SARAJEVO, Većina vodećih maloprodajnih lanaca u Bosni i Hercegovini koristi posrnuće Konzuma, a najviše lider Bingo, navodi se u analizi trendova u maloprodaji u BiH Euromonitora.
Bingo predvodi paket trgovinskih lanaca kontrolisanih domaćim kapitalom