TORINO, Italijanski automobilski gigant „Fijat“ saopštio je danas da je zabilježio neto gubitak od 21 miliona evra u prvom kvartalu 2010. godine i predstavio dugo očekivani industrijski plan za naredne četiri godine.
Zvaničnici kompanije predstavili su finansijske ciljeve, nove modele i detalje o saradnji sa američkim proizvođačem „Krajslerom“, u kojem Italijani posjeduju 20 odsto akcija.
„Krajsler“ je saopštio da je u periodu od 10. juna, kada je izašao iz bankrota, do 31. decembra, zabilježio gubitak od 3,8 milijardi dolara, ali je smanjio gubitak u prvom kvartalu na 197 miliona dolara sa 2,5 milijardi dolara godinu dana ranije.
„U svakoj kompaniji, kriza može da izvuče ono najbolje, poput perioda obnove poslije rata“, izjavio je direktor „Fijata“ i „Krajslera“ Serđo Markoine.
„Fijat“, koji je zabilježio neto gubitak od 411 miliona evra u prvom kvartalu 2009. godine, izgubio je 283 miliona evra u posljednjem kvartalu iste godine.
Mnogi analitičari ocjenjuju da će „Fijat“ u narednom periodu preduzeti prve korake ka izdvajanju svojih automobilskih odjeljenja iz sastava grupacije. U okviru „Fijata“ posluju italijanske marke „Ferari“, „Lanča“, „Alfa Romeo“ i „Maserati“.
„Fijat“, najpoznatiji po svojim automobilima, takođe posjeduje proizvođača kamiona „Iveko“ i kompaniju „Kejs Nju Holand“, koja proizvodi poljoprivredne mašine“.
Ranije tokom dana upravni odbor imenovao je Džona Elkana, unuka najpoznatijeg šefa „Fijata“ Đanija Anjelija, na položaj predsjednika ovog automobilskog giganta.
Berza je pozitivno reagovala na današnje informacije iz „Fijata“, pa je vrijednost akcija ove kompanije skočila za preko devet procenata.