PARIZ, Francuska je u prošloj godini sa 14,8 milijardi proizvedenih konzumnih jaja u 2014. zauzela poziciju evropskog lidera, i to je stabilni nivo u odnosu na 2013, dok je potrošnja organskih jaja porasla 8,1 odsto, pokazuje studija istraživačke kuće CSA.
Istraživanje otkriva da devet od 10 francuskih potrošača prilikom kupovina daje prednost domaćim jajima, smatrajući da zadovoljavaju optimalne sanitarne zahtjeve i da su proizvedena po novim evropskim normama koje vode računa o zdravlju živine, piše francuski Figaro.
Francuski uzgajivači kokošaka-nosilja investirali su milijardu evra počev od 2012, što je ekvivalentno godišnjim prihodima tog sektora, kako bi modernizovali svoju proizvodnju, navodi list.
Rezultat toga je proizvodnja 14,8 milijardi konzumnih jaja prošle godine, čime je Francuska dospjela na čelo najvećih evropskih proizvođača, ispred Njemačke (13,1 milijarda) i Italije (11,1 milijarda).
Pošto svaki Francuz godišnje prosječno konzumira 216 jaja, to omogućava da se višak (7,0 odsto proizvodnje) plasira na strana tržista. Prošle godine, francuski izvoz jaja dostigao je vrijednost od 40,4 miliona evra, što je dvostruko više nego 2013, navodi se u studiji.
Velika Britanija u 2014. udvostručila je uvoz jaja iz Francuske, Njemačka je povećala 74 odsto, Belgija 9,4 odsto.
U studiji se dalje navodi da u Francuskoj potrošnja organskih jaja (proizvedenih po posebnoj tehnologiji koja vodi računa o zdravlju živine i očuvanju okruženja), naprekidno raste, pa je u 2014. povećana 8,1 odsto u odnosu na prethodnu godinu i sada čini 11 odsto cjelokupnog tržišta.
Ovako proizvedena jaja na francuskom tržištu imaju oznaku nula ispisanu crvenom bojom na ljusci.
Suprotno, prodaja jaja od kokošaka gajenih u zatvorenim kavezima konstantno opada, u 2014. smanjena je 3,1 odsto, a njihov tržišni udio je oko 50 odsto. Ovako industrijski proizvedena jaja koštaju do pet puta manje od organskih jaja.
Između ove dvije kategorije proizvoda nalaze se jaja od kokošaka gajenih na otvorenom prostoru, čija je prodaja u 2014. porasla 6,3 odsto, uz tržišni udio od 29 odsto.
U francuskoj kuhinji jaja su visoko cijenjena, dodaje se u istraživanju. Čak 96 odsto Francuza smatra da su pored svoje hranljivosti, jaja dragocjeni izvor kulinarske inspiracije. Tanjug