Close Menu
Capital.ba – Informacija je capitalCapital.ba – Informacija je capital
  • POČETNA
  • SVE VIJESTI
  • CAPITAL TEME
    • ANALIZE
    • EKSKLUZIVNO
    • INTERVJU
  • NOVOSTI
  • PRIVREDA
    • ENERGETIKA
    • FINANSIJE
    • TRŽIŠTE KAPITALA
    • TRGOVINA
    • TURIZAM
  • TECH
  • SVIJET
    • ZANIMLJIVOSTI
  • MULTIMEDIJA
    •   Video
    • Foto Galerija
    • Infografika
  • PROMO
Facebook X (Twitter) Instagram LinkedIn YouTube Viber
Capital.ba – Informacija je capitalCapital.ba – Informacija je capital
Donacije
  • POČETNA
  • SVE VIJESTI
  • CAPITAL TEME
    1. ANALIZE
    2. EKSKLUZIVNO
    3. INTERVJU
    4. Vidi sve

    Hoće li BiH kupovati ruski gas iz treće ruke

    22. Oktobra 2025. — 14:57

    Novi porez u RS: Udar na sivu ekonomiju ili na investitore?

    15. Septembra 2025. — 15:41

    Reciklaža baterija kao biznis budućnosti

    10. Augusta 2025. — 15:00

    Simbioza na djelu: Stanivuković i SNSD poklonili milionski vrijedno gradsko zemljište

    7. Augusta 2024. — 13:00

    Ekskluzivno: Gordan Pavlović kupio Fabriku duvana Banjaluka

    26. Novembra 2025. — 16:54

    Ekskluzivno: Vlada Srpske nudi Serdarovu 242 miliona KM

    22. Augusta 2025. — 16:22

    Ekskluzivno: CAPITAL otkriva imena uhapšenih carinika

    16. Decembra 2024. — 10:47

    Saznajemo: Uskoro optužnica protiv Đoke Ekvatora

    28. Juna 2024. — 13:46

    Kazne za zloupotrebu ličnih podataka u BiH do 40 miliona KM (VIDEO)

    3. Novembra 2025. — 13:29

    Srpska vraća Rufiju 41 milion KM za zemljište na Jahorini

    30. Oktobra 2025. — 18:20

    Tanić za CAPITAL: Na domaćem tržištu više ne možemo kupiti ni cijevi za grijanje

    21. Marta 2025. — 20:10

    Kako je Širbegović od posuđenih 1.500 KM došao do milionskog profita

    14. Marta 2025. — 19:55

    Stručnjaci i lokalne vlasti protiv hitnih izmjena Zakona o uređenju prostora

    5. Decembra 2025. — 16:55

    Nastavlja se rat banaka i UIO

    5. Decembra 2025. — 15:43

    Trivić: Cijena struje za privredu raste za 20 posto

    5. Decembra 2025. — 14:20

    Crveni mulj iz „Alumine“ guta zvornička sela (FOTO/VIDEO)

    5. Decembra 2025. — 13:31
  • NOVOSTI
  • PRIVREDA
    1. ENERGETIKA
    2. FINANSIJE
    3. TRŽIŠTE KAPITALA
    4. TRGOVINA
    5. TURIZAM
    6. Vidi sve

