BERLIN, Njemački proizvođač automobila “Folksvagen” saopštio je juče da svoju strategiju okreće proširenju prodaje u Narodnoj Republici Kini.
Nadzorni odbor te kompanije je jučeodobrio formiranje novog savjeta direktora koji će upravljati svim poslovima te grupacije u NR Kini, prenijela je američka novinska agencija Asošiejtid pres (AP).
Grupacija “Folksvagen”, koja uključuje marke, kao što su “folksvagen”, “audi”, “porše škoda” i “bentli”, ukazala je da je promjena strategije “odraz značaja NR Kine kao najvećeg svjetskog tržišta automobila”.
“Folksvagen” je prošle godine u NR Kini prodao 2,3 miliona vozila, što je doprinijelo operativnom profitu grupacije od 2,6 milijardi evra.
NR Kina je najmnogoljudnija zemlja na svijetu (preko 1,35 milijarde stanovnika) i jedna od najprostijih sa teritorijom na približno 9,6 miliona kvadratnih kilometara.
NR Kina je takođe druga najveća nacionalna privreda u svijetu (poslije Sjedinjenih Američkih Država).
Procijenjuje se da je ukupan domaći proizvod (BDP) NR Kine, mjeren paritetom kupovne moću i (prilagođen za tržišne cijene, PPP) u 2011. iznio gotovo 11,3 biliona dolara, ili po glavi stanovnika 8.382.
Nominalni BDP NR Kine je prošle procijenjen na blizu 7.3 biliona ili 5.413 dolara per kapita.
Novu podružnicu Folksvagena u NR Kini će predvoditi Johen Hajcman koji napušta mjesto direktora sektora za proizvodnju kamiona koji uključuje marke “skanija” i MAN.
Izvršni direktor “Skanije” Lajf Estling zamijeniće Hajcmana na mjestu novog šefa za proizvodnju kamiona. Tanjug