BEOGRAD, Povišeni tonovi u izbornoj kampanji u Srbiji poslije hrvatskog priznanja Kosova neće izazvati ozbiljnije probleme u poslovnoj saradnji između Srbije i Hrvatske, ocjenjuju hrvatski privrednici.
“Naravno da su u vrijeme velikih emocija mogući i pojedini incidenti, ali načelno sam optimist, iz vrlo praktičnih razloga – temeljno pitanje dviju država je ekonomski rast, koji rješava socijalne probleme u zemlji, prije svega nezaposlenost”, izjavio je za radio Slobodna Evropa predsednik Hrvatske privredne komore i predsjednik uprave zagrebačkog “Kraša” Nadan Vidošević.
Ako je negdje napravljen pozitivan rezultat u odnosima dvije zemlje, onda je to u međusobnoj razmjeni, koja je od 30 miliona dolara 2000. godine narasla na milijardu dolara u 2007, sa tendencijom rasta i sa hrvatskim očekivanjima da se za koju godinu digne do nivoa aktuelne hrvatske robne razmjene sa Bosnom i Hercegovinom, a to je dve milijarde dolara, rekao je Vidošević.
“Postavlja se pitanje koja bi to politika, ma kako bila garnirana iracionalnostima, išla protiv tih rezultata”, upitao je on i dodao da će “u danima izborne kampanje u Srbiji biti malo više emocija nego što treba, ali ne u smislu da bi to pravilo strateški zaokret prema Hrvatskoj”.
Vidošević ima podjednako pozitivna očekivanja i kada je u pitanju poslovanje “Kraša” u Srbiji. On ne očekuje nikakve negativne posljedice, već na protiv, planira širenje na srpskom tržištu.
“Planiramo izgradnju distribucionog centra, koji bi bio naša odskočna daska ne samo za srpsko tržište, nego i dalje”, kaže Vidošević i navodi da se u tim planovima “ništa neće mijenjati”.
“Podravka” iz Koprivnice posljednjih godina bilježi dvocifren postotak rasta poslovanja sa Srbijom i vrlo brzo planira dostizanje”predratnih brojki”.
“Do 1990. godine prodavali smo na tržištu Srbije 40 posto proizvodnje i kupovali 60 posto sirovina, i tome se želimo vratiti”, kaže za Slobodnu Evropu član uprave koprivničke firme Drenislav Žekić. Ni on ne očekuje bitnije promjene u poslovanju sa Srbijom.
“Znamo da je tamo sve veća konkurencija, ne samo domaćih nego i inozemnih kompanija, posebno u području prehrambenih proizvoda. Ni do sada nije imala, pa vjerujem da neće ni nadalje, politika imati bitnijeg negativnog uticaja na naše poslovanje u Srbiji”, kaže on.
Žekić za vrlo blisku budućnost najavljuje ne stagnaciju, već ekspanziju saradnje.
“Hrvatska privreda samo slijedi društvene i političke realnosti na ovim našim prostorima. Vjerujem da neće biti bitnijih negativnih uticaja. Dapače, mislim da će vrlo brzo doći do smirivanja i do obostrane privredne ekspanzije. Mislim da je to privredna realnost”, kaže član uprave “Podravke”.