Close Menu
Capital.ba – Informacija je capitalCapital.ba – Informacija je capital
  • POČETNA
  • SVE VIJESTI
  • CAPITAL TEME
    • ANALIZE
    • EKSKLUZIVNO
    • INTERVJU
  • NOVOSTI
  • PRIVREDA
    • ENERGETIKA
    • FINANSIJE
    • TRŽIŠTE KAPITALA
    • TRGOVINA
    • TURIZAM
  • TECH
  • SVIJET
    • ZANIMLJIVOSTI
  • MULTIMEDIJA
    •   Video
    • Foto Galerija
    • Infografika
  • PROMO
Facebook X (Twitter) Instagram LinkedIn YouTube Viber
Capital.ba – Informacija je capitalCapital.ba – Informacija je capital
Donacije
  • POČETNA
  • SVE VIJESTI
  • CAPITAL TEME
    1. ANALIZE
    2. EKSKLUZIVNO
    3. INTERVJU
    4. Vidi sve

    Simbioza na djelu: Stanivuković i SNSD poklonili milionski vrijedno gradsko zemljište

    7. Augusta 2024. — 13:00

    Ekonomisti: Republici Srpskoj prijeti finansijska katastrofa

    6. Juna 2024. — 14:10

    Za Radukića ministri u Vladi Srpske rade savršeno

    20. Maja 2024. — 13:56

    Srbija ubrzano isisava energente iz BiH

    29. Decembra 2023. — 14:05

    Ekskluzivno: CAPITAL otkriva imena uhapšenih carinika

    16. Decembra 2024. — 10:47

    Saznajemo: Uskoro optužnica protiv Đoke Ekvatora

    28. Juna 2024. — 13:46

    Ekskluzivno: Optuženi u aferi „korona ugovori“ priznaje krivicu

    19. Juna 2024. — 10:43

    Nakon „Alumine“, Pavlović preuzima i „Boksit“

    16. Maja 2024. — 12:15

    Tanić za CAPITAL: Na domaćem tržištu više ne možemo kupiti ni cijevi za grijanje

    21. Marta 2025. — 20:10

    Kako je Širbegović od posuđenih 1.500 KM došao do milionskog profita

    14. Marta 2025. — 19:55

    Smailbegović: Odnos države i poslodavaca zasniva se na poznanstvima

    7. Marta 2025. — 20:00

    Mujanić: BiH ima zaliha domaćeg mesa samo za tri dana

    21. Februara 2025. — 20:05

    Kinezi planiraju u Srpskoj graditi vjetroelektranu od 1,5 milijardi KM

    11. Juna 2025. — 15:45

    Besplatan prevoz u Banjaluci koštaće 50 miliona i neće početi danas

    11. Juna 2025. — 15:24

    Srbac zbog spornog tendera ostao bez donacije od 840.000 KM

    11. Juna 2025. — 13:57

    „Aktiva invest“ objavio ponudu za preuzimanje „Krajinapetrola“

    11. Juna 2025. — 12:38
  • NOVOSTI
  • PRIVREDA
    1. ENERGETIKA
    2. FINANSIJE
    3. TRŽIŠTE KAPITALA
    4. TRGOVINA
    5. TURIZAM
    6. Vidi sve

