MILANO, Italijanski proizvođač automobila Fijat planira da oživi svoj brend “Alfa Romeo”, nakon spajanja sa američkim Krajslerom, izjavio je izvršni direktor Fijata Serđo Markione.
Markione je u intervjuu za rimski dnevnik “Republika” pokušao da umiri italijanske sindikate i političare, zabrinute da bi spajanje sa Krajslerom moglo da ga udalji od matičnog tržišta, na kome je prisutan već 115 godina, javlja Rojters.
“Kao što se Džip (Jeep) prodaje širom svijeta, ali je do srži američki, tako i “Alfa” ima italijanski DNK”, rekao je šef Fijata.
Markione polaže nadu u sportske modele “Alfe”, jer vjeruje da oni mogu da donesu globalni profit, kakav modeli Fijata ne mogu da ostvare, kao i mnogo veći obim prodaje od skupocjenih “Maseratija”.
Njegova strategija, međutim, nailazi na skepticizam, budući da je Fijat postao vlasnik “Alfe” 1986. i od tada nije uspio značajnije da je oživi, uprkos brojnim pokušajima.
Potencijalno premještanje sjedišta kompanije u inostranstvo i izlazak na strane berze simbolični su potezi i ne znače pomjeranje proizvodnje, navodi Markione, dodajući da ne razmišlja o prodaji “Alfe” konkurenciji.
Njemački Folksvagen je u više navrata izrazio interesovanje za kupovinu italijanskog brenda. “Mogu samo da sanjaju o tome”, poručio je Markione.
Šef Fijata je takođe naveo da će se modeli Lanče (Lancia), jedne od najstarijih italijanskih automobilskih kompanija, prodavati isključivo na italijanskom tržištu.
Fijat u Italiji, gdje je nezaposlenost na 37-godišnjem maksimumu od 12,7 odsto, zapošljava oko 62.000 radnika. Tanjug