BEOGRAD, Evropski proizvođači automobila uputili su vladama svojih zemalja prijedloge o tome kako povećati prodaju i sačuvati radna mjesta u fabrikama.
Automobilska industrija u Evropi, osim u Njemačkoj, bilježi pad prodaje novih vozila i velike gubitke.
Na jugu Starog kontinenta, prodaja je pala za 50 odsto, najviše u posljednje dvije decenije. U Srbiji za više od 40 odsto u odnosu na prošlu godinu, a gotovo 80 odsto manje nego rekordne 2008. godine.
Prodaja automobila u Evropi pala za 50 odsto. Reciklaža automobila starijih od 15 godina, subvencionisanje akcize za gorivo i prodaja privrednih vozila bez PDV-a, najčešći prijedlozi koje su evropski proizvođači uputili vladama svojih zemalja da bi povećali prodaju.
Dok čeka odgovor Vlade u Rimu, “Fijat”, u dogovoru sa jednom naftnom kompanijom već nudi pogodnosti: ako kupite njegovo vozilo, godinu dana gorivo plaćate upola jeftinije, što je zapravo popust od 1.200 do 4.500 evra po modelu. I ostali kreću “Fijatovim” stopama, prenose agencije.