    Kinezi planiraju u Srpskoj graditi vjetroelektranu od 1,5 milijardi KM

    11. Juna 2025. — 15:45

    „Planet Soft“ i „Dwelt“ u trci za izradu softvera ERS

    9. Juna 2025. — 14:18

    Evropa se vraća nuklearnoj energiji

    2. Juna 2025. — 12:12

    Uvoz struje u BiH za godinu dana skočio čak 518,2 odsto

    2. Juna 2025. — 09:09

    „Aktiva invest“ objavio ponudu za preuzimanje „Krajinapetrola“

    11. Juna 2025. — 12:38

    Ko stoji iza velike transakcije akcijama Sarajevo osiguranja

    10. Juna 2025. — 14:30

    Viaduct nema račun, BiH ne zna kome da isplati novac

    9. Juna 2025. — 15:33

    Promet na berzi veći od 70.000 KM

    9. Juna 2025. — 13:50

    „Aktiva invest“ objavio ponudu za preuzimanje „Krajinapetrola“

    11. Juna 2025. — 12:38

    Ko stoji iza velike transakcije akcijama Sarajevo osiguranja

    10. Juna 2025. — 14:30

    „Eastcode“ povećao vlasništvo u „Veleprehrani“  

    30. Maja 2025. — 10:24

    „Atlantik“ novom milionskom emisijom obveznica vraća stari dug

    28. Maja 2025. — 13:26

    Tržište automobila u BiH: Cijene skaču, a vozila nema na stanju

    7. Juna 2025. — 14:02

    Vlada FBiH produžila mjeru ‘zaključavanja’ cijena za 65 proizvoda

    2. Juna 2025. — 16:26

    Još jedan proizvod se povlači iz dm prodavnica

    2. Juna 2025. — 13:44

    Čak 77 odsto Crnogoraca odjeću kupovalo preko interneta

    2. Juna 2025. — 10:17

    Sezonci na primorju mogu zaraditi i do 5.000 evra mjesečno

    11. Juna 2025. — 12:11

    Jamie Oliver otvorio restoran u Porto Montenegru

    11. Juna 2025. — 11:56

    Sve više turista posjećuje BiH

    11. Juna 2025. — 11:42

    Koliko košta odmor u Hrvatskoj, Crnoj Gori ili Grčkoj

    11. Juna 2025. — 08:58

    Kinezi planiraju u Srpskoj graditi vjetroelektranu od 1,5 milijardi KM

    11. Juna 2025. — 15:45

    Šljiva će biti skuplja nego prošle godine

    11. Juna 2025. — 08:14

    Nedostatak sezonaca gasi povrtarstvo

    10. Juna 2025. — 07:41

    „Planet Soft“ i „Dwelt“ u trci za izradu softvera ERS

    9. Juna 2025. — 14:18
  • TECH
  • SVIJET
    1. ZANIMLJIVOSTI
    2. Vidi sve

    Hotel na šinama uskoro prolazi kroz Banjaluku

    9. Juna 2025. — 15:00

    Kako je Starbucks osvojio kupce trikom od četiri dolara

    8. Juna 2025. — 14:24

    Ljetovanje iz snova: Sedam noćenja za 100 evra

    7. Juna 2025. — 10:52

    Musk izgubio 34 milijarde dolara u jednom danu

    7. Juna 2025. — 09:02

    Wall Street: S&P 500 i Nasdaq u plusu

    10. Juna 2025. — 09:02

    Proizvođač pelena Pampers otpušta 7.000 ljudi

    6. Juna 2025. — 14:03

    Raspoloženje u njemačkoj stanogradnji poboljšano, ali i dalje na niskom nivou

    6. Juna 2025. — 11:50

    Moguće povećanje minimalne satnice u Njemačkoj sve je bliže

    6. Juna 2025. — 08:14
  • MULTIMEDIJA
    •   Video
    • Foto Galerija
    • Infografika
  • PROMO
Capital.ba – Informacija je capitalCapital.ba – Informacija je capital
  • POČETNA
  • SVE VIJESTI
  • CAPITAL TEME
  • NOVOSTI
  • PRIVREDA
  • ENERGETIKA
  • TURIZAM
  • TRGOVINA
  • TRŽIŠTE KAPITALA
  • TECH
  • ZANIMLJIVOSTI
  • SVIJET
  • FINANSIJE
  •   VIDEO
  • PROMO
Home » Istraživanje o employer brandingu u Hrvatskoj:  Kako top kompanije brinu o svojim zaposlenima

Istraživanje o employer brandingu u Hrvatskoj:  Kako top kompanije brinu o svojim zaposlenima

Dragana EremijaDragana Eremija19. Septembra 2019. — 14:53Nema komentara3 minute čitanja

ROVINJ,  U top kompanijama u Hrvatskoj primanja zaposlenika nisu fiksna, već su kombinacija fiksne plate i stimulativnog dijela koji ovisi o osobnim rezultatima, ali i rezultatima tima ili kompanije. Sami iznos fiksne i zagarantovane plate zaposlenicima je važan što je pozicija u kompaniji niža te kod sezonskog zapošljavanja. Svi zaposlenici, bez obzira na pozicije, očekuju da znaju svoj karijerni put, individualni pristup edukacijama i razvoju karijere.

Pokazalo je to istraživanje HR praksi kojima vodeće kompanije u Hrvatskoj zadržavaju i privlače zaposlenike, a koje su, ususret Weekend Media Festivalu, proveli agencija za istraživanje tržišta Hendal i komunikacijska agencija 404. U situaciji kada se iz Hrvatske iselilo oko 300 tisuća ljudi, nedostatak radne snage, zapošljavanje i zadržavanje najboljih talenata te employer branding među najvećim su izazovima kompanija.

„Brendiranje poslodavca, tzv. employer branding, posljedica je izvorne autentičnosti ili neautentičnosti same kompanije. Ako postoji autentičnost u pozitivnom smislu, onda employer branding sam sebe stvara, a u tom su scenariju zaposlenici najbolji ambasadori. Naravno, ništa se ne smije prepustiti slučaju, već se sva komunikacija treba interno i eksterno uskladiti i strateški posložiti”, izjavili su učesnici istraživanja.

