TORINO, Italijanski FIAT, koji je preuzeo kontrolu nad američkim “Chryslerom”, namjerava da odustane od dugo pripremanih programa za razvoj robnih marki izvan Sjeverne Amerike, izuzev izrade modela džip, tvrde izvori bliski Serđu Markioneu, šefu obje gigatske kompanije.
U okviru kompletnih promjena pod FIAT-om robna marka džip će ostati jedini međunarodni brend zbog reputacije tih svjetski poznatih automobila. FIAT namjerava da razvije brend džip i poveća marketinška ulaganja u to čuveno sportsko-terensko vozilo na tržištima u usponu, kao što je Brazil.
Markione bi danas trebalo da obavijesti javnost o petogodišnjem planu koji je italijanska kompanija pripremila za “Chrysler”, nakon preuzimanja kotrole nad njim u okviru programa restrukturiranja kojeg je usvojila i finansirala administracija američkog predsjednika Baraka Obame.
“U centru pažnje petočasovne prezentacije, koju će direktori FIAT-a i ‘Chryslera’ održati u sjedištu američke kompanije, biće planovi da se novi energetski efikasni modeli ponude američkom tržištu koristeći FIAT-ovu tehnologiju najnovijih ekoloških motora i malih automobila”, rekao je izvor blizak kompanijama.
Ti programi uključuju ugradnju FIAT-ove mulit-er tehnologije motora male potrošnje goriva u “Chryslerova” vozila.
FIAT je dobio 20 procenata akcija u “Chrysleru” od američkog Ministarstva finansija u zamjenu za prenošenje unaprijeđene tehnologije američkoj auto-kući, u okviru napora da se ispune najnoviji standardi o ekonomičnoj potrošnji goriva.