DOBOJ, Ministar saobraćaja i veza Republike Srpske (RS) Nedeljko Čubrilović pustio je danas u rad savremeni elektronski sistem osiguranja ukrsnica Stanari i Prisoje na pružnoj dionici Doboj – Banjaluka, a vrijednost radova iznosila je oko 2,5 miliona evra.
Čubrilović je izjavio da su željeznice jedan od najvažnijih saobraćajnih sistema za ravoj privrede i svih drugih oblasti u Srpskoj.
“Zato je Vlada RS u proteklom periodu u putnu infrastrukturu RS uložila više od 670 miliona maraka, od čega u Željeznice RS (ŽRS) oko 170 miliona maraka”, rekao je Čubrilović.
On je naglasio da su ŽRS prioritet svih prioriteta Vlade RS, jer modernizacija željeznica treba da poveća konkurentnost u okruženju i šire, kako bi mogaop biti realizovan transport robe i tereta svih velikih domaćih industrijskih sistema i postrojenja, a posebno rudnika velikih kapaciteta, među kojima je u rudnik uglja u Stanarima.
Generalni direktor ŽRS Petko Stanojević istakao je da je rekonstrukcija dionice pruge Jošavka – Kostajnica duge 64 kilometara veoma značajna, jer je to najfrekventniji dio pruge od Banjaluke do Doboja koja ima strateški značaj za Srpsku i jer se njome kreće i najveći broj vozova za međunarodni putnički i teretni saobraćaj.
Prema njegovim riječima, ostvarenje projekta savremenog elektronskog sistema osiguranja na prugama Srpske, kao što postoji i u više evropskih željeznički kompanija, doprinosi podizanju nivoa bezbjednosti i uređenosti željezničkog saobraćaja, te povećanju efikasnosti u procesu rada i povećanju propusne moći pružne dionice Doboj – Banjaluka.
Stanojević je podsjetio da je projekat savremenog elektronskog sistema, koja se ralizuje u saradnji s Vladom RS i Ministarstvom saobraćaja i veza RS, koštao oko 2,5 miliona evra, a ŽRS su oko 650.000 maraka sopstvenih sredstava uložile u rekonstrukciju željezičke stanice Stanari i remont staničnih kolosijeka.
Radove na postavljanju savremenih signalno-sigurnosnih uređaja u stanici Stanari i Prisoje, čija je vrijednost oko 2,5 miliona evra, izvela je kompanija “Alkatel” iz Štutgarta – dodao je Stanojević.
Na 420 kilometara pruga u Srpskoj dnevno saobraća 85 putničkih vozova, od čega je iz željezničke stanice u Banjaluci 18 polazaka, Prijedoru 17, Novom Gradu 20 i Doboju 30 polazaka putničkih vozova. U teretnom saobraćaju na prugama ŽRS dnevno vozi 46 međunarodnih i 38 vozova u unutrašnjem i međuentitetskom saobraćaju.
Red vožnje ŽRS projektovan je u skladu sa komercijalnom koncepcjom preduzeća i raspoloživim mobilnim kapacitetima, a usaglašen je i sa redovima vožnje željezničkih kompanija Srbije i Hrvatske i evropskih željezničkih uprava.
1 komentar
Molimo Vas da pročitate sledeća pravila prije komentarisanja:
Komentari koji sadrže uvrede, nepristojan govor, prijetnje, rasističke ili šovinističke poruke neće biti objavljeni. Nije dozvoljeno lažno predstavljanje, ostavljanje lažnih podataka u poljima za slanje komentara. Molimo Vas da se u pisanju komentara pridržavate pravopisnih pravila. Komentare pisane isključivo velikim slovima nećemo objavljivati. Zadržavamo pravo izbora i skraćivanja komentara koji će biti objavljeni. Mišljenja sadržana u komentarima ne predstavljaju stavove poslovnog portala CAPITAL.ba. Komentare koji se odnose na uređivačku politiku možete poslati na adresu [email protected]
Ovo je taman po onom “viđoh ljudi ludi, ali ovakvih još ne viđoh”.Ministar je “naglasio da su ŽRS prioritet svih prioriteta Vlade RS, jer modernizacija željeznica treba da poveća konkurentnost u okruženju i šire,kako bi mogao biti realizovan transport robe i tereta svih velikih domaćih industrijskih sistema i postrojenja…”Kumim te Bogom Ministre, zar robe nisu teret, valjda putnika i tereta, a pojasnite i malo bliže na koje velike domaće industrijske sisteme ste mislili, te kako sa modernizacijom ŽRS se povećava njena konkurentnost u okruženju i šire kada je samo mali dio tranzitni i to bez alternativne strane pruge kao konkurenta. Za kraj Ministre, željeznička ukrsnica sa klasičnim “robelovim” bravama i tročlanom posadom (dva skretničara i jedan otpravnik vozova) propušta dnevno 45 vozova sa brzinama do 120 km/h, a sa Simensovom poluautomatikom od 150.000 EUR propušta isto toliko samo sa jednim čovjekom (otpravnikom vozova). Dati 2,5 miliona EUR Alkatelu za potpunu automatiku u dvije ukrsnice je van pameti jer Vam klasična posada od tri čovjeka puta četiri smjene puta dvije ukrsnice znači 24 čovjeka manje zaposleno. Toliko je sada plata manje, što je bruto po 7.000 EUR godišnje po čovjeku, odnosno za njih 24 to je godišnje 168.000 EUR. Nema potrebe da ukazujem da je to 15 godina plata tih 24 radnika od kojih živi 24 porodice. Sve bi bilo OK da ima makar u narednim godinama perspektiva povećanja broja vozova iznad 45 dnevno. Na žalost, nema je Ministre, nema ni na pruzi Beograd-Zagreb gdje ima više od 50% tranzita. Kako onda ovo može biti prioritet svih prioriteta Vlade RS? Vjerujem da su Vam ove izjave u funkciji preditborne kampanje i da Vi ovo što ste izjavili ne mislite, ne daj Bože, ozbiljno.