BEOGRAD, Razvojem e-servisa Srbija bi svakom građaninu koji sada gubi i više od pola sata za obavljanje jedne procedure na šalteru, mogla godišnje da uštedi pet radnih dana, a troškove administracije smanji i do 75 odsto, pokazao je izvještaj međunarodnog tima stručnjaka o stanju i perspektivama razvoja e-uprave u Srbiji, koji je predstavljen u Skupštini grada.
Zahvaljujući tome bi mogla da se skrati i procedura osnivanja firme i prijave radnika na manje od jednog dana, saopštila je predsednica Upravnog odbora Nacionalne alijanse za lokalni ekonomski razvoj Ana Brnabić.
Brnabićeva je ukazala da je Naled jedna od 100 organizacija u svijetu koju je kompanija IBM odabrala u okviru globalne inicijative za podršku zemljama u razvoju.
Inače, ta alijansa je dobila pomoć IBM stručnjaka iz SAD, Indije, Filipina da pripremi komparativnu analizu, strateški okvir i smjernice za dalji razvoj elektronske uprave u Srbiji.
Brnabićeva je podsjetila da Srbija zauzima 38. mjesto od 43 zemlje u Evropi na listi UN po razvoju e-uprave.
U regionu, iza Srbije po tome su Bugarska, Albanija, Makedonija i BiH.
Takođe, istakla je da analize pokazuju da je razvoj e-usluga direktno proporcionalan konkurentnosti jedne zemlje i njenoj atraktivnosti za investitore, pa bi razvoj elektronske uprave imao i pozitivan uticaj na plasman Srbije na “Duing biznis” listi Svjetske banke.
Podsjetivši da je na centralnom portalu E-uprave Srbije trenutno dostupno 635 elektronskih usluga, Brnabićeva je istakla da su one u većini slučajeva namjenjene građanima.
Skoro 30 odsto usluga namenjeno je privredi, a nešto manje državnim institucijama, dodala predsjednica Upravnog odbora Naleda. Tanjug