TOKIO, Japan mijenja sadržaj potrošačke korpe, izbacujući artikle namijenjene dječjim potrebama i uvodeći proizvode za starije građane, poput slušnih aparata.
Takva odluka je odraz promjene potrošačkih navika izazvanih ubrzanim starenjem populacije, a promjenom sadržaja potrošačke korpe, koja se vrši svakih pet godina, iz korpe su izbačeni artikli koje potrošači manje troše i zamijenjeni su proizvodima koji se sve češće kupuju, prenosi britanska agencija Rojters.
Japansko ministarstvo unutrašnjih poslova je saopštilo da će iz sadašnje potrošačke korpe ukloniti 32 artikla i ubaciti 33 nova, kao i da će po završetku revizije, u korpi biti uklupno 585 artikala.
Čaše za vino su, takođe, “ustupile mjesto” jeftinoj kafi za ponijeti, koja se prodaje u manjim japanskim prodavnicama, što je signal da ljudi tokom napornog dana prije biraju napitke za ponijeti umjesto opuštanja uz čašu crnog vina na kraju dana.
Među članicama Organizacije za ekonomsku saradnju i razvoj (OECD), Japan ima najveći procenat pojedinaca koji imaju 65 ili više godina i takođe ima jednu od najnižih stopa nataliteta, navodi Rojters.
Pored toga, potrošačke cijene su ključno pitanje u Japanu, nakon što je centralna banka Japana lansirala veliki program kvantitativnog labavljenja, u cilju izvlačenja ekonomije iz dugotrajne deflacije i postizanja zacrtanog cilja inflacije od 2,0 odsto. Tanjug