ZAGREB, Nakon što je Rusija obustavila prodaju turističkih aranžmana za turističke destinacije u Turskoj zbog rušenja ruskog vojnog aviona i zabrane letova za Egipat gdje je dolazilo 60 odsto ruskih turista, Hrvatska vidi svoju priliku u privlačenju ruskih turista.
Dok ruski turistički eksperti tvrde kako Hrvatska ne može u potpunosti zamijeniti Tursku jer je jedna od jeftinijih turističkih destinacija i prema troškovima života vrlo slična Rusiji pa misle kako je alternativa Crna Gora jer je osjetno jeftinija od Hrvatske, Rajko Ružička, direktor Hrvatske turističke zajednice u Moskvi ne misli tako.
“Postoji niz destinacija i hotela u Hrvatskoj, posebno na obali, koji svojom ponudom mogu ruskim turistima pružiti odmor na kakav su navikli u Turskoj. Bitno je samo ponuditi dobar omjer cijene i kvaliteta. Isto tako, treba imati na umu da je ruska valuta oslabila gotovo za polovinu, dakle, cijene moraju biti prilagođene trenutnoj ruskoj stvarnosti. Rusi su dobri potrošači i uvijek vole probati nešto novo “, kaže Ružička, prenosi ruski portal RBTH.
Ružička već za početak sljedeće godine najavljuje pojačanu markentišku kampanju u Rusiji pa će krajem januara pozvati vodeće ruske turističke operatere i agencije zainteresovane za hrvatske destinacije gdje će u neposrednim kontaktima sa hrvatskim turoperaterima doznati što Hrvatska nudi. RBTH podjseća kako svake godine (tako je bilo do nedavnog pogoršanja odnosa Rusije i Turske), Tursku posjeti 4 miliona ruskih turista, a Hrvatsku samo 150 hiljada.
Predstavnik jedne ruske turističke agencije tvrdi kako Hrvatska ne može zamijeniti Tursku jer “koncepcija organizacije odmora u turskim turističkim mjestima radikalno je drugačija od ponude Hrvatske”. Ruski turisti, nakon što im nije omogućeno ljetovanje u Turskoj, sve više se okreću dalekim “toplim” destinacijama poput Tajlanda, Goae, Arapskih Emirata, Vijetnama, Izraela, Maldiva, Jordana, Kine.
Prema mišljenju moskovske turističke agencije PAKS, značajno povećanje obima ruskog tržišta u strukturama prodaje Hrvatske potpuno je u skladu s mogućnostima i potrebno je povećati marketinški proračun za promicanje Hrvatske u Rusiji, potpora, reklamna i finansijska, onih turističkih operatera, koji nose određeni finansijski rizik, organizovati čarter-programe. PAKS doznaje da turistički uredi Grčke, Bugarske, Španije, Kipra, Izraela i drugi već su razradili programe za povećanje ruskih turista u svojim državama te se primjećuje rast konkurencije među tim državama za ruskog turista. Ruski turiskti ističu ljepotu prirode i čistoću mora u Hrvatskoj, ali su hoteli u Turskoj privlačniji. Seebiz