VAŠINGTON, Američki proizvođač vozila Ford na evropskom tržištu povećao je prodaju u aprilu 6,6 odsto u odnosu na isti mjesec prošle godine.
Ovaj drugi najveći američki proizvođač vozila isporučio je prošlog mjeseca 99.700 vozila na 20 najvećih evropskih tržišta, dok je u aprilu 2013. njihov broj bio 93.500, prenosi Rojters.
Uspjeh modela “fiesta”, uz rast od 14 odsto, većim dijelom objašnjava rast prodaje, uz takođe solidne rezultate ostvarene sa modelom “SUV kuga” i “furgon torneo”.
Ford, koji planira da lansira 25 novih modela u Evropi u toku narednih pet godina, na svom najvećem evropskom tržištu, britanskom, ostvario je rast prodaje od 11,5 odsto, na 31.100 jedinica.
U Španiji, koja je peto tržište za ovog proizvođača, prodaja je porasla 41 odsto, dok su isporuke u Njemačku ostale na stabilnom nivou (21.600 vozila).
Za četiri prva mjeseca ove godine, prodaja Forda na evropskom tržištu povećana je 10 odsto, na 397.600 vozila.
U Evropi ova američka kompanija već dugo posluje sa gubitkom, ali je u prvom kvartalu 2014. uspjela da njegov iznos smanji 50 odsto, na 194 miliona dolara, sa 425 miliona, koliko je iznosio u prvom tromjesečju 2013. Tanjug