Close Menu
Capital.ba – Informacija je capitalCapital.ba – Informacija je capital
  • POČETNA
  • SVE VIJESTI
  • CAPITAL TEME
    • ANALIZE
    • EKSKLUZIVNO
    • INTERVJU
  • NOVOSTI
  • PRIVREDA
    • ENERGETIKA
    • FINANSIJE
    • TRŽIŠTE KAPITALA
    • TRGOVINA
    • TURIZAM
  • TECH
  • SVIJET
    • ZANIMLJIVOSTI
  • MULTIMEDIJA
    •   Video
    • Foto Galerija
    • Infografika
  • PROMO
Facebook X (Twitter) Instagram LinkedIn YouTube Viber
Capital.ba – Informacija je capitalCapital.ba – Informacija je capital
Donacije
  • POČETNA
  • SVE VIJESTI
  • CAPITAL TEME
    1. ANALIZE
    2. EKSKLUZIVNO
    3. INTERVJU
    4. Vidi sve

    Hoće li BiH kupovati ruski gas iz treće ruke

    22. Oktobra 2025. — 14:57

    Novi porez u RS: Udar na sivu ekonomiju ili na investitore?

    15. Septembra 2025. — 15:41

    Reciklaža baterija kao biznis budućnosti

    10. Augusta 2025. — 15:00

    Simbioza na djelu: Stanivuković i SNSD poklonili milionski vrijedno gradsko zemljište

    7. Augusta 2024. — 13:00

    Skandal: Bivši načelnik Dubice prodavao ERS-u ukradenu struju

    11. Decembra 2025. — 11:59

    Ekskluzivno: Gordan Pavlović kupio Fabriku duvana Banjaluka

    26. Novembra 2025. — 16:54

    Ekskluzivno: Vlada Srpske nudi Serdarovu 242 miliona KM

    22. Augusta 2025. — 16:22

    Ekskluzivno: CAPITAL otkriva imena uhapšenih carinika

    16. Decembra 2024. — 10:47

    Kazne za zloupotrebu ličnih podataka u BiH do 40 miliona KM (VIDEO)

    3. Novembra 2025. — 13:29

    Srpska vraća Rufiju 41 milion KM za zemljište na Jahorini

    30. Oktobra 2025. — 18:20

    Tanić za CAPITAL: Na domaćem tržištu više ne možemo kupiti ni cijevi za grijanje

    21. Marta 2025. — 20:10

    Kako je Širbegović od posuđenih 1.500 KM došao do milionskog profita

    14. Marta 2025. — 19:55

    Lutrija RS koriguje planove nakon slabih rezultata i manje dividende

    16. Decembra 2025. — 15:45

    Niti Odbora za proslavu, niti nakita u Banjaluci povodom 9. januara

    16. Decembra 2025. — 15:14

    Ministri na aktuelnom času pričali o svemu osim o pitanjima poslanika

    16. Decembra 2025. — 14:50

    Račić: U javnim preduzećima višak 5.000 radnika

    16. Decembra 2025. — 14:09
  • NOVOSTI
  • PRIVREDA
    1. ENERGETIKA
    2. FINANSIJE
    3. TRŽIŠTE KAPITALA
    4. TRGOVINA
    5. TURIZAM
    6. Vidi sve

