PEKING – Evropu je “zatrpala” lavina kineskih marki automobila koje kupcima na starom kontinentu nude finansijski vrlo isplative modele.
Situacija se toliko „otela kontroli“ da Evropska komisija priprema teren za retroaktivno carinjenje kineskih električnih vozila. Slična situacija uskoro prijeti i industriji guma.
Double Star, Linglong… Nikad čuli? Uskoro hoćete.
Kada se šire na globalna tržišta, firme poput ZC Rubber, Sailun Jinyu Group, Shandong Linglong Tire ili Double Star Group imaju znatno niže troškove proizvodnje od svojih evropskih ili američkih konkurenata.
Prema Automobilwocheu, u Kini proizvodnja gume u prosjeku stoji između 45 i 85 evra. Proizvođači u Evropi, Sjevernoj Americi, Japanu i Koreji imaju proizvodne troškove između 100 i 120 evra, piše ElPais.
Uz ove brojke, vjerovatno je da će kineski proizvođači guma zabilježiti snažan rast. Danas, oni drže oko deset odsto tržišta.
Pojedini kineski brendovi već su se bacili na posao. Grupa Zhongce Rubber Group, poznata kao ZC Rubber, otvorila je razvojni centar u njemačkom Hannoveru 2021. godine i danas je deveti najveći proizvođač guma na svijetu.
Firma Giti Tire također je već tu, a od 2023. godine montira svoje gume na Mercedes Actros u Kini. Osim toga, u septembru 2023. Giti Tire je izvijestio da je Volkswagen ID.Buzz prvo električno vozilo proizvedeno u Evropi koje nosi tvorničke gume kineske kompanije, prenio je Autoklub.hr.