Direktori HR odjela u devet hrvatskih top kompanija u različitim industrijama (ICT-u, turizmu, financijskoj industriji, proizvodnji u različitim djelatnostima i trgovini) otkrili su u istraživanju da je pozicija čelnih ljudi ljudskih resursa u većini tih kompanija strateška, dio su Uprave, prate i sudjeluju u svim poslovnim odlukama. Isto tako, projekti vezani uz HR često su multidisciplinarni i uključuju više odjela.

„Mi smo u samoj strategiji razvoja temu razvoja ljudskih potencijala pozicionirali kao jednu od ključnih tema za budući uspjeh kompanije. Tako da HR nije sam u tome. Razradili smo sveobuhvatnu strategiju i pokrenuli inicijative kako razvijati zaposlenike, ali i cijelu organizaciju. To uključuje nekih desetak ključnih projekata i te projekte HR provodi u suradnji s drugim funkcijama”, naglasio je jedan od ispitanika.

Kad je riječ o zapošljavanju većina se oslanja na zapošljavanje unutar kompanija te očekuju da interno mogu pokriti oko 80 posto otvorenih pozicija. Istraživanje je potvrdilo da se na natječaje na koje se ranije javljalo 100 kandidata danas u prosjeku javi pet puta manje. Kompanije uspješne u regrutaciji pravih kandidata koriste sve kanale komunikacije (oglase, društvene mreže, suradnju s agencijama) i sve dobre poslovne prakse (sustavi preporuka, programi za učenike, studente i one koji traže prvi posao), ali prilagođavaju izbor pojedinoj situaciji, tržištu te profilu koji traže. Šefovi HR-a priznaju da su selekcijski postupci u najboljim kompanijama, unatoč nedostatku kadrova na tržištu rada, zahtjevni jer traže i žele najbolje, a ne dovoljno dobre. Pritom je važno ostvariti prvi kontakt u što je moguće kraćem roku jer kandidati ne čekaju već odlaze dalje.

Sudionici istraživanja otkrili su i neke od najboljih praksi koje ih čine top poslodavcima u svojim industrijama. Tako su izdvojene inicijative u sklopu employer branding kampanji kao što su podizanje minimalnih netoprimanja za osnovna zanimanja u određenoj industriji, uvođenje fleksibilnog paketa nagrađivanja zaposlenika, otvaranje najsuvremenijih trening centara, ili pak dodjeljivanje posebnog budžeta za bonuse kojim manageri samostalno upravljaju.

employer branding hrvatska istrazivanje izbor kompanije weekend media festival
Podijeli: Facebook Twitter LinkedIn WhatsApp Copy Link Email
Prethodni članakVišković: Budžet Srpske stabilan i likvidan
Sljedeći članak Najava događaja za petak – 20. septembar 2019.

Povezani članci

NOVOSTI 23 minute čitanja

Mjere za podstanare: U pripremi program jeftinog najma

Ostavi komentar Otkaži

NE PROPUSTITE
Capital teme

Kinezi planiraju u Srpskoj graditi vjetroelektranu od 1,5 milijardi KM

11. Juna 2025. — 15:4512 minute čitanja

Godišnja proizvodnja je procijenjena na 1.270 gigavat časova, što je oko deset odsto ukupne potrošnje struje u Bosni i Hercegovini.

Besplatan prevoz u Banjaluci koštaće 50 miliona i neće početi danas

11. Juna 2025. — 15:24

Srbac zbog spornog tendera ostao bez donacije od 840.000 KM

11. Juna 2025. — 13:57

„Aktiva invest“ objavio ponudu za preuzimanje „Krajinapetrola“

11. Juna 2025. — 12:38

Portal CAPITAL.ba je punopravni član Savjeta za štampu i online medije u BiH, Journalism Trust Inicijative i Reporters Shields Network.

Facebook X (Twitter) Instagram LinkedIn YouTube Viber
  • Uređivačka politika
  • O nama
  • Impressum
  • Kontakt
  • Marketing
  • Piši za Capital
  • ENERGETIKA RS
  • SLOBODNO
Copyright © 2025 Capital.ba - ISSN 2744-225X. Sva prava rezervisana.
Portal CAPITAL.ba je punopravni član Savjeta za štampu i online medije u BiH.

Unesite iznad pojam sa pretragu i pritisnite Enter za pretragu. Pritisnite Esc ili X da otkažete.

Obavijesti