    Neizvjesna budućnost NIS-a

    15. Decembra 2025. — 10:15

    U iščekivanju 15. januara, rješenje za NIS bez kazni SAD – ni na vidiku

    14. Decembra 2025. — 13:30

    Izvoz nafte iz Venecuele naglo opao nakon američke zaplijene tankera

    13. Decembra 2025. — 17:02

    Evropska autoindustrija se nada ukidanju zabrane dizelaša i benzinaca

    10. Decembra 2025. — 13:35

    Na Banjalučkoj berzi promet veći od miliona maraka

    16. Decembra 2025. — 16:30

    Vlada se na berzi zadužila 66 miliona KM, iduće sedmice planira još 20

    15. Decembra 2025. — 15:16

    Trebinje: Usvojena odluka o zaduženju od osam miliona KM

    15. Decembra 2025. — 13:40

    U oktobru depoziti 36,58 milijardi KM

    14. Decembra 2025. — 11:57

    Na Banjalučkoj berzi promet veći od miliona maraka

    16. Decembra 2025. — 16:30

    Vlada se na berzi zadužila 66 miliona KM, iduće sedmice planira još 20

    15. Decembra 2025. — 15:16

    Akcije “Potkozarja” prodate za 4,2 miliona KM

    3. Decembra 2025. — 12:34

    Na dobošu akcije u 53 preduzeća iz Srpske

    30. Novembra 2025. — 08:02

    Pojeftinilo gorivo u Republici Srpskoj

    15. Decembra 2025. — 14:23

    Prosječna plata ne pokriva ni pola potrošačke korpe

    15. Decembra 2025. — 12:11

    Hoće li kafa pojeftiniti

    10. Decembra 2025. — 10:05

    Srdić: Građani nasjeli na marketinške trikove trgovaca

    6. Decembra 2025. — 14:31

    Koliko turističkih vaučera je iskorišteno u Republici Srpskoj, kad nas očekuju novi

    15. Decembra 2025. — 08:58

    Šulić: Očekuje se rekordna zimska sezona

    12. Decembra 2025. — 08:36

    Wizz Air otvara bazu u Tuzli, ali bez najvažnije linije – iako je za nju dobio novac

    11. Decembra 2025. — 07:39

    Banjaluku za 10 mjeseci posjetilo skoro 110.000 turista

    9. Decembra 2025. — 12:08

    Neizvjesna budućnost NIS-a

    15. Decembra 2025. — 10:15

    Gorivo pojeftinjuje, a cijene proizvoda samo rastu

    15. Decembra 2025. — 08:01

    U iščekivanju 15. januara, rješenje za NIS bez kazni SAD – ni na vidiku

    14. Decembra 2025. — 13:30

    Izvoz nafte iz Venecuele naglo opao nakon američke zaplijene tankera

    13. Decembra 2025. — 17:02
  • TECH
  • SVIJET
    1. ZANIMLJIVOSTI
    2. Vidi sve

    Mask “težak” 677 milijardi dolara

    16. Decembra 2025. — 09:06

    ChatGPT godišnje troši više struje nego cijela Slovenija

    15. Decembra 2025. — 16:03

    Počinje proizvodnja prvog pravog letećeg automobila

    13. Decembra 2025. — 13:10

    Ko se nalazi na vrhu globalne piramide bogatstva od 470 biliona dolara?

    12. Decembra 2025. — 09:11

    EU uvodi nova pravila za prodaju polovnih automobila

    16. Decembra 2025. — 15:57

    Ovo su prosječne godišnje plate u evropskim zemljama

    16. Decembra 2025. — 11:24

    SAD odbile ponudu banke „Ikstelus“ za kupovinu „Lukoilove“ imovine

    16. Decembra 2025. — 08:16

    Profit avio-kompanija rekordan

    14. Decembra 2025. — 15:16
  • MULTIMEDIJA
    •   Video
    • Foto Galerija
    • Infografika
  • PROMO
Capital.ba – Informacija je capitalCapital.ba – Informacija je capital
  • POČETNA
  • SVE VIJESTI
  • CAPITAL TEME
  • NOVOSTI
  • PRIVREDA
  • ENERGETIKA
  • TURIZAM
  • TRGOVINA
  • TRŽIŠTE KAPITALA
  • TECH
  • ZANIMLJIVOSTI
  • SVIJET
  • FINANSIJE
  •   VIDEO
  • PROMO
Home » Elektronski sistem osiguranja ukrsnica Stanari i Prisoje

Elektronski sistem osiguranja ukrsnica Stanari i Prisoje

capital.bacapital.ba28. Maja 2010. — 14:121 komentar2 minute čitanja

DOBOJ, Ministar saobraćaja i veza Republike Srpske (RS) Nedeljko Čubrilović pustio je danas u rad savremeni elektronski sistem osiguranja ukrsnica Stanari i Prisoje na pružnoj dionici Doboj – Banjaluka, a vrijednost radova iznosila je oko 2,5 miliona evra.

