BEOGRAD, Radovi na Koridoru 10 biće ubrzani i taj putni pravac u Srbiji mora da bude potpuno završen krajem 2015. ili u 2016. godini, izjavio je danas direktor preduzeća Koridori Srbije, Dmitar Đurović.
Građevinska sezona od 15. marta krenula je punom parom i trenutno je u Srbiji otvoreno 17 gradilišta, a u toku sljedeće nedjelje biće otvorena još četiri gradilišta, rekao je Đurović Tanjugu.
“Svi uslovi za jak početak sezone su ispunjeni i plaćeni su svi računi našim dobavljačima. Moramo da sustignemo rokove i zaostatke koje smo imali u proteklom periodu, i Koridor 10 završimo u vremenu koje je predviđeno, a to je kraj 2015. ili u 2016. godini”, istakao je on.
Đurović je naveo da se izvođačima radova neće tolerisati kašnjenja, i da će svi morati da se pridržavaju predviđene dinamike, jer će, u suprotnom, prvo biti opominjani, a zatim će s njima biti i raskidani ugovori.
“Svi izvođači su dostavili dinamičke planove, a naše je da ih kontrolišemo, i već u naredna dva mjeseca imaćemo jasnu sliku o tome ko poštuje dinamiku, a ko ne”, kazao je Đurović.
On je dodao da je Alpina iz Austrije nastavila da radi na istočnom kraku Koridora 10 između Pirota i Dimitrovgrada.
Alpina, koja je bila opomenuta, krenula je da radi na mostovima preko rijeke Jerme i Nišave. Ta kompanija će, prema njegovim riječima, morati u narednom periodu da uvede veći broj radnika i da počne da poštuje najnoviju dinamiku ukoliko želi da zadrži posao.
Koridor 10 kroz Srbiju izgrađen je od Šida do Beograda, od Subotice (graničnog prelaza Horgoš) do Beograda i od glavnog grada do Niša i Leskovca, kao i na jugu od Levosoja do graničnog prelaza Tabanovce kod Preševa.
Ostalo je da se završi na Koridoru 10, koji podrazumijeva autoput sa šest traka, dionica od Niša do Dimitrovgrada, na jugu od Grabovnice kod Leskovca do Levosoja, obilaznica oko Subotice do graničnog prelaza Kelebija (takozvani “Ipsilon krak”) i obilaznica oko Beograda.
“Srbija mora da uloži maksimalne napore da što prije završi Koridor 10, jer susjedne zemlje Rumunija i Bugarska ubrzano grade konkurentski Koridor 4”, kaže Đurović.
On je dodao da će na Koridoru 4 najvjerovatnije u aprilu biti otvoren za saobraćaj most preko Dunava između Vidina u Bugarskoj i Kalafata u Rumuniji.
“Ne smijemo dozvoliti da nas komšije prestignu”, istakao je čelnik Koridora Srbije.
Koridor 4 preko Rumunije i Bugarske je za oko 100 kilometara duži od Koridora 10, što znači da je na tom pravcu za oko 45 evra veći trošak za gorivo po kamionu, kaže Đurović, dodajući da su mane Koridora 4 i to što su dionice kroz Rumuniju i sjeveroistočnu Bugarsku pune krivina i uspona, bez izgleda za skoru rekonstrukciju.
“Dolazimo do zaključka da će se transportni saobraćaj i dalje odvijati preko naše zemlje”, rekao je Đurović.
On je upozorio da su u Srbiji velike carinske stope i da su u toku razgovori kako bi se one usaglasile sa evropskim, koje važe u Rumuniji i Bugarskoj.
Prolazak kroz Srbiju je turskim kamionima za oko 100 evra skuplji nego u Rumuniji i Bugarskoj, upozorio je Đurović, i izrazio očekivanje da će u narednih 15 do 20 dana srpska carina dati odgovor za taj problem i naći pravo rješenje kako bi se turski kamioni vratili na domaće drumove.
Što se tiče obilaznice oko Beograda, Đurović je kazao da je ona započeta još 1989. i da je njen završetak svakako prioritet.
“Razgovaramo sa više ozbiljnih firmi koje žele da se uključe i očekujemo da u narednih nekoliko mjeseci riješimo problem obilaznice, da krenemo s radovima i onda u roku od godinu i po dana završimo obilaznicu oko Beograda”, rekao je Đurović.
On je kazao da je planirano da se ove godine na Koridoru 10 i drugim pravcima završi najmanje 40 kilometara autoputa u Srbiji.
“Planiramo da sljedećih godina završimo više, jer će se zavrtiti taj točak – novi način rada i pristupa poslu, novi način uvođenja izvođača u posao, tako da očekujemo da godišnje bude i više kilometara”, zaključio je Đurović. Tanjug