SARAJEVO, Oko 2.000 radnika Javnog preduzeća GRAS neće ostati bez posla i Vlada Kantona Sarajevo uradiće sve da budu normalizovani uslovi poslovanja u ovoj firmi, koja ima oko 80 miliona KM dugova, poručili su juče iz Vlade.
“Novinarske navode koji dovode u pitanje radni odnos 2.000 radnika preduzeća smatramo neutemeljienim i oštro osuđujemo svaki vid manipulacije ovim ljudima i njihovim egzistencijalnim problemima”, saopšteno je iz Vlade KS.
Predstavnici Sindikata vozača GRAS-a, te Boračke organizacije i invalida GRAS-a odustali su od najavljenog štrajka i obustave javnog gradskog prevoza nakon jučerašnjeg sastanka s premijerom i ministrom saobraćaja KS Fikretom Musićem i Harisom Lulićem.
“Premijer i ministar obećali su da će učiniti sve da pomognu GRAS-u i da će problemi u ovom preduzeću biti riješeni. Obećali su i da će povećati udio u subvencijama za prevoz putnika koje do sada nisu bile dovoljno riješene”, kazao je Nazif Dacić, predsjednik Sindikata vozača GRAS-a.
Dacić je istakao da na sastanku nije bilo govora o ranije najavljivanoj likvidaciji preduzeća te je naglašeno da se to neće desiti.
I vodeći ljudi Sindikata Komunalne privrede GRAS-a poručili su da neće dozvoliti likvidaciju firme.
“Radnici se ne osjećaju krivim za haos u GRAS-u. Firmu su u ovu situaciju dovele pogrešne politike ranijih vlada koje su podržavale bivša i sadašnja uprava. Nećemo dozvoliti ni prodaju dijelova firme, a ako je u GRAS-u viška 500 radnika, kako se govori, onda treba istražiti ko je u posljednjih dvadeset mjeseci primio još 200 radnika”, rekao je Amir Muminović, predsjednik Sindikata Komunalne privrede GRAS-a.
Ustvrdio je da se od 2006. godine u GRAS-u ne poštuje Kolektivini ugovor, da plate i topli obroci kasne po dvadesetak dana, penziono osiguranje se za radnike ne uplaćuje od 2008. goidne, a i zdravstveno osiguranje se neredovno uplaćuje.
“Trenutni dug firme je 80 miliona KM, a taj dug nisu napravili radnici. GRAS u ovakvoj situaciji ne može ni izbliza odgovoriti potrebama naših korisnika u vidu kvalitetnog prevoza”, naglasio je Muminović.
Kao rješenje čelnici Sindikata predložili su kreditno zaduživanje GRAS-a za nabavku novih vozila, te uvođenje komunalne takse koju bi plaćali svi građani Sarajeva za život u gradu, a koja bi pomogla u subvencioniranju prevoza.
“Relevantne institucije treba da preispitaju poslovanje firme. Neophodno je promijeniti sistem naplate, zatim zakonom regulirati status kontrolora i vozača. Mi smo protiv bivšeg rukovodstva u 2006. godini podnijeli krivičnu prijavu, ali to stoji negdje u ladici”, kazao je Muminović. Nezavisne novine