Čubrilović je izjavio da su željeznice jedan od najvažnijih saobraćajnih sistema za ravoj privrede i svih drugih oblasti u Srpskoj.

“Zato je Vlada RS u proteklom periodu u putnu infrastrukturu RS uložila više od 670 miliona maraka, od čega u Željeznice RS (ŽRS) oko 170 miliona maraka”, rekao je Čubrilović.

On je naglasio da su ŽRS prioritet svih prioriteta Vlade RS, jer modernizacija željeznica treba da poveća konkurentnost u okruženju i šire, kako bi mogaop biti realizovan transport robe i tereta svih velikih domaćih industrijskih sistema i postrojenja, a posebno rudnika velikih kapaciteta, među kojima je u rudnik uglja u Stanarima.

Generalni direktor ŽRS Petko Stanojević istakao je da je rekonstrukcija dionice pruge Jošavka – Kostajnica duge 64 kilometara veoma značajna, jer je to najfrekventniji dio pruge od Banjaluke do Doboja koja ima strateški značaj za Srpsku i jer se njome kreće i najveći broj vozova za međunarodni putnički i teretni saobraćaj.

Prema njegovim riječima, ostvarenje projekta savremenog elektronskog sistema osiguranja na prugama Srpske, kao što postoji i u više evropskih željeznički kompanija, doprinosi podizanju nivoa bezbjednosti i uređenosti željezničkog saobraćaja, te povećanju efikasnosti u procesu rada i povećanju propusne moći pružne dionice Doboj – Banjaluka.

Stanojević je podsjetio da je projekat savremenog elektronskog sistema, koja se ralizuje u saradnji s Vladom RS i Ministarstvom saobraćaja i veza RS, koštao oko 2,5 miliona evra, a ŽRS su oko 650.000 maraka sopstvenih sredstava uložile u rekonstrukciju željezičke stanice Stanari i remont staničnih kolosijeka.

Radove na postavljanju savremenih signalno-sigurnosnih uređaja u stanici Stanari i Prisoje, čija je vrijednost oko 2,5 miliona evra, izvela je kompanija “Alkatel” iz Štutgarta – dodao je Stanojević.

Na 420 kilometara pruga u Srpskoj dnevno saobraća 85 putničkih vozova, od čega je iz željezničke stanice u Banjaluci 18 polazaka, Prijedoru 17, Novom Gradu 20 i Doboju 30 polazaka putničkih vozova. U teretnom saobraćaju na prugama ŽRS dnevno vozi 46 međunarodnih i 38 vozova u unutrašnjem i međuentitetskom saobraćaju.

Red vožnje ŽRS projektovan je u skladu sa komercijalnom koncepcjom preduzeća i raspoloživim mobilnim kapacitetima, a usaglašen je i sa redovima vožnje željezničkih kompanija Srbije i Hrvatske i evropskih željezničkih uprava.

Podijeli: Facebook Twitter LinkedIn WhatsApp Copy Link Email
Prethodni članakSkinuta oznaka službene tajne o zakupu izraelskog satelita
Sljedeći članak Dogovorena cijena eksproprijacije zemljišta

Povezani članci

TRŽIŠTE KAPITALA 01 minuta čitanja

Na Banjalučkoj berzi promet veći od miliona maraka

Svijet 02 minute čitanja

EU uvodi nova pravila za prodaju polovnih automobila

1 komentar

Molimo Vas da pročitate sledeća pravila prije komentarisanja:
Komentari koji sadrže uvrede, nepristojan govor, prijetnje, rasističke ili šovinističke poruke neće biti objavljeni. Nije dozvoljeno lažno predstavljanje, ostavljanje lažnih podataka u poljima za slanje komentara. Molimo Vas da se u pisanju komentara pridržavate pravopisnih pravila. Komentare pisane isključivo velikim slovima nećemo objavljivati. Zadržavamo pravo izbora i skraćivanja komentara koji će biti objavljeni. Mišljenja sadržana u komentarima ne predstavljaju stavove poslovnog portala CAPITAL.ba. Komentare koji se odnose na uređivačku politiku možete poslati na adresu [email protected]

