BANJALUKA, U BiH je od 1. januara stupio na snagu Pravilnik o licenciranju za obavljanje međunarodnog transporta, a njime je nezadovoljno 3.000 prevoznika iz Republike Srpske i 600 prevoznika iz Brčko distrikta.
Predsjednik Udruženja prevoznika za unutrašnji i međunarodni transport iz Srpske Nikola Grbić rekao je da je osnovni razlog nezadovoljstva to što Pravilnik ne sadrži nijedan zahtjev koji prevoznici traže već četiri godine.
On je podsjetio da prevoznici traže da im bude omogućeno izdavanje licenci u Ministarstvu saobraćaja i veza Republike Srpske, odnosno da se preko ovog ministarstva elektronskim putem šalje potrebna dokumentacija za izdavanje licenci u Ministarstvo komunikacija i transporta BiH.
“Tražili smo i da osnovni kapital, to jeste kamioni, uđu u kapital firme, ali to nije prihvaćeno. Traže nam da imamo 9.000 evra po jednom vozilu, a za svako naredno vozilo po 5.000 evra depozita na računu, što je van svake pameti”, istakao je Grbić.
Za prevoznike je apsurdno i to da je u BiH samo jedna škola određena za obuku vozača, a koja se nalazi u Širokom Brijegu.
Grbić odbacuje stav nadležnih da je Pravilnik u skladu sa evropskim direktivama, te naglašava da nijedna zemlja u Evropi i okruženju nema takav pravilnik kakav se nameće prevoznicima u BiH.
“Prevoznici iz Republike Srpske i Brčko distrikta nemaju ništa protiv licenci na nivou BiH i pravilnika, ali pravilnika koji će razdvojiti legalne od nelegalnih prevoznika, koji će biti pristupačan svim prevoznicima na nivou BiH i Srpske”, rekao je Grbić.
On je naveo da prevoznici imaju licence koje je izdalo Ministarstvo saobraćaja i veza Srpske na osnovu kojih obavljaju djelatnost, te da će od ponedjeljka, 5. januara biti poznato kako dalje.
“Nadamo se da će prevladati razum i da će prevoznici iz Srpske normalno obavljati svoju djelatnost sa sadašnjim licencama. Ukoliko ne prevlada razum, moraćemo se boriti protiv takvih stavova i krenućemo u blokadu graničnih prelaza”, poručio je Grbić i napomenuo da blokada nije u njihovom interesu, kao ni u interesu privrede BiH.
On je zaključio da nadležni u resornom ministarstvu svakodnevno rade na tome da ovaj pravilnik bude prolongiran i da se uradi na dobrobit svih prevoznika. Srna