Close Menu
Capital.ba – Informacija je capitalCapital.ba – Informacija je capital
  • POČETNA
  • SVE VIJESTI
  • CAPITAL TEME
    • ANALIZE
    • EKSKLUZIVNO
    • INTERVJU
  • NOVOSTI
  • PRIVREDA
    • ENERGETIKA
    • FINANSIJE
    • TRŽIŠTE KAPITALA
    • TRGOVINA
    • TURIZAM
  • TECH
  • SVIJET
    • ZANIMLJIVOSTI
  • MULTIMEDIJA
    •   Video
    • Foto Galerija
    • Infografika
  • PROMO
Facebook X (Twitter) Instagram LinkedIn YouTube Viber
Capital.ba – Informacija je capitalCapital.ba – Informacija je capital
Donacije
  • POČETNA
  • SVE VIJESTI
  • CAPITAL TEME
    1. ANALIZE
    2. EKSKLUZIVNO
    3. INTERVJU
    4. Vidi sve

    Hoće li BiH kupovati ruski gas iz treće ruke

    22. Oktobra 2025. — 14:57

    Novi porez u RS: Udar na sivu ekonomiju ili na investitore?

    15. Septembra 2025. — 15:41

    Reciklaža baterija kao biznis budućnosti

    10. Augusta 2025. — 15:00

    Simbioza na djelu: Stanivuković i SNSD poklonili milionski vrijedno gradsko zemljište

    7. Augusta 2024. — 13:00

    Ekskluzivno: Gordan Pavlović kupio Fabriku duvana Banjaluka

    26. Novembra 2025. — 16:54

    Ekskluzivno: Vlada Srpske nudi Serdarovu 242 miliona KM

    22. Augusta 2025. — 16:22

    Ekskluzivno: CAPITAL otkriva imena uhapšenih carinika

    16. Decembra 2024. — 10:47

    Saznajemo: Uskoro optužnica protiv Đoke Ekvatora

    28. Juna 2024. — 13:46

    Kazne za zloupotrebu ličnih podataka u BiH do 40 miliona KM (VIDEO)

    3. Novembra 2025. — 13:29

    Srpska vraća Rufiju 41 milion KM za zemljište na Jahorini

    30. Oktobra 2025. — 18:20

    Tanić za CAPITAL: Na domaćem tržištu više ne možemo kupiti ni cijevi za grijanje

    21. Marta 2025. — 20:10

    Kako je Širbegović od posuđenih 1.500 KM došao do milionskog profita

    14. Marta 2025. — 19:55

    Sindikat preko Đokića pritišće RERS pred odluku o mrežarini

    5. Decembra 2025. — 13:05

    Bivši ministar pravde u trci za pravobranioca RS?

    4. Decembra 2025. — 16:24

    Advokati zbog dugova prijete blokadom HE “Dabar”

    4. Decembra 2025. — 15:28

    IDDEEA nema novca da plati dobavljače za pasoše i tablice

    4. Decembra 2025. — 14:43
  • NOVOSTI
  • PRIVREDA
    1. ENERGETIKA
    2. FINANSIJE
    3. TRŽIŠTE KAPITALA
    4. TRGOVINA
    5. TURIZAM
    6. Vidi sve

    Nova odluka OFAC-a: Lukoilu produžena licenca

    5. Decembra 2025. — 09:02

    Bajatović: Stečaj NIS-a loša opcija

    4. Decembra 2025. — 11:47

    Đokić: Izvjesno poskupljenje struje u Srpskoj

    3. Decembra 2025. — 15:57

    Gorivo u Srbiji najskuplje u regionu

    2. Decembra 2025. — 08:17

    Na Banjalučkoj berzi prebijeno više od 200 miliona KM

    4. Decembra 2025. — 09:26

    PURS: Za 11 mjeseci prikupljeno 324 miliona KM više nego prošle godine

    3. Decembra 2025. — 14:36

    Diversifikacija ključni princip za upravljanje rizicima

    3. Decembra 2025. — 13:00

    Akcije “Potkozarja” prodate za 4,2 miliona KM

    3. Decembra 2025. — 12:34

    Akcije “Potkozarja” prodate za 4,2 miliona KM

    3. Decembra 2025. — 12:34

    Na dobošu akcije u 53 preduzeća iz Srpske

    30. Novembra 2025. — 08:02

    Uzrok rebalansa budžeta promjene u prihodima i prioriretima u rashodima

    25. Novembra 2025. — 15:03

    Promet na Banjalučkoj berzi 52.749 KM

    4. Novembra 2025. — 15:32

    Više od trećine uvoza BiH dolazi iz zemalja bivše Jugoslavije

    5. Decembra 2025. — 11:35

    Evropa ubrzano prelazi na mobilna plaćanja

    5. Decembra 2025. — 11:11

    Kupci u FBiH za crni petak potrošili 263 miliona KM

    2. Decembra 2025. — 12:10

    Lažni “crni petak”: Čak 96 posto prodavnica u FBiH napravilo prekršaj

    1. Decembra 2025. — 14:16

    Ski sezona na Jahorini počinje danas uz besplatno skijanje

    2. Decembra 2025. — 09:45

    Italija očekuje 14,4 miliona stranih turista tokom zime

    26. Novembra 2025. — 15:00

    Cijene kvadrata u Budvi i do sedam hiljada evra

    13. Novembra 2025. — 09:01

    Za devet mjeseci BiH posjetilo 1,53 miliona turista

    8. Novembra 2025. — 08:03

    “Gas-Petrol” preuzeo većinski udio u “Potkozarju”

    5. Decembra 2025. — 12:28

    Nova odluka OFAC-a: Lukoilu produžena licenca

    5. Decembra 2025. — 09:02

    Arsenić upozorava: Podrška mljekarima ključna za opstanak

    5. Decembra 2025. — 08:16

    Bajatović: Stečaj NIS-a loša opcija

    4. Decembra 2025. — 11:47
  • TECH
  • SVIJET
    1. ZANIMLJIVOSTI
    2. Vidi sve

    Kako je pijani rakun postao kralj marketinga

    5. Decembra 2025. — 10:19

    Prve mobilne brodske apoteke u Hrvatskoj počele s radom

    4. Decembra 2025. — 13:44

    Novogodišnji honorari muzičkih zvijezda i do 150.000 evra

    30. Novembra 2025. — 15:34

    Black Friday postao još isplativiji uz pomoć vještačke inteligencije

    30. Novembra 2025. — 14:27

    Evropsko tužilaštvo podiglo optužnice protiv 29 osoba iz Hrvatske

    5. Decembra 2025. — 09:53

    Banke povećavaju kupovinu zlata

    4. Decembra 2025. — 08:17

    EU odlučila: Do 2027. prekid uvoza ruskog gasa

    3. Decembra 2025. — 10:15

    Hrvatska među državama s najvećom inflacijom u EU

    3. Decembra 2025. — 08:17
  • MULTIMEDIJA
    •   Video
    • Foto Galerija
    • Infografika
  • PROMO
Capital.ba – Informacija je capitalCapital.ba – Informacija je capital
  • POČETNA
  • SVE VIJESTI
  • CAPITAL TEME
  • NOVOSTI
  • PRIVREDA
  • ENERGETIKA
  • TURIZAM
  • TRGOVINA
  • TRŽIŠTE KAPITALA
  • TECH
  • ZANIMLJIVOSTI
  • SVIJET
  • FINANSIJE
  •   VIDEO
  • PROMO
Home » Er Srbija već širi krila

Er Srbija već širi krila

capital.bacapital.ba12. Septembra 2013. — 05:551 komentar4 minute čitanja

slikaBEOGRAD, Abu Dabi, potom povratak u srpsku prijestonicu pa novi let ka Moskvi.

Na ovim linijama “položiće ispit” prvi iznajmljeni “Erbasov” avion, koji krajem oktobra slijeće u flotu “Er Srbije”. Do kraja godine imaće nacionalna avio-kompanija ukupno šest letilica na lizing, a do marta 2014. godine stižu još četiri. Prosječna starost aviona je manja od devet godina. Po najpovoljnijim mogućim cijenama iznajmljuju se “erbasovi”, koji su odlično održavani, imaju manji broj sati naleta od “svojih vršnjaka” i isti tip motora kao letilice strateškog partnera – “Etihada” (važno zbog održavanja, jer nema dodatnih troškova). To je ono što je za potrebe “Er Srbije” u ovom trenutku najbolja ponuda na tržištu.

– “Jat” ima tri “boinga”, koji u narednih mjesec-dva moraju na veliki remont i riječ je o ozbiljnim višemjesečnim radovima, a to košta pola miliona evra po avionu – kaže za “Novosti” Siniša Mali, savjetnik prvog potpredsjednika Vlade Srbije. – Kada istovremeno u hangar odlaze tri aviona, nastaje veliki problem. Zato smo morali da krenemo u nabavku aviona i našli smo ono što je u ovom trenutku najbolje na tržištu. Ugovori sa lizing kućama, od kojih iznajmljujemo avione, biće potpisani na četiri godine. Inače, nacionalna avio-kompanija direktno od lizing kuća iznajmljuje avione, nema posrednika. Kompletan enterijer aviona biće zamijenjen, jer “Er Srbija” mora da ispunjava iste standarde kao “Etihad”.
U međuvremenu, u periodu od tri do pet godina, stizaće novih deset aviona, koji će biti u vlasništvu “Er Srbije”. Kako budu pristizale nove, tako će se smanjivati broj zakupljenih letilica. Za isporuku novih aviona potrebno je vrijeme, a koliko tačno, zavisi od proizvođača i modela, koji će biti naručeni. U tim pregovorima sa proizvođačima “Er Srbija” će se oslanjati na izuzetnu pregovaračku snagu “Etihada”. Razgovori sa najvećim proizvođačima aviona su već započeti – “Erbas”, “Boing”, “Bombardi”, svi su u igri.
– Vlada Srbije je poslala jasnu poruku putnicima nacionalne avio-kompanije, time što je ušla u strateško partnerstvo sa “Etihadom”, kompanijom koja je u samom svjetskom vrhu po svim parametrima – ističe Mali. – “Er Srbija” će ispunjavati iste standarde kao i “Etihad”. Imaće najbolju ponudu u regionu i Evropi. Po pitanju kvaliteta usluge kompromisa nema. “Er Srbija” neće zavisiti od drugih, zato ima i svoje linijsko održavanje, “Jat ketering” i “Suport”.
Kako kaže naš sagovornik, 40 miliona dolara, koje će kao pozajmicu uplatiti “Etihad”, odlazi na poslovanje srpskog prevoznika do kraja godine, a to je plaćanje obaveza, najam aviona. Inače, do sada se za socijalni program prijavilo više od 200 radnika “Jata”, a rok za prijavu produžen je do 20. septembra. Zaposleni, koji nemaju namjeru da se prijave na program, imaju mogućnost da konkurišu za tri radna mjesta. Ali, ko ne prođe testiranje, odnosno ne ispunjava predviđene uslove, imaće novu šansu za drugi krug socijalnog programa, koji takođe podrazumijeva 300 evra po godini radnog staža.
– Iako smo u stalnom kontaktu sa sindikatima, mi smo iz Vlade Srbije poslali pismo svim zaposlenima “Jata” i mislim da je to bio odličan potez, jer smo tako odgovorili na sva njihova pitanja i dileme, nismo se igrali “gluvih telefona” – ističe Mali.
U Vladi Srbije obećavaju da će ubuduće svi koji učestvuju u avio-biznisu, od beogradskog aerodroma “Nikola Tesla”, preko “Jat tehnike” do nacionalnog avio-prevoznika, morati da se ponašaju po tržišnim uslovima. “Er Srbija” će svoje obaveze plaćati na vrijeme, ali po realnim cijenama.
Reakcija Brisela na partnerstvo
Na pitanje može li Srbija da ima problema sa Briselom, zbog ugovora kojim “Etihad” preuzima upravljanje srpskom nacionalnom avio-kompanijom, savjetnik potpredsjednika Vlade Srbije kaže:
– Dane Kondić, novi generalni direktor “Jata”, državljanin je Srbije. Zajam “Etihada” od 40 miliona dolara biće konvertovan u njihov vlasnički udio od 49 odsto u srpskoj avio-kompaniji 1. januara 2014. godine. Tada će bord direktora imati devet članova, pet daje Srbija, četiri daje “Etihad”. Taj bord donosi strateške odluke, usvaja biznis plan i ima efektivnu kontrolu nad kompanijom. A, takozvani dnevni biznis vodi menadžment sa Kondićem na čelu. Iz Brisela nije stiglo nikakvo protestno pismo, već upit o tome koliki udio će imati “Etihad” i ko ima efektivnu kontrolu nad kompanijom. Petogodišnji ugovor o upravljanju kompanijom nije sporan i mi ćemo to braniti pred Evropskom komisijom. Odgovori Briselu se spremaju i sve vezano za strateško partnerstvo sa “Etihadom” urađeno je da bude u skladu sa Sporazumom o otvorenom nebu, koji je Srbija prerano počela da primjenjuje u punom obimu.
Daleko je Amerika
Amerika je još daleko, jer direktnih letova iz Beograda neće biti uskoro. Da su te linije ka SAD i Kanadi profitabilne, već bi saobraćale američke kompanije.
Za to su potrebni širokotrupni avioni, koje “Er Srbija” zasada ne planira u svojoj floti. Te linije podrazumijevaju i ekstra troškove. Ali, “Er Srbija” će “oslušnuti” tržište zahvaljujući ugovoru o zajedničkim letovima sa “Er Berlinom”. Pratiće se situacija, tako da ta mogućnost direktnih letova ka SAD i Kanadi nije isključena. Novosti

