BERLIN, Koncerni automobilske industrije orijentisani samo na domaće tržište i te kako osjećaju posljedice recesije, dok nasuprot njima “Folksvagen”, “BMW” ili “Dajmler” bilježe rekordne dobitke, prvenstveno računajući na kinesko tržište.
Evropska dužnička kriza sve više produbljuje rascjep u evropskoj automobilskoj industriji, jer na jednoj strani koncerni, kao što su “Folskvagen”, “BMW” ili “Dajmler”, bilježe rekordne dobitke, a na drugoj strani, “Opel”, “Ford” i “Pežo” se bore sa dramatičnim gubicima.
Stručnjak za automobile Ferdinand Dudenhefer sa Univerziteta Duisburg-Esen pojasnio je da preduzeća koja svoje automobile pretežno prodaju u Evropi, imaju velike probleme zbog recesije u južnoj Evropi.
Sa ovom ocjenom saglasio se i direktor “Dajmler grupe” Diter Ceče, ističući da proizvođači koji u osnovi ostvaruju profit na evropskom tržištu nemaju mnogo mogućnosti da nadoknade gubitke.
Šef “BMW-a” Norbert Rajthofer smatra da je njegov koncern u pravom trenutku izabrao pravu strategiju kojom se opredjelio za vanevropska tržišta – piše “dojče vele”.
Čak se i kineski proizvođači automobila sve više okreću novim globalnim tržištima, pa tako “Koros”, dio kompanije “Čeri”, na 38. Ženevskom sajmu automobila predstavlja svoje prve modele, koji treba da prodrmaju tržište u Evropi.