    Nova odluka OFAC-a: Lukoilu produžena licenca

    5. Decembra 2025. — 09:02

    Bajatović: Stečaj NIS-a loša opcija

    4. Decembra 2025. — 11:47

    Đokić: Izvjesno poskupljenje struje u Srpskoj

    3. Decembra 2025. — 15:57

    Gorivo u Srbiji najskuplje u regionu

    2. Decembra 2025. — 08:17

    Na Banjalučkoj berzi prebijeno više od 200 miliona KM

    4. Decembra 2025. — 09:26

    PURS: Za 11 mjeseci prikupljeno 324 miliona KM više nego prošle godine

    3. Decembra 2025. — 14:36

    Diversifikacija ključni princip za upravljanje rizicima

    3. Decembra 2025. — 13:00

    Akcije “Potkozarja” prodate za 4,2 miliona KM

    3. Decembra 2025. — 12:34

    Akcije “Potkozarja” prodate za 4,2 miliona KM

    3. Decembra 2025. — 12:34

    Na dobošu akcije u 53 preduzeća iz Srpske

    30. Novembra 2025. — 08:02

    Uzrok rebalansa budžeta promjene u prihodima i prioriretima u rashodima

    25. Novembra 2025. — 15:03

    Promet na Banjalučkoj berzi 52.749 KM

    4. Novembra 2025. — 15:32

    Više od trećine uvoza BiH dolazi iz zemalja bivše Jugoslavije

    5. Decembra 2025. — 11:35

    Evropa ubrzano prelazi na mobilna plaćanja

    5. Decembra 2025. — 11:11

    Kupci u FBiH za crni petak potrošili 263 miliona KM

    2. Decembra 2025. — 12:10

    Lažni “crni petak”: Čak 96 posto prodavnica u FBiH napravilo prekršaj

    1. Decembra 2025. — 14:16

    Ski sezona na Jahorini počinje danas uz besplatno skijanje

    2. Decembra 2025. — 09:45

    Italija očekuje 14,4 miliona stranih turista tokom zime

    26. Novembra 2025. — 15:00

    Cijene kvadrata u Budvi i do sedam hiljada evra

    13. Novembra 2025. — 09:01

    Za devet mjeseci BiH posjetilo 1,53 miliona turista

    8. Novembra 2025. — 08:03

    “Gas-Petrol” preuzeo većinski udio u “Potkozarju”

    5. Decembra 2025. — 12:28

    Nova odluka OFAC-a: Lukoilu produžena licenca

    5. Decembra 2025. — 09:02

    Arsenić upozorava: Podrška mljekarima ključna za opstanak

    5. Decembra 2025. — 08:16

    Bajatović: Stečaj NIS-a loša opcija

    4. Decembra 2025. — 11:47
  • TECH
  • SVIJET
    1. ZANIMLJIVOSTI
    2. Vidi sve

    Kraj streaming ratova: Netflix preuzima Warner Bros. Discovery i HBO Max

    5. Decembra 2025. — 14:48

    Kako je pijani rakun postao kralj marketinga

    5. Decembra 2025. — 10:19

    Prve mobilne brodske apoteke u Hrvatskoj počele s radom

    4. Decembra 2025. — 13:44

    Novogodišnji honorari muzičkih zvijezda i do 150.000 evra

    30. Novembra 2025. — 15:34

    Kraj streaming ratova: Netflix preuzima Warner Bros. Discovery i HBO Max

    5. Decembra 2025. — 14:48

    Evropsko tužilaštvo podiglo optužnice protiv 29 osoba iz Hrvatske

    5. Decembra 2025. — 09:53

    Banke povećavaju kupovinu zlata

    4. Decembra 2025. — 08:17

    EU odlučila: Do 2027. prekid uvoza ruskog gasa

    3. Decembra 2025. — 10:15
  • MULTIMEDIJA
    •   Video
    • Foto Galerija
    • Infografika
  • PROMO
Capital.ba – Informacija je capitalCapital.ba – Informacija je capital
  • POČETNA
  • SVE VIJESTI
  • CAPITAL TEME
  • NOVOSTI
  • PRIVREDA
  • ENERGETIKA
  • TURIZAM
  • TRGOVINA
  • TRŽIŠTE KAPITALA
  • TECH
  • ZANIMLJIVOSTI
  • SVIJET
  • FINANSIJE
  •   VIDEO
  • PROMO
Home » Evropa konačno uozbiljila Hrvatsku

Evropa konačno uozbiljila Hrvatsku

adminadmin1. Septembra 2015. — 05:30Nema komentara6 minuta čitanja

dusan topic autoputevi rs _13BANJALUKA, Zahvaljujući angažmanu EU u vezi s mostom na Savi, kod Gradiške, realno je očekivati da gradnja počne tokom naredne godine, rekao je Dušan Topić, direktor JP “Autoputevi” RS.

“Desilo se ono što smo mi zadnje dvije-tri godine prizivali i priželjkivali. Tražili smo da se Evropska komisija aktivnije uključi i da cijelu tu priču uozbilji“, rekao je Topić.
Nakon samita u Beču, kakve su šanse da se realizuje most na Savi kod Gradiške, koji toliko dugo stoji u nekom praznom prostoru?
TOPIĆ: Taj most je naš apsolutni prioritet i jedini projekt koji ne ide po našim planovima zato što je to zajednički projekat nas i Hrvatske. Kao što znate, ta priča i sve to usaglašavanje traje više od 10 godina. Tokom svih tih 10 godina bilo je mnogo opstrukcija, što iz Zagreba, što iz Sarajeva, iz različitih razloga. Uglavnom je to bilo zbog neusaglašavanja u vezi s nekim drugim zajedničkim projekatima, prvenstveno s mostom Pelješac, a neusaglašenost u vezi s tim mostom postoji i danas. Plašim se da će Pelješac i dalje otežavati sve što se tiče mosta kod Gradiške, mada ne kao dosad.

