Close Menu
Capital.ba – Informacija je capitalCapital.ba – Informacija je capital
  • POČETNA
  • SVE VIJESTI
  • CAPITAL TEME
    • ANALIZE
    • EKSKLUZIVNO
    • INTERVJU
  • NOVOSTI
  • PRIVREDA
    • ENERGETIKA
    • FINANSIJE
    • TRŽIŠTE KAPITALA
    • TRGOVINA
    • TURIZAM
  • TECH
  • SVIJET
    • ZANIMLJIVOSTI
  • MULTIMEDIJA
    •   Video
    • Foto Galerija
    • Infografika
  • PROMO
Facebook X (Twitter) Instagram LinkedIn YouTube Viber
Capital.ba – Informacija je capitalCapital.ba – Informacija je capital
Donacije
  • POČETNA
  • SVE VIJESTI
  • CAPITAL TEME
    1. ANALIZE
    2. EKSKLUZIVNO
    3. INTERVJU
    4. Vidi sve

    Hoće li BiH kupovati ruski gas iz treće ruke

    22. Oktobra 2025. — 14:57

    Novi porez u RS: Udar na sivu ekonomiju ili na investitore?

    15. Septembra 2025. — 15:41

    Reciklaža baterija kao biznis budućnosti

    10. Augusta 2025. — 15:00

    Simbioza na djelu: Stanivuković i SNSD poklonili milionski vrijedno gradsko zemljište

    7. Augusta 2024. — 13:00

    Ekskluzivno: Gordan Pavlović kupio Fabriku duvana Banjaluka

    26. Novembra 2025. — 16:54

    Ekskluzivno: Vlada Srpske nudi Serdarovu 242 miliona KM

    22. Augusta 2025. — 16:22

    Ekskluzivno: CAPITAL otkriva imena uhapšenih carinika

    16. Decembra 2024. — 10:47

    Saznajemo: Uskoro optužnica protiv Đoke Ekvatora

    28. Juna 2024. — 13:46

    Kazne za zloupotrebu ličnih podataka u BiH do 40 miliona KM (VIDEO)

    3. Novembra 2025. — 13:29

    Srpska vraća Rufiju 41 milion KM za zemljište na Jahorini

    30. Oktobra 2025. — 18:20

    Tanić za CAPITAL: Na domaćem tržištu više ne možemo kupiti ni cijevi za grijanje

    21. Marta 2025. — 20:10

    Kako je Širbegović od posuđenih 1.500 KM došao do milionskog profita

    14. Marta 2025. — 19:55

    Bivši ministar pravde u trci za pravobranioca RS?

    4. Decembra 2025. — 16:24

    Advokati zbog dugova prijete blokadom HE “Dabar”

    4. Decembra 2025. — 15:28

    IDDEEA nema novca da plati dobavljače za pasoše i tablice

    4. Decembra 2025. — 14:43

    Ministarstvo razbacuje milione na nepostojeći vrhunski sport u Srpskoj

    4. Decembra 2025. — 09:02
  • NOVOSTI
  • PRIVREDA
    1. ENERGETIKA
    2. FINANSIJE
    3. TRŽIŠTE KAPITALA
    4. TRGOVINA
    5. TURIZAM
    6. Vidi sve

