PARIZ, Onlajn butici širom svijeta nude obuću i garderobu po mjeri i konfekcijskim cijenama, pa kupovina jedinstvene odjeće preko Interneta više nije luksuz.
Mnogobrojni klijenti koji nemaju mnogo novca, a žele da budu originalni, primjenjuju ovu formulu odijevanja, dok sve više ljudi osjeća potrebu da budu jedinstveni, prenio je francuski “Mond”.
Ova tendencija, tzv. “personalizacija mase” koja pogađa mnoge sektore – čak i proizvodnju automobila, satova, mobilnih telefona – suštinski nije nova, ali je zahvaljujući novim tehnologijama i Internetu, postala popularnija i ostvariva za veći broj ljudi, objašnjava generalni direktor švedskog pret-a-porte sajta “Tejlorstor” (Tailorstore) Jan Hojman.
Interaktivnost Interneta je učinila dostupnim princip odijevanja po mjeri, kaže Hojman. Njegovo preduzeće je uvećalo zaradu sa pola miliona evra u 2006, na 5,8 miliona evra u 2011. godini.
Potraga za sopstvenim identitetom i potreba da se razlikujemo od drugih sve je izraženija posljednjih godina, kaže i Mehdi Čedadi, jedan od osnivača francuskog sajta Pernac.com, specijalizovanog za prodaju muške garderobe.
Ovo preduzeće, osnovano 2006, bilježi povećanje prodaje za 50 odsto svake godine.
Klijenti direktno na sajtu biraju vrstu tkanine, boju, određuju precizne mjere, model koji odgovara njihovom karakteru, a nakon toga mogu da personalizuju svoj model, tako što stavljaju vlastite inicijale i na taj način dobijaju ekskluzivnu garderobu. Tanjug