PITSBURG, Globalna društvena mreža Fejsbuk (Facebook) kupila je startap kompaniju FacioMetriks koja je razvila softver za prepoznavanje crta lica, a koja je nastala pod okriljem pitsburškog Univerziteta Karnegi Melon, javlja američka agencija AP.
Detalje sporazuma nisu objelodanili ni Fejsbuk, sa sjedištem u Kaliforniji, ni FacioMetriks.
Ova mlada kompanija se bavi razvojem vještačke inteligencije i razvila je softver nazvan IntraFace, koji može da se učita na mobilne telefone omogućavajući korisnicima da u realnom vremenu rade analize slika ljudskih lica.
Fejsbuk planira da tu tehnologiju upotrebi za kreiranje foto i video efekata, kako bi konkurisali Snepčetu (Snapćat).
Generalni direktor FacioMetriksa, Fernando De la Tore, profesor saradnik na istraživanjima u Institutu za robotiku pitsburškog univerziteta, rekao je da se njihova tehnologija može primjeniti u nizu aplikacija, uključujuci one fokusirane na animaciju, mjerenje ljudskih reakcija i virtuelnu stvarnost.
Iz Fejsbuka kažu da pomenuti softver može da se koristi za praćenje emocija medicinskih bolesnika ili za procjenu reakcije publike na izlaganje javnog govornika, pa čak ii za detektovanje pospanosti kod vozača.
Ovaj program će takođe omogućiti Fejsbukovim korisnicima da se izraze putem specijalnih efekata koji omogućavaju manipulisanje fotografijama i video snimcima sa prikazima ljudskih lica.
Fejsbukova portparolka je izjavila za medije da se “komunikacija među ljudima neprekidno mijenja a stvari poput maski i ostalih efekata omogućavaju im kreativno i zabavno izražavanje”.
“Drago nam je što možemo da izrazimo dobrodošlicu FacioMetriksovom timu koji će pomoći da se fotografijama i video zapisima doda više zabavnih efekata i da razmena iskustava na Fejsbuku time postane još zanimljivija”, rekla je ona. Tanjug