BERLIN, Kompanija Siemens je, u saradnji sa partnerima, napravila drugi avion koji pokreće sistem hibridnog pogona električne serije, koji omogućava tihi i energetski efikasan rad, saopšteno je danas iz te kompanije.
Dvosjed “DA36 E-Star 2” avion nedavno je imao svoj prvi jednosatni let, a potom je predstavljen aeronautičkim stručnjacima na Sajmu vazduhoplovstva u Parizu.
Kompanije Siemens, EADS i Diamond Aircraft već nekoliko godina rade na hibridnoj vrsti pogonske tehnologije, uz pomoć koje se potrošnja goriva i emisije štetnih gasova, smanjuju za otprilike četvrtinu.
Propeler pokreće električni motor sa 65 kilovata trajne snage, a struja se dobija putem agregata Wankel motora koji troši malo goriva, jer radi ravnomjerno, uz malu snagu.
EADS baterija obezbjeđuje avionu energiju koja mu je potrebna za polijetanje, baterija se puni tokom ljeta, dok konvertori kompanije Simens obezbjeđuju elektromotoru snagu iz baterije i agregata.
Hibridni pogon je za oko 100 kg lakši od onog u prethodnom modelu iz 2011. Novi motor ima kapacitet po kilogramu oko pet puta veći od komercijalnih pogonskih sistema.
Simensova organizacija za globalna istraživanja – Corporate Tecnology (CT), razvija elektromotore za avione veoma velike specifične snage, a u budućnosti će ovi motori takođe imati superprovodljivost za visoke temperature.
Simens i EADS su ustanovili dugotrajno istraživačko partnerstvo sa kompanijom Diamond Aircraft, u cilju primjene sisteme hibridnog pogona na helikoptere, male avione i komercijalne putničke vazduhoplove.
Sistem bi trebalo da dobije atest za opštu vazduhoplovnu kategoriju od direktorata civilnog vazduhoplovstva u roku od tri do pet godina. Tanjug