LONDON, Najveći britanski proizvođač automobila “Jaguar Land Rover” počinje primjećivati prve posljedice Brexita jer, ističe njegov čelnik, radnici iz Evropske unije traže bolje uslove u ugovorima, dok su međunarodni dobavljači manje skloni dugoročnom angažmanu na Ostrvu.
Uspješna britanska industrija automobila upozorila je prije prošlogodišnjeg referenduma o članstvu Britanije u Evopskoj uniji da bi gubitak slobodnog i neograničenog pristupa evropskom tržištu mogao narušiti njene lance snabdijevanje i zakočiti njen uzlet.
Izvršni direktor “Jaguar Land Rovera” (JLR) Ralf Spet kaže da su se neke od tih bojazni obistinile.
“Ulaganja u Britaniji uključuju dužu proceduru ili su smanjena pa je broj dobavljača koje uspijevamo uvjeriti da dođu u Britaniju danas zapravo višemanje ograničen”, navodi Spet.
Paralelno je i potraga za radnicima postala složenija.
“Ljudi koji dolaze u Britaniju žele posebne uslove jer ne znaju hoće li morati otići. Zato očekuju posebne ugovore… U konačnici traže ugovor na duži rok i bolje uslove samo da bi ih nagovorili (da dođu)”, pojašnjava Spet.
Poput ostalih britanskih proizvođača automobila, i JLR se suočava s carinama do 10% ako Britanija ne obezbijedi dobre uslove pristupa na evropsko tržište nakon Brexita, što bi ugrozilo održivost proizvodnje u zemlji.
Spet ipak vjeruje da će prevladati zdravi razum i da će Britanija i Evropska unija postići razuman sporazum o razlazu jer političari u na kraju odgovaraju “svojim izbornim jedinicama, svojoj regiji, svome narodu”.
“Vjerujem u tu vrstu zdravog razuma… da se nećemo vratiti u mračni srednji vijek u kojem su svi bili protiv svih”, ističe čelnik automobilskog diva.
Kompanija je u četvrtak objavila planove prema kojima bi od 2020. godine kupcima trebalo da nude električne i hibridne opcije svih novih vozila.
Britanska automobilska industrija tako pokušava konkurisati kompanijama poput “Tesle” i pronaći rješenje za nove zabrane i namete koji stupaju na snagu u nekoliko zemalja.
Spet takođe najavljuje da će “Jaguar Land Rover” na matičnom tržištu graditi ekološki prihvatljivije automobile, iako nije želio reći kada, s obzirom na potrebnu bolju infrastrukturu i podršku Vlade.
“Jaguarov” prvi električni model IPACE proizvodiće se u Austriji. Poslovni.hr