    Bajatović: Stečaj NIS-a loša opcija

    4. Decembra 2025. — 11:47

    Đokić: Izvjesno poskupljenje struje u Srpskoj

    3. Decembra 2025. — 15:57

    Gorivo u Srbiji najskuplje u regionu

    2. Decembra 2025. — 08:17

    Raste interes za solare, ali regulativa se mijenja na štetu korisnika

    1. Decembra 2025. — 16:38

    Na Banjalučkoj berzi prebijeno više od 200 miliona KM

    4. Decembra 2025. — 09:26

    PURS: Za 11 mjeseci prikupljeno 324 miliona KM više nego prošle godine

    3. Decembra 2025. — 14:36

    Diversifikacija ključni princip za upravljanje rizicima

    3. Decembra 2025. — 13:00

    Akcije “Potkozarja” prodate za 4,2 miliona KM

    3. Decembra 2025. — 12:34

    Akcije “Potkozarja” prodate za 4,2 miliona KM

    3. Decembra 2025. — 12:34

    Na dobošu akcije u 53 preduzeća iz Srpske

    30. Novembra 2025. — 08:02

    Uzrok rebalansa budžeta promjene u prihodima i prioriretima u rashodima

    25. Novembra 2025. — 15:03

    Promet na Banjalučkoj berzi 52.749 KM

    4. Novembra 2025. — 15:32

    Kupci u FBiH za crni petak potrošili 263 miliona KM

    2. Decembra 2025. — 12:10

    Lažni “crni petak”: Čak 96 posto prodavnica u FBiH napravilo prekršaj

    1. Decembra 2025. — 14:16

    U BiH uvezeno 8.100 novih i 71 hiljada polovnih vozila

    30. Novembra 2025. — 11:04

    Lidl izbjegava jedan veliki grad u BiH

    23. Novembra 2025. — 13:10

    Ski sezona na Jahorini počinje danas uz besplatno skijanje

    2. Decembra 2025. — 09:45

    Italija očekuje 14,4 miliona stranih turista tokom zime

    26. Novembra 2025. — 15:00

    Cijene kvadrata u Budvi i do sedam hiljada evra

    13. Novembra 2025. — 09:01

    Za devet mjeseci BiH posjetilo 1,53 miliona turista

    8. Novembra 2025. — 08:03

    Bajatović: Stečaj NIS-a loša opcija

    4. Decembra 2025. — 11:47

    Đokić: Izvjesno poskupljenje struje u Srpskoj

    3. Decembra 2025. — 15:57

    Cijena ječma u EU dostiže rekorde, u Srbiji ga niko neće

    3. Decembra 2025. — 09:03

    Realni sektor ne prestaje da tone: Industrija raste samo na papiru

    3. Decembra 2025. — 07:38
  • TECH
  • SVIJET
    1. ZANIMLJIVOSTI
    2. Vidi sve

    Prve mobilne brodske apoteke u Hrvatskoj počele s radom

    4. Decembra 2025. — 13:44

    Novogodišnji honorari muzičkih zvijezda i do 150.000 evra

    30. Novembra 2025. — 15:34

    Black Friday postao još isplativiji uz pomoć vještačke inteligencije

    30. Novembra 2025. — 14:27

    Amerikanci potrošili preko osam milijardi dolara na “crni petak”

    29. Novembra 2025. — 15:05

    Banke povećavaju kupovinu zlata

    4. Decembra 2025. — 08:17

    EU odlučila: Do 2027. prekid uvoza ruskog gasa

    3. Decembra 2025. — 10:15

    Hrvatska među državama s najvećom inflacijom u EU

    3. Decembra 2025. — 08:17

    Amazon i Google predstavili zajedničku multicloud mrežnu uslugu

    1. Decembra 2025. — 11:12
  • MULTIMEDIJA
    •   Video
    • Foto Galerija
    • Infografika
  • PROMO
Capital.ba – Informacija je capitalCapital.ba – Informacija je capital
  • POČETNA
  • SVE VIJESTI
  • CAPITAL TEME
  • NOVOSTI
  • PRIVREDA
  • ENERGETIKA
  • TURIZAM
  • TRGOVINA
  • TRŽIŠTE KAPITALA
  • TECH
  • ZANIMLJIVOSTI
  • SVIJET
  • FINANSIJE
  •   VIDEO
  • PROMO
Home » Influenseri sve traženiji, po objavi zarađuju do 300 evra

Influenseri sve traženiji, po objavi zarađuju do 300 evra

Bojana NinkovicBojana Ninkovic25. Marta 2023. — 11:00Nema komentara6 minuta čitanja
FOTO: Pixabay

ZAGREB – Influenserski marketing postao je jedan od najpopularnijih i najefikasnijih oblika onlajn marketinga.

Stoga se pojavljuju pioniri formalnog obrazovanja za to sve traženije zanimanje.

Otvorite li bilo koju aplikaciju društvenih mreža naići ćete na influensere. Posljednjih nekoliko godina popularnost influensera u znatnom je porastu, a svjedoci smo njihovih uspjeha i padova. Njihova uloga sve je značajnija u marketinško-prodajnom smislu, a društveni uticaj sve veći, prenosi HRT.

Prema podacima Influencer Marketing Huba koje prenosi Evropski parlament, influenserski marketing postao je jedan od najpopularnijih i najefikasnijih oblika online marketinga. Od 2019. njegova globalna tržišna vrijednost se više nego udvostručila dostigavši 13,8 milijardi dolara u 2021, pa je u poređenju s 2016. ta vrijednost porasla 700 posto.

