LONDON, Društvena mreža „Fejsbuk“ počela je da briše lažne „lajkove“, koji na vještački način povećavaju popularnost određenih stranica, pokazuju rezultati nezavisnog istraživanja.
“Fejsbuk” je ranije priznao da 8,7 odsto njegovih korisnika nisu “stvarni” i da je riječ o nalozima koje su napravili pošiljaoci neželjene pošte, kako bi podigli rejting određenih stranica.
Ova situacija predstavlja problem za “Fejsbuk” u vrijeme kada mreža pokušava da proširi svoje marketinške usluge, prenio je Bi-Bi-Si.
Vrijednost akcija ove društvene mreže oslabila je sa 38 dolara po izlasku na berzu na jučerašnjih 20,62 dolara.
Tehnološki veb sajt “Verdž” prenio je da su neke od najpopularnijih stranica na “Fejbuku” odjednom doživjele značajan pad broja posjetilaca.
Na primjer, stranica za internetsku igru „Teksas holdem poker“, jedna od najposjećenijih na mreži, juče je izgubila 96.317 „lajkova“, dok je prošlog mjeseca svakog dana dobijala u prosjeku po 20.000 novih.
Stranica pop pjevačice Rijane izgubila je 28.275 „lajkova“, Eminem 15.420, a Lejdi Gaga 34.326 „lajkova“.
“Fejsbuk” nije želio da potvrdi da je u toku čišćenje sistema, ali nije ponudio nijedno drugo objašnjenje za ovu pojavu.
Ranije ove godine, novinari Bi-Bi-Sija napravili su virtuelnu kompaniju i privukli više od 1.600 „lajkova“ na „Fejsbuku“, koristeći program za reklamiranje na toj mreži, iako firma nema nikakve proizvode, niti zanimljive sadržaje.
Detaljnijom istragom utvrđeno je da su ti „lajkovi“ došli iz zemalja poput Indije, Egipta, Indonezije i Filipina. Stručnjaci kažu da bi neka prava kompanija samo protraćila novac ako bi preko „Fejsbukovog“ sistema za reklamiranje privukla ovakve „lajkove“.
3 komentara
Molimo Vas da pročitate sledeća pravila prije komentarisanja:
Komentari koji sadrže uvrede, nepristojan govor, prijetnje, rasističke ili šovinističke poruke neće biti objavljeni. Nije dozvoljeno lažno predstavljanje, ostavljanje lažnih podataka u poljima za slanje komentara. Molimo Vas da se u pisanju komentara pridržavate pravopisnih pravila. Komentare pisane isključivo velikim slovima nećemo objavljivati. Zadržavamo pravo izbora i skraćivanja komentara koji će biti objavljeni. Mišljenja sadržana u komentarima ne predstavljaju stavove poslovnog portala CAPITAL.ba. Komentare koji se odnose na uređivačku politiku možete poslati na adresu [email protected]
1994
1000
1000