SEUL, Sud u Seulu danas je proglasio bankrot južnokorejskog brodskog špeditera Hanđin Šiping (Hanjin Shipping), kompanije koja se godinama bori sa teretom duga teškim milijarde dolara.
Hanđin je podio zahtjev za zaštitu od bankrota u avgustu prošle godine zbog duga od 5,37 milijardi dolara, pošto su povjerioci odbili da priskoče u pomoć, a desetine njegovih brodova ostalo “nasukano” širom svijeta jer im je odbijen ulazak u luke.
Računovodstvena firma koju je angažovao sud u Seulu zaključila je ranije ovog mjeseca da će likvidacija kompanije sada donjeti veću vrijednost od one koju bi imala u dogledno vrijeme.
Hanđin, koji je nekada bio najveća južnokorejska brodska kompanija i sedma po veličini u svijetu, bio je prinuđen minulih godina da proda većinu imovine u zemlji i inostranstvu zbog otplate dugova i da otpusti najveći deo od svojih 1.500 radnika.
“Pokušaćemo da obezbjedimo da se procesom likvidacije kompanije omogući isplata dugova svim povjeriocima na pošten i prihvatljiv način”, naveo je sud.
Trgovanje Hanđinovim akcijama listiranim na berzi u Seulu takođe je obustavljeno.
Gašenje Hanđina predstavlja najveći bankrot u sektoru brodskog kontejnerskog prevoza, a vijest o očekivanoj propasti kompanije izazvala je prošle godine haos u globalnoj industriji.
Najvećem dijelu njene flote, koja broji 141 brod, zabranjeno je pristajanje u SAD-u, Kini i mnogim drugim zemljama zbog toga što kompanija nije uspjela da plati lukama njihove usluge.
Porodična firma je počela da tone nakon što je brodarska industrija pretrpjela najgori pad u šest decenija do kog je dovelo opadanje globalne trgovine i usporavanje u Kini.
Loše upravljanje najvišeg menadžmenta uključujući udovicu bivšeg vlasnika koja je uzela kormilo nad kompanijom 2007. godine, uprkos tome što nije imala iskustva u poslovanju, takođe je krivo za kolaps firme. Tanjug