Prema istom izvoru, više od 50 posto evropskih preduzeća koristi društvene medije. U nekim je zemljama taj udio dostigao gotovo tri četvrtine svih preduzeća.

Oglašivači su, naime, shvatili da potrošači više vjeruju preporukama prijatelja, poznanika i uopšte osoba, nego oglasima koje viđaju u raznim medijima pa su počeli da angažuju influensere, odnosno osobe koje mogu da utiču na poslovne i druge odluke zbog svog ugleda, položaja ili veza te čije mišljenje i delovanje imaju određenu težinu.

Prema portalu Bigcommerce, u 2018, 39 posto oglašivača planiralo je da poveća budžet za influenser marketing. Kao dva najčešća budžeta za influencer marketing naveli su između hiljadu i deset hiljada dolara godišnje te između sto i petsto hiljada dolara.

Obrazovanje i influenseri

Influenser se može postati na razne načine, a to zanimanje polako dobija i formalnu notu, iako još nije zvanično prepoznato.

Iz Hrvatskog zavoda za zapošljavanje (HZZ) kažu da Nacionalna klasifikacija zanimanja prema kojoj se vodi evidencija zaposlenih osoba i slobodnih radnih mjesta ne uključuje zanimanje influencera.

No, nije tako svuda, a kao i u drugim vidovima biznisa, led probija privatni sektor.

Tako je, recimo, privatni zagrebački Univerzitet Edward Bernayste u Zagrebu prošle godine pokrenuo program Influencer Academy u trajanju od tri mjeseca. Program nudi sadržaje iz područja osobnog brendiranja i imidža, planiranja i produkcije sadržaja te upravljanja digitalnim projektima.

Ivan Pakozid s Univerziteta Bernays kaže da su influenseri popularni i traženi zbog svoje sposobnosti uticaja i to ne samo u kontekstu promocije i prodaje roba i usluga, već i uticaja na kreiranje stavova i donošenje odluka u različitim sferama života.

“Ako se uzme u obzir činjenica da su društvene mreže jedan od glavnih medija komunikacije, promocije i prodaje, onda je jasno da kreatorima koji stvaraju sadržaj na tim kanalima treba omogućiti permanentno obrazovanje i sticanje specijalističkih znanja kako bi mogli postati zaista relevantni učesnici tog javnog prostora, a ne tek još jedan od zabavljača“, kaže Pakozid.

Smisao obrazovanja po njegovim riječima nije da influenseri postanu profesionalci samo zbog sebe, bolje samopromocije i vlastite prodaje, već da nauče poslovni kontekst u kojem stvaraju javno dostupan sadržaj i da nauče biti poslovno odgovorni, sposobni stvarati relevantan i promotivno orijentisan sadržaj.

Pakozid kaže da stvaranje sadržaja nije samo fotografisanje i objavljivanje sadržaja koji će nekome biti zabavni, kao što ni biti uticajan i popularan u digitalnom svijetu ne znači nužno da će kreator sadržaja svoj talenat i rad automatski moći i znati da pretvori u održiv ili unosan biznis.

Ističe da su za to potrebna znanja i vještine kao u bilo kojoj drugoj djelatnosti.

“Treba prije svega znati detektovati potrebe naručioca nekog sadržaja, promovisati i prodavati svoje usluge, upravljati poslovnom administracijom i izvještavanjem o rezultatima rada, kako bi partneri i klijenti kreatora sadržaja imali jasnu sliku o koristi takve saradnje i povezati ih s prodajnim ili drugim poslovnim ciljevima“, rekao je.

“Cijeli koncept influensera je klizav teren. Kada smo mi bili mali htjeli smo da budemo doktori, piloti, a današnja djeca žele da budu influenseri“, rekla je komičarka Marina Orsag.

Influenser i “prosječna plata”

S obzirom na to da ne postoji jasno definisan zakon koji se tiče isključivo influensera, čest odabir je da se poreska obaveza za pružene usluge reklamiranja utvrđuje kao dohodak od samostalne djelatnosti ili kao drugi dohodak, objavljeno je na stranicama Confida Croatia – Tax Audit Consulting.

Još jedan odabir je i utvrđivanje dohotka prema pravilima dohotka od samostalne djelatnosti. Tada je influenser dužan da se prijavi u registar poreskih obveznika, evidentira sve primitke primljene u novcu, vodi poreske knjige, ali evidentira i izdatke koji su povezani sa stcanjem dobitaka.