  1. brkoug 28. Maja 2010. 17:11

    Ovo je taman po onom “viđoh ljudi ludi, ali ovakvih još ne viđoh”.Ministar je “naglasio da su ŽRS prioritet svih prioriteta Vlade RS, jer modernizacija željeznica treba da poveća konkurentnost u okruženju i šire,kako bi mogao biti realizovan transport robe i tereta svih velikih domaćih industrijskih sistema i postrojenja…”Kumim te Bogom Ministre, zar robe nisu teret, valjda putnika i tereta, a pojasnite i malo bliže na koje velike domaće industrijske sisteme ste mislili, te kako sa modernizacijom ŽRS se povećava njena konkurentnost u okruženju i šire kada je samo mali dio tranzitni i to bez alternativne strane pruge kao konkurenta. Za kraj Ministre, željeznička ukrsnica sa klasičnim “robelovim” bravama i tročlanom posadom (dva skretničara i jedan otpravnik vozova) propušta dnevno 45 vozova sa brzinama do 120 km/h, a sa Simensovom poluautomatikom od 150.000 EUR propušta isto toliko samo sa jednim čovjekom (otpravnikom vozova). Dati 2,5 miliona EUR Alkatelu za potpunu automatiku u dvije ukrsnice je van pameti jer Vam klasična posada od tri čovjeka puta četiri smjene puta dvije ukrsnice znači 24 čovjeka manje zaposleno. Toliko je sada plata manje, što je bruto po 7.000 EUR godišnje po čovjeku, odnosno za njih 24 to je godišnje 168.000 EUR. Nema potrebe da ukazujem da je to 15 godina plata tih 24 radnika od kojih živi 24 porodice. Sve bi bilo OK da ima makar u narednim godinama perspektiva povećanja broja vozova iznad 45 dnevno. Na žalost, nema je Ministre, nema ni na pruzi Beograd-Zagreb gdje ima više od 50% tranzita. Kako onda ovo može biti prioritet svih prioriteta Vlade RS? Vjerujem da su Vam ove izjave u funkciji preditborne kampanje i da Vi ovo što ste izjavili ne mislite, ne daj Bože, ozbiljno.

    Odgovori
Ostavi komentar Otkaži

NE PROPUSTITE
Capital teme

Lutrija RS koriguje planove nakon slabih rezultata i manje dividende

16. Decembra 2025. — 15:4502 minute čitanja

BANJALUKA – Od ambicioznog plana Lutrije Republike Srpske da ovu godinu završi u plusu od 4,64 miliona maraka neće biti ništa

Niti Odbora za proslavu, niti nakita u Banjaluci povodom 9. januara

16. Decembra 2025. — 15:14

Ministri na aktuelnom času pričali o svemu osim o pitanjima poslanika

16. Decembra 2025. — 14:50

Račić: U javnim preduzećima višak 5.000 radnika

16. Decembra 2025. — 14:09

Portal CAPITAL.ba je punopravni član Savjeta za štampu i online medije u BiH, Journalism Trust Inicijative i Reporters Shields Network.

Facebook X (Twitter) Instagram LinkedIn YouTube Viber
  • Uređivačka politika
  • O nama
  • Impressum
  • Kontakt
  • Marketing
  • Piši za Capital
  • ENERGETIKA RS
  • SLOBODNO
Copyright © 2025 Capital.ba - ISSN 2744-225X. Sva prava rezervisana.
Portal CAPITAL.ba je punopravni član Savjeta za štampu i online medije u BiH.

Unesite iznad pojam sa pretragu i pritisnite Enter za pretragu. Pritisnite Esc ili X da otkažete.