 
Šta je to novo, šta se desilo u međuvremenu?
TOPIĆ: Novo je to što je došlo kao rezultat bečkog samita – desilo se ono što smo mi zadnje dvije-tri godine prizivali i priželjkivali. Tražili smo da se Evropska komisija aktivnije uključi i da cijelu tu priču uozbilji. Jer ni dosad sa naše strane ništa nije bilo sporno, ni sa finansijske ni sa bilo koje druge strane, jer mi smo 15 miliona evra za našu polovinu mosta odavno pripremili. Hrvatskoj strani taj most nije bio prioritet i sve što su oni navodili kao sporno nama se više činilo da je samo izgovor i korišten je u političke svrhe, prije svega za pariranje u vezi s mostom Pelješac.

 
Jeste li u nekom kontaktu sa hrvatskom stranom u posljednje vrijeme?
TOPIĆ: Sredinom mjeseca imamo sastanak s njima u zajedničkoj komisiji za most. U neformalnim kontaktima oni su nas uvijek uvjeravali da je sve onako kako smo se dogovorili, da političari pričaju svoje, ali da će sve biti u redu. Mi nismo mnogo insistirali na nekim kontaktima, jer i sami znate kakvih je izjava bilo – prvo je premijer Milanović govorio da most nije prioritet, pa je ministar Dončić prijetio da ćemo ići kroz Srbiju preko Drine, a ne mostom preko Save, itd. Nama je uvijek bilo teško izboriti se za poziciju, jer su oni na svojoj strani imali EU. Nakon bečkog samita čini se da smo ipak izašli iz tog nekog živog blata na suvlji teren.

 
Koliko je Evropska komisija donirala za naš most?
TOPIĆ: Evropska komisija je dala 600 miliona evra za cijeli region. Od toga su iz BiH kandidovana dva infrastrukturna projekta – most Svilaj i most Gradiška. Za Svilaj je odobreno 22 miliona evra granta, a za naš most Gradiška 6,8 miliona evra granta. E sad, znate, možemo mi postavljati pitanje zašto za Svilaj 22, a za naš most 6,8 i zašto toliki disparitet. Ali, eto, u širem smislu, nama je ovo bitno, da je naš most dobio kakvu-takvu podršku i da smo dobili ono šta smo, onako, stidljivo prigovarali još od one posjete Sorensena i Kejsija Gradišci prije dvije godine, pa do dana današnjeg.

 
I dalje, znači, stoje hrvatska sredstva za njihovu polovinu?
TOPIĆ: Hrvatska strana mosta će potpuno biti finansirana grantovim sredstvima. Evropska komisija je već odobrila taj projekat. Sad je samo pitanje šta je stvarni cilj i interes hrvatske strane, u mjeri u kojoj se njih bude pitalo, kojom dinamikom da idu s tim projektom, i hoće li im Evropska komisija opet dozvoliti da naš most bude moneta za potkusurivanje.

 
Koliko će ukupno biti potrebno novca za most i pristupne puteve?
TOPIĆ: Ne mogu tačno reći koliko će biti saobraćajnice s obzirom na to da je to dio koji je njihov u potpunosti. Nama su oni spominjali da je to oko 70 miliona evra za pola mosta i pristupnu saobraćajnicu, odnosno 9,5 km pristupne ceste od Okučana do mosta. Oni su planirali brzu cestu, što nama nije baš najsrećnije rješenje, ali nije to veliki problem.

 
Očekujete li na sastanku sa Hrvatima da će sve biti razjašnjeno?
TOPIĆ: Trebalo bi. Ja se samo nadam i učiniću sve, kao član Komisije, da se sastanak ne pretvori u svađu zbog Pelješca. Lično, ipak mislim da neće i da će stvari krenuti nekim normalnim tokom.