Ako nije osiguran po drugom osnovu, influenser je dužan da penziono i zdravstveno osiguranje reguliše kroz slobodno zanimanje i plaća doprinose na propisanu mjesečnu osnovicu. Obavezan je i da podnosi godišnju prijavu poreza na dohodak, a nakon prve godišnje prijave dužan je plaćati mjesečne akontacije poreza na dohodak izračunate na osnovu dohotka ostvarenog u prethodnoj poreskoj godini.

Fizičke osobe na sličan način mogu ostvarivati zaradu objavama određenih sadržaja putem društvenih mreža ako im je sjedište u inostranstvu.

Moglo bi se reći da zarada u tom slučaju zavisi od broja pregleda tog sadržaja, piše Confida Croatia. Na temelju broja pregleda pružalac internetskih usluga određuje naknadu za objavljeni sadržaj.

Na primjer, do 10 hiljada pregleda nema nikakve naknade, od 10 do 50 hiljada pregleda naknada iznosi određen iznos, od 50 do 100 hiljada određen iznos i tako dalje. Pružatelj internetskih usluga zatim zarađuju od reklama koje s objavljenim sadržajem plasira, a dio zarade prepušta influenseru čiji je sadržaj privukao posietioce, kažu u Confida Croatia.

Pakozid kaže da je o prosječnoj plati teško govoriti i da ona varira od osobe do osobe, te zavisi od puno faktora, kao što je vrsta objava ili sadržaja koji se stvara, prosjeku industrije, broju pratilaca (followera) koje ima influenser pa i sezonalnost pojedinih tema u odnosu na specijalizaciju influensera.

“Na nivou Hrvatske može se govoriti o prosjecima od nekoliko stotina do dvije hiljade kuna po objavi“, rekao je Pakozid.

“Vjerujem da se može dobro zaraditi i vjerujem da je Balkan poseban po tom pitanju, jer naš mentalitet je fokusiran na zaradu“, rekla je Orsag.

“Ima jako puno primjera gdje su influenseri kupili i stanove i aute i ko zna šta sve, ali moramo imati na umu da nikada nije sto posto istina sve što se objavi na društvenim mrežama“, dodala je.

Dodaje da procjene o ukupnoj vrijednosti tržišta influensinga variraju i da je riječ o procjenama na osnovu podataka koje prikupljaju marketinške i PR agencije koje koriste usluge kreatora sadržaja. HRT

influenseri zarada
Podijeli: Facebook Twitter LinkedIn WhatsApp Copy Link Email
Prethodni članakPacijenti u Srpskoj gube zdravlje u redu za pregled
Sljedeći članak U Srpskoj najviše divljale cijene hrane

Povezani članci

FINANSIJE 02 minute čitanja

Bankar zaradio 15,6 miliona evra za godinu dana

NOVOSTI 02 minute čitanja

Rekordna stopa bolovanja poštara u Njemačkoj

Ostavi komentar Otkaži

NE PROPUSTITE
Capital teme

Bivši ministar pravde u trci za pravobranioca RS?

4. Decembra 2025. — 16:2402 minute čitanja

Kandidati imaju rok od 15 dana da se prijave na konkurs

Advokati zbog dugova prijete blokadom HE “Dabar”

4. Decembra 2025. — 15:28

IDDEEA nema novca da plati dobavljače za pasoše i tablice

4. Decembra 2025. — 14:43

Ministarstvo razbacuje milione na nepostojeći vrhunski sport u Srpskoj

4. Decembra 2025. — 09:02

Portal CAPITAL.ba je punopravni član Savjeta za štampu i online medije u BiH, Journalism Trust Inicijative i Reporters Shields Network.

Facebook X (Twitter) Instagram LinkedIn YouTube Viber
  • Uređivačka politika
  • O nama
  • Impressum
  • Kontakt
  • Marketing
  • Piši za Capital
  • ENERGETIKA RS
  • SLOBODNO
Copyright © 2025 Capital.ba - ISSN 2744-225X. Sva prava rezervisana.
Portal CAPITAL.ba je punopravni član Savjeta za štampu i online medije u BiH.

Unesite iznad pojam sa pretragu i pritisnite Enter za pretragu. Pritisnite Esc ili X da otkažete.