LUKSEMBURG, Od naredne godine kutije cigareta koje se prodaju širom Europe dobiće potpuno novi dizajn.
Nakon izgubljene sudske bitke duvanske kompanije primorane su ukloniti svoj logotip sa pakovanja. Međutim, ne predaju se bez borbe.
Odluka Europskog suda je posljednji u nizu udara na duvansku industriju. Kako se sve više zemalja uključuje u borbu protiv pušenja, mnoge duvanske ikone nestaju sa polica.
Bitku predvodi Australija, koja je prije tri godine uvela eksplicitna upozorenja, poput slike pluća preminule osobe koja je bila dugogodišnji konzument cigareta. Država tvrdi da je taj potez smanjio broj pušača za 15 odsto.
Od naredne godine nova regulativa EU-a nalaže da 65 odsto kutije cigareta mora biti prekriveno sličnim slikama, što ostavlja manje mjesta za logo kompanija.
“Postoje dokazi da zdravstvena upozorenja djeluju, u smislu odvraćanja mladih ljudi od konzumiranja cigareta i pomaganja starijima da prestanu pušiti. Tekstualna upozorenja su dobra, ali su slikovna efikasnija”, kaže aktivistica Amanda Sandford.
Velika Britanija, Irska i Francuska otišle su i korak dalje od direktive EU-a.
Poput Australije, te zemlje najavile su plan o totalnom ukidanju loga sa kutije. To je odluka protiv koje duvanski giganti najavljuju žestoku borbu.
“Nekoliko vodećih kompanija, poput British American Tobacca, Philip Morrisa, Imperiala i Japan Tobacca, podnijelo je tužbu Visokom sudu u Londonu. Odluka se očekuje u januaru. Žalili su se i Evropskom sudu pravde u Luksemburgu, navodeći kako plan o ukidanju loga krši evropski zakon o trgovačkoj zaštiti i čak zakon o slobodi izražavanja”.
Duvanske kompanije izgubile su prvostepenu presudu u Luksemburgu, a sličan ishod očekuje se i na ostalim sudovima. Biznis.ba