AMSTERDAM, Holandski proizvođač piva Hajneken “nazdravio” je rastu neto profita od 25 odsto u 2015. godini, kojem je doprinijela veća prodaja, naročito u Americi.
Neto dobit za cijelu prošlu godinu iznosi 1,9 milijardi evra (2,1 milijarda dolara), u odnosu na 1,5 milijardi evra u 2014.
Prihod je skočio 6,5 procenata, na 20,5 milijardi evra, ali sa valutnim prilagođavanjem rast iznosi 3,5 odsto.
Velikom dijelu profita doprinijela je prodaja njegovog meksičkog ogranka za pakovanje, Empaka, u februaru 2015, koja je podigla dobit za oko 379 miliona evra nakon oporezivanja.
Generalni direktor Hajnekena, Žan-Fransoa Bomer, odao je priznanje rezultatu koji je pripisao kompanijskoj, kako je rekao, “unikatnoj geografskoj raznolikosti i portfelju premium brendova”.
Pivara sa sjedištem u Amsterdamu “nastavlja da ulaže u budući rast, ulaskom ili proširivanjem svog prisustva na tržištima, uključujući Mjanmar, Obalu Slonovače, Istočni Timor, Jamajku, Maleziju, Sloveniju i Južnu Afriku”, dodao je on.
Prodaja u 2015. godini bila je najviša u Evropi i Sjevernoj Americi, gdje je Hajneken kupio 50-procentni udio u američkoj porodičnoj pivari, Lagunitas, igrajući na kartu rastuće popularnosti piva na točenje u svijetu, navodi AFP.
U Americi je prodaja Hajnekena porasla za 8,5 odsto, a u azijsko-pacifičkom regionu za 4,1 procenat.
Evropa, Hajnekenovo matično tržište, i dalje dominira u pogledu prodaje, sa udjelom od oko 50 odsto u globalnom prometu grupacije. Prodaja na Starom kontinentu je lani porasla za 1,4 odsto.
Sa vrijednošću od oko 35 milijardi evra, Hajneken je treći najveći proizvođač piva u svijetu, iza SABMilera i svjetskog broja jedan, kompanije InBev, koji su postigli načelni dogovor o tome da InBev preuzme svog manjeg rivala.
Hajneken, osnovan u 19. vijeku, proizvodi i prodaje više od 250 vrsta piva i jabukovače, i zapošljava oko 81.000 ljudi širom svijeta. Tanjug