NJUJORK, Stranim prodavcima namještaja nije lako da uđu na američko tržište.
Međutim, Ikea je ipak uspjela. Bivši Ikein izvršni predsjednik Anders Dahlvig otkriva tajnu.
Nadmetanje na tržištu maloprodaje je ogromno, troškovi poslovanja su visoki, zemljišta su skupa, troškovi osoblja su visoki a industrija proizvodnje namještaja je slaba, piše Business Insider.
Zapravo, nakon ulaska na američko tržište 1985. godine, Ikea je provela gotovo deceniju boreći se s malom prodajom. Nije otvorila nijednu novu prodavnicu između 1993. i 1999. godine. Ali konačno, Ikea je ipak shvatila kako da uspije na tom tržištu. Evo i kako.
Fokusiranje na najjače Ikeine proizvode
Spavaće sobe i kuhinje su proizvodi koji su morali da postanu “pokretač rasta prodaje“, jer su oni predstavljali Ikeinu snagu.
Agresivno zadržavanje niske cijene
Ikein prioritet uvijek je bio držanje cijena na što je moguće nižem nivou, ali su za to u Americi bili potrebni dodatni koraci. Bilo je potrebno radikalno redukovati osoblje i stvoriti stabilno radno okruženje u prodajnim objektima i održati operacije u trgovinama pojednostavljenima.
Ekonomija razmjera
Bez toga ne bi postojao način da Ikea zadrži svoju konkurentsku poziciju. Ikea je morala da doda tonu novih trgovina ukoliko je htjela da ulaže u marekting na odgovarajući način i da bi mogla da uspostavi lokalnu proizvodnju. “Jedini način da ostvarite razvoj stabilne dobiti u SAD je da imate lokalni izvor da biste zaštitili od volatilnosti kursa“, kaže Dahlvig.
Ikea se izdvojila i njena strategija se isplatila tokom narednih osam godina, pa je Ikea otvorila vrata svojih trgovina širom zemlje. Iako Ikea većinu prodaje ostvaruje u Evropi, u Americi je dospjela do solidne pozicije, zazuzevši drugi po nivou tržišni udio 2009. godine, prenose agencije.