ZAGREB – Kompanija „Integral“ iz Banjaluke dala je najbolju finansijsku ponudu za gradnju dionice nove brze ceste preko Pelješca, koja je dio projekta putnog spajanja juga Hrvatske s ostatkom zemlje.
„Integral“ bi 12,04 kilometra brze ceste od Sparagovića do Duboke sagradio za 401,54 miliona kuna (uključujući PDV), odnosno za oko 54 miliona evra.
Procijenjena vrijednost radova na tenderu je iznosila 482 miliona kuna, odnosno oko 65 miliona evra bez PDV-a. Riječ je o saobraćajnici koja bi s mosta Pelješac vodila dalje preko tog poluostrva.
Ovaj projekat izazvao je veliki interes te je na međunarodni tender koji su raspisale “Hrvatske ceste” stiglo čak sedam ponuda, koje su juče otvorene.
Naime, suprotno svim očekivanjima, najskuplju je ponudu predao kineski konzorcij „China Road and Bridge Corporation“, koji bi ovaj posao obavio za 809,77 miliona kuna, dakle za više nego dvostruko veći iznos od „Integrala“. Riječ je o kompaniji koja je dobila gradnju mosta Pelješac te se očekivalo da bi njena ponuda mogla biti znatno povoljnija.
Druga najpovoljnija ponuda bila je ona hrvatske kompanije GP „Krk“, koja se na tender javila s „Euroasfaltom“ iz Sarajeva. Njihova ponuda iznosi 555,39 miliona kuna. Ponudu na tender dala je i hrvatska kompanija „Colas“ iz Varaždina. Ona bi cestu gradila s austrijskom firmom „Marti“ za 652,39 miliona kuna. „Colas“ je dio grupacije francuskog „Bouyguesa“. Osim navedenih, svoje ponude su dali i austrijski „Štrabag“ te grčke kompanije „Aktor“ i „J&P Avax“.
Ponudu nije dala austrijska kompanija „Swietelsky“, koja je svojom žalbom na tendersku dokumentaciju na više od mjesec dana zaustavila sprovođenje tendera.
Kompanija „Integral“ iz Banjaluke ovom ponudom pokazuje da joj je veliki interes osvajanje hrvatskog tržišta. Nakon što je izgubila posao gradnje objekata na autoputu Osijek – Beli Manastir, kao podizvođač je uspjela preuzeti gradnju pruge Dugo Selo – Križevci, a sada je dala najpovoljniju ponudu za dionicu pelješke ceste.
Cesta Sparagovići – Duboka izuzetno je zahtjevna dionica s obzirom na to da na 12 kilometara trase treba sagraditi dva tunela, svaki s dvije cijevi, dva mosta i jedan vijadukt. Zbog toga i najniža cijena gradnje po kilometru iznosi 33,4 miliona kuna. Naši sagovornici tvrde da je ovaj dio finansijskih ponuda prilično povoljan i niži od očekivanog. Novac.hr
1 komentar
Molimo Vas da pročitate sledeća pravila prije komentarisanja:
Komentari koji sadrže uvrede, nepristojan govor, prijetnje, rasističke ili šovinističke poruke neće biti objavljeni. Nije dozvoljeno lažno predstavljanje, ostavljanje lažnih podataka u poljima za slanje komentara. Molimo Vas da se u pisanju komentara pridržavate pravopisnih pravila. Komentare pisane isključivo velikim slovima nećemo objavljivati. Zadržavamo pravo izbora i skraćivanja komentara koji će biti objavljeni. Mišljenja sadržana u komentarima ne predstavljaju stavove poslovnog portala CAPITAL.ba. Komentare koji se odnose na uređivačku politiku možete poslati na adresu [email protected]
ovaj integral ce nas tenderima diferencirati od sveta