BEOGRAD, Bilo je aktuelno na stranim stranicama Fejsbuka pa je zavladalo i u Srbiji.
Korisnici Fejbuka sve češće bivaju prevareni tako što na svom „zidu” dobijaju reklamne poruke sa stranica koje su lajkovali, a koje nemaju nikakve veze sa originalnim sadržajem.
Posljednji primjer je FB stranica Novi Sad, sa blizu 90.000 lajkova ljubitelja grada, koja je sada sponzorisana od jedne turističke agencije.
“Ova stranica nikada nije predstavljala javno dobro, nikada nije objavljivala informacije o Novom Sadu, već je mirovala. Ovo je bila privatna strana koja je samo pukim slučajem dobila 89.000 lajkova” – kaže administrator ove FB strane.
Stručnjak za IT Goran Aničić kaže da su “vještiji internet korisnici ovako našli načina da zarade od FB korisnika”.
“Kreiraju FB grupe i stranice u koje na svakakve načine, dozvoljene i nedozvoljene, primamljuju što veći broj korisnika i to sa jednim ciljem – kasnije prodaje zainteresovanim trećim licima.”
IT stručnjak Saša Jovanović kaže da se radi o prevarama, pri čemu ozbiljnije firme u svijetu znaju da pokrenu i tužbe.
Ono što mi kao korisnici možemo da uradimo jeste – anlajk, ukoliko shvatimo da ste nasamereni, prenose agencije.