BEOGRAD – Građani u prosjeku troše više tokom praznika nego tokom ostatka godine, ali ove sezone sve je vidljiviji raskorak između želja i mogućnosti.
Trošimo li jer je trend jači od realnosti, poklanjamo li iz srca i kako da sačuvamo koji dinar do kraja januara.
Dva Božića, dvije Nove godine, reprize, slave, poneki rođendan i tako sve do Dana zaljubljenih.
Dok svima kupite poklon tokom praznika, obradujete ukućane i porodicu, džepovi ostanu prazni.
Zbog novogodišnje šoping-groznice, jedan dio građana kupuje poklone na vrijeme, rijetki se zadužuju, ali većina poklanja iz srca i sa iskrenom željom.
Pravo bogatstvo je porodica, još ako je mnogočlana, poklanjanju nikad kraja, a onda vam je potrebno i finansijsko bogatstvo. Stručnjaci kažu da moramo biti svjesni i potreba trgovaca, koji će sve učiniti da upravo kod njih potrošimo i posljednju paru.
“Svakakve akcije, popusti, reklame, obmane, pravi popusti, svega ima kako bi se kupci privukli da svoj novac troše i to ne samo preko pozajmica i kredita, nego jednostavno, građani češće provlače kartice, ali i izvade novac iz džepa, baš onaj koji su štedjeli, i svakako je ovo period kada je potrošnja pojačana“, kaže za Blic Dejan Gavrilović iz Udruženja za potrošače „Efektiva“.
A s obzirom na to da ima svega, od lažnih popusta, preko svjetlećih reklama koje samo što ne kažu: kupi me, pa sve do iskrene želje da obradujete sebi drage osobe, ekonomski stručnjaci napominju da je važno da u sve ovo uđemo hladne glave i skoro tri mjeseca prije praznika.
“Napraviti plan za trošenje do kraja januara”
“Već krajem novembra, početkom decembra, mi Srbi bi trebalo da planiramo svoj dvomjesečni budžet. Gomila ljudi iz biznisa uzima u januaru dvije do tri sedmice odmora, što znači da će se manje zarađivati, što dalje znači da veliki broj preduzetnika neće moći da zaradi. Moramo da budemo oprezni, da se hladne glave napravi jedan plan, tj. troškovnik do kraja januara. Lakše je već od prvog februara, kad ogrije prvo sunce“, rekao je ekonomista Nemanja Antić. Blic

