TOKIO, Globalna prodaja japanske automobilske kompanije Tojote pala je u prvom tromjesečju 2016. godine, i to ispod nivoa prodaje njemačkog Folksvagena, pošto su prekidi u proizvodnji ugrozili poslovanje najvećeg svjetskog prodavca automobila.
Globalna isporuka Tojotinih vozila oslabila je u periodu januar-mart za 2,3 odsto, na 2,46 miliona vozila, izjavila je portparolka kompanije Kajo Doi u izjavi za njujoršku agenciju “Blumberg”.
U istom periodu, Folksvagen, suočen sa najgorom krizom u svojoj istoriji, povećao je obim isporuka za 0,8 odsto, na 2,5 miliona vozila.
Zbog jednonedjeljnog zatvaranja postrojenja u februaru, koje je bilo posljedica najrazornijeg zemljotresa u Јapanu od marta 2011. godine, Tojota predviđa da će njena proizvodnja pasti za još 80.000 vozila.
Njujorška agencija navodi da nije Tojota jedina koja je evidentirala pad kvartalne prodaje, budući da je i prodaja američkog Dženeral motorsa skliznula za 2,5 odsto, na 2,36 miliona vozila zbog krize na tržištu Јužne Amerike i usporavanja kineskog tržišta komercijalnih vozila.
Njemački Folksvagen je povećao obim isporuka u Kinu za 6,4 odsto, i za 3,5 odsto u zapadnu Evropu, navodi “Blumberg”, podsjećajući da je njemačka kompanija izdvojila 16,2 milijarde evra za pokrivanje troškova globalnog skandala sa lažiranjem podataka o emisiji štetnih gasova. RTRS