BERLIN, U prvom kvartalu ove godine, proizvođač kućnih potrepština Henkel je ostvario prodaju od 3,82 milijarde evra, što je povećanje od 8,9 odsto u poređenju s istim kvartalom prethodne godine, saopšteno je iz njemačke kompanije.
Nakon prilagođavanja kursu, prodaja je poboljšana za 6,8 odsto. U organskim uslovima ili nakon prilagođavanja kursu i akvizicijama i dezinvestiranjem, povećanje je iznosilo 7,2 odsto. Ako se uzmu u obzir jednokratni dobici, jednokratne naknade te troškovi restrukturiranja, prilagođena operativna dobit povećana je za 12,1 odsto, s 421 milion evra na 473 miliona evra. Prilagođeni povrat od prodaje (EBIT marža) povećan je za 0,4 odsto, s 12,0 odsto na 12,4 odsto. Povrat od prodaje povećan je za 11,2 odsto u poređenju s 12,0 odsto u istom periodu prošle godine.
Henkel u ovoj godini očekuje porast organske prodaje na gornjoj granici u rasponu od 3 do 5 odsto. Henkel je potvrdio i svoje predviđanje za prilagođeni povrat od prodaje (EBIT) od oko 13 odsto (2010. godine 12,3 odsto) te povećanje prilagođene zarade po preferencijalnoj akciji od oko 10 odsto. Poslovni.hr