo izbora i skraćivanja komentara koji će biti objavljeni. Mišljenja sadržana u komentarima ne predstavljaju stavove poslovnog portala CAPITAL.ba. Komentare koji se odnose na uređivačku politiku možete poslati na adresu [email protected]
Za tržišni rast prodaje električnih vozila u Evropi, pored cene koniesekih električnih automobila, Tesla i drugi proizvođači električnih vozila neophodno je da unaprede kapacitet električnih baterija, zatim njihovu trajnost, zatim posebno meteorloški uslovi rada baterija zimi, što je uz druge stvari vezano za povećanje broja i dostupnosti brzih punjača velike snage.
Mnogo još Tesla i drugi proizvođači moraju da rade na ovim tehničkim karakterstikama kako bi dostigli pouzdanost voszila sa benzinskim motorima.
Svakako treba uzeti u obzir i nove vrste baterija, koje još nisu u komercijalnoj upotrebi.