 
Da li se može očekivati početak radova još ove godine?
TOPIĆ: Ove godine definitivno ne, jer se mora sprovesti tenderski postupak i procedura izbora izvođača. Za to treba bar šest mjeseci, jer će postupak ići po procedurama Evropske komisije. Ja očekujem da će u periodu od sredine do kraja 2016. godine početi radovi i to je stvarno u idealnom slučaju.

 
I u najidealnijem slučaju gradnja će trajati dvije godine?
TOPIĆ: Tako je. To je moguće, ako se zajednički dođe do stava i ako se u tendersku dokumentaciju stavi rok od godinu dana, biće urađen za godinu dana, ali postoji onda rizik da se ubrza sa izborom izvođača i da se pojave problemi. Mislim da je u ovom trenutku najbitnije da izgradnja počne, a pola godine prije ili kasnije u tom kontekstu stvarno ne igra toliko važnu ulogu.
U tom kontekstu spominjani su cestovni koridori koji bi takođe trebalo da budu građeni evropskim novcem. Dokle se stiglo s tim?
TOPIĆ: Na samom počektu ove godine uvršten je pravac Okučani – Banjaluka pa dalje prema Sarajevu, bez preciziranja trase. Tim pravcem je pokriven naš most kod Gradiške.
Naplata putarine bolja od očekivane

 
Da li ste zadovoljni naplatom putarine na autoputu do Gradiške?
TOPIĆ: Konkretne podatke imaćemo sad, na početku narednog mjeseca. Opšti komentar je da ide bolje nego što smo očekivali. Naravno, još to nije puni broj vozila koji bi bio da je gotov most i da je spojen autoput prema Doboju. Kad se sve to uveže, biće to puni kapacitet. Od marta smo imali povećanje, a pogovoto sad tokom godišnjih odmora imali smo trostruko povećanje. Jedan broj vozila se vraća prema Laktašima zaobilazeći naplatu, međutim, što se tiče putničkih vozila, to nije toliki problem. Veći problem je vraćanje kamiona i autobusa. Mi nismo htjeli preko Ministarstva donositi neke zakonske odluke, jer će brzo početi izgradnja nadvožnjaka od Dobojske petlje prema Prnjavoru pa će silazak sa petlje svakako biti zatvoren. Tako da će kamioni i autobusi morati ići na naplatu. Nezavisne novine

Preuzimanje dijelova teksta ili teksta u cjelini je dozvoljeno, ali uz obavezno navođenje izvora i uz postavljanje linka ka izvornom tekstu na www.capital.ba
autoprevoz dusan topic izbor sava vazno
Podijeli: Facebook Twitter LinkedIn WhatsApp Copy Link Email
Prethodni članakPorasle devizne rezerve Srbije
Sljedeći članak Štednja građana u Srbiji oko 8,66 milijardi evra

Povezani članci

Capital teme 05 minuta čitanja

Stručnjaci i lokalne vlasti protiv hitnih izmjena Zakona o uređenju prostora

Stav 04 minute čitanja

Plan rasta – plan koji pokreće Bosnu i Hercegovinu

Ostavi komentar Otkaži

NE PROPUSTITE
Capital teme

Stručnjaci i lokalne vlasti protiv hitnih izmjena Zakona o uređenju prostora

5. Decembra 2025. — 16:5505 minuta čitanja

Predložene izmjene Zakona o uređenju prostora i građenju drastično i bez opravdanog razloga centralizuju ključne nadležnosti

Nastavlja se rat banaka i UIO

5. Decembra 2025. — 15:43

Trivić: Cijena struje za privredu raste za 20 posto

5. Decembra 2025. — 14:20

Crveni mulj iz „Alumine“ guta zvornička sela (FOTO/VIDEO)

5. Decembra 2025. — 13:31

Portal CAPITAL.ba je punopravni član Savjeta za štampu i online medije u BiH, Journalism Trust Inicijative i Reporters Shields Network.

Facebook X (Twitter) Instagram LinkedIn YouTube Viber
  • Uređivačka politika
  • O nama
  • Impressum
  • Kontakt
  • Marketing
  • Piši za Capital
  • ENERGETIKA RS
  • SLOBODNO
Copyright © 2025 Capital.ba - ISSN 2744-225X. Sva prava rezervisana.
Portal CAPITAL.ba je punopravni član Savjeta za štampu i online medije u BiH.

Unesite iznad pojam sa pretragu i pritisnite Enter za pretragu. Pritisnite Esc ili X da otkažete.