NJUJORK, Postoje pravila koja zaista nije teško usvojiti. Pa ipak, postoje ljudi kojima to uporno polazi za rukom.
Gotovo da nema zaposlenog koji barem jednom nije rizikovao svoj posao i karijeru zbog – gluposti.
1. Nedostatak pravog uvida
Problemi ponekad nastaju samo zato što ljudi ne obraćaju pažnju na to ‘kako stvari stoje’ ili na sopstveno ponašanje.
2. Zamjena akcije i rezultata
Osim što dolazite na posao, bio bi red da pokažete i neke rezultate. Neki misle da u prvom leži sav smisao.
3. ‘Markiranje’ i kašnjenje
Ako često izostajete sa posla ili kasnite, nećete daleko stići.
4. Vi ne griješite
Svi mi griješimo što je u redu, ako iz toga ponešto naučimo. Ako ne znate da priznate grešku, uz neznanje, pokazujete i talentovanost za ponavljanje iste.
5. Besciljno ‘surfovanje’
Online kupovina ili chatovanje sa prijateljima preko Fejsbuk-a tokom radnog vremena spadaju u ‘rasipanje resursa’. Poslodavac vam ovo neće oprostiti.
6. Nedolično ponašanje
Možete da se promjenite ili odete. Ili dobijete otkaz, ako ostajete, ali niste savladali običaje poslovne mikrosredine.
7. Izbjegavanje obaveza
Ništa ne uništava povjerenje brže od neispunjenja obaveze. Ako je to vaš običaj, niko neće htjeti da radite za njega. Ili sa njim.
8. Nezamjenljivost
Ljudi koji misle da im poslodavac ili firma nešto duguju samo zbog toga što ‘dišu’, brzo će biti ‘isisani’ iz iste. Svako je zamjenljiv.
9. Skučenost uma
Ako ne znate da razmišljate izvan okvira ili vam se jednostavno ne da, poslodavac će pronaći nekog kome se – da. Raditi ‘samo’ ono što je u opisu posla može svako.
10. Tračanje
Morate pretpostaviti da će sve informacije, koje podjelite sa nekim na poslu, biti prosljeđene. Čak i ako nasuprot vas sjedi bliski saradnik, prenose agencije.