BRISEL – Komitet Evropskog parlamenta za unutrašnje tržište i zaštitu potrošača saglasio se danas, u sklopu novih regulativa protiv američkih tehnoloških giganata, sa zabranom “tamnih šema” kojim se korisnici interneta mame i reklama usmjerenih prema maloljetnim osobama.

Zakon o digitalnim uslugama (DSA) je prijedlog evropskog komesara za konkurentnost Margrete Vestager i primorava američke kompanije “Amazon”, “Epl”, “Guglov” ogranak “Alfabet” i “Fejsbukov Meta” da uklanjanju sporne sadržaje sa svojih platformi ili rizikuju novčane kazne u iznosu od šest odsto od njihovog globalnog obrta.
Prijedlog Vestagerove treba da se utvrdi sa članicama EU i poslanicima Evropskog parlamenta prije nego što postane Zakon.
Stav Komiteta Evropskog parlamenta za unutrašnje tržište i zaštitu potrošača obuhvata zabranu tamnih šema koje navode ljude da kompanijama na internetu odaju svoje lične podatke i neophodno je odobrenje poslanika narednog mjeseca.
Komitet se, takođe, saglasio da zabrani ciljane reklame za maloljetnike, kao i u vezi obimnih regulativa prema kojima platforme moraju da budu transparentnije.
“Krećemo se u smjeru u kojem ćemo primorati algoritme da igraju prema demokratskim pravilima, što do sada nsu činili ali hoće u budućnosti”, rekla je poslanik Evropskog parlamenta Kristel Šaldemoze. Srna