PARIZ, Francusko tržište ženske odjeće moglo bi da zabilježi rast u tekućoj godini, s obzirom na to da se, poslije šest uzastopnih godina pada, stabilizovalo u 2014, ocjenjuje Udruženje francuske industrije ženske konfekcije.
Kako prenosi Rojters, prodaja ženske odjeće u Francuskoj u prošloj godini vrijedila je 10,8 milijardi evra, što je simboličan rast od 0,1 odsto, i ujedno je to bio bolji rezultat od onog za tržište u cjelini (zajedno s muškom i dječjom odjećom) koje je imalo pad od 0,9 odsto.
Količinska prodaja bila je u još osjetnijem porastu (+1,5 odsto), zbog veće prodaje jeftinijih artikala, dodaje se u sapoštenju.
Iz Udruženja predviđaju nastavak rasta u 2015. godini po većoj stopi, zahvaljujući očekivanom privrednom rastu Francuske i efektima pada cijena naftnih derivata na kupovnu moć.
Prosječni budžet za žensku garderobu blago je opao u prošloj godini i iznosio je 387 evra, prema 392 evra u 2013. godini.
Trgovinski lanci kao što je španska Zara (grupa Inditeks) i švedski H&M u 2014. ostvarili su rast tržišnog udjela za 0,5 procentnih poena, na 34,6 odsto (ukupno), zahvaljujući agresivnoj strategiji otvaranja novih prodajnih objekata, dok su lanci poput Kiabi, C&A, imali pad.
Prodaja ženske odjeće putem interneta u prošloj godini povećana je na 14,9 odsto, sa 13,4 odsto u 2013.
U izvještaju ovog profesionalnog udruženja navodi se i da su francuske modne kuće (oko 3.000) i u prošloj godini imale dinamičan izvoz, od kojeg ostvaruju oko polovinu prihoda.
U 2014. izvoz ženske konfekcije iz Francuske povećan je petu godinu zaredom, i to po stopi od 2,0 odsto, na 2,85 milijardi evra, a za 2015. očekuje se ubrzanje rasta zahvaljujući padu evra prema dolaru.
Najveća tržišta za francusku žensku modu ostali su Kina i Hongkong, koji zajedno učestvuju sa 11 odsto u ukupnoj vrijednosti izvoza, ispred SAD (8,8 odso), dok je Rusija, zbog ekonomske krize, izašla iz top 10 zemalja najvećih uvoznika francuske ženske odjeće. Tanjug