avioni er srbija srbija
Podijeli: Facebook Twitter LinkedIn WhatsApp Copy Link Email
Prethodni članakEU ukida roming
Sljedeći članak Kinezi zainteresovani za bugarsku željeznicu

Povezani članci

Capital teme 03 minute čitanja

Sindikat preko Đokića pritišće RERS pred odluku o mrežarini

NOVOSTI 02 minute čitanja

“Gas-Petrol” preuzeo većinski udio u “Potkozarju”

1 komentar

Molimo Vas da pročitate sledeća pravila prije komentarisanja:
Komentari koji sadrže uvrede, nepristojan govor, prijetnje, rasističke ili šovinističke poruke neće biti objavljeni. Nije dozvoljeno lažno predstavljanje, ostavljanje lažnih podataka u poljima za slanje komentara. Molimo Vas da se u pisanju komentara pridržavate pravopisnih pravila. Komentare pisane isključivo velikim slovima nećemo objavljivati. Zadržavamo pravo izbora i skraćivanja komentara koji će biti objavljeni. Mišljenja sadržana u komentarima ne predstavljaju stavove poslovnog portala CAPITAL.ba. Komentare koji se odnose na uređivačku politiku možete poslati na adresu [email protected]

  1. Мирослав Спасовић 12. Septembra 2013. 12:40

    Све је то лепо, међутим, мора се доћи до оног основног: “ЦЕНА КАРТЕ”. Гледам рецимо цену карата Београд-Сиднеј-Београд код Аустриан аирлинес је AUD $2,064.40 повратна карта, а код ЈАТ-а који лети преко Абу Дабија повратна карта је AUD $3,519.30. Што је много, много је. Ту не помаже патриотизам и нешто краће време лета. Време лета сам узео 15.12.2013. повратак 15.3.2014.г. а преко http://www.jetabroad.com.au/ тако да се може проверити.

    Odgovori
Ostavi komentar Otkaži

NE PROPUSTITE
Capital teme

Sindikat preko Đokića pritišće RERS pred odluku o mrežarini

5. Decembra 2025. — 13:0503 minute čitanja

TREBINJE – Odbor sindikata Elektroprivrede Republike Srpske (ERS) traži hitan sastanak sa ministrom energetike i rudarstva Petrom Đokićem

Bivši ministar pravde u trci za pravobranioca RS?

4. Decembra 2025. — 16:24

Advokati zbog dugova prijete blokadom HE “Dabar”

4. Decembra 2025. — 15:28

IDDEEA nema novca da plati dobavljače za pasoše i tablice

4. Decembra 2025. — 14:43

Portal CAPITAL.ba je punopravni član Savjeta za štampu i online medije u BiH, Journalism Trust Inicijative i Reporters Shields Network.

Facebook X (Twitter) Instagram LinkedIn YouTube Viber
  • Uređivačka politika
  • O nama
  • Impressum
  • Kontakt
  • Marketing
  • Piši za Capital
  • ENERGETIKA RS
  • SLOBODNO
Copyright © 2025 Capital.ba - ISSN 2744-225X. Sva prava rezervisana.
Portal CAPITAL.ba je punopravni član Savjeta za štampu i online medije u BiH.

Unesite iznad pojam sa pretragu i pritisnite Enter za pretragu. Pritisnite Esc ili X da otkažete.