PARIZ, Francuska grupacija Enterparfim (Interparfums), specijalista za proizvodnju i distribuciju parfema pod licencom, otkupiće kompaniju “Roša” (Rochas) od njenog vlasnika, američke firme Prokter&Gembl (Procter&Gamble).
Ovo je za francuski Figaro potvrdio direktor Enterparfima, Filip Benasen, ne precizirajući vrijednost transakcije, ali se spekuliše sa sumom od 108 miliona dolara, što će predstavljati istorijski najkrupniju akviziciju za ovu grupaciju.
Agencija AFP navodi da je Enterparfim od kompanije Barberi (Burberry) dobio 181 milion evra za razvoj parfema pod imenom ove britanske firme.
Prema informacijama koje je iznio Benasen, “Roša” je u prošloj godini ostvario prihode od 46 miliona dolara, od toga tri četvrtine od linije parfema marke “o de roša” (Eau de Rochas) i “roša men” (Rochas Man), a jedna četvrtina od svojih istorijskim marki “fam” (Femme), “madam roša” (Madame Rochas) i “tokad” (Tocade).
U prvo vrijeme, prema riječima Benasena, Enterparfim će se koncentrisati na razvoj glavnih linija parfema “roša”, predviđajući da će u 2016. prihodi od ove marke iznositi oko 25 miliona evra, a kroz naredne tri-četiri godine oko 50 miliona evra.
Kuću “Roša” osnovao je u Parizu francuski dizajner Marsel Roša, a kompanija je 1987. prodata njemačkoj grupaciji Vela (Wella), od koje je 2003. ovu marku otkupio američki Prokter&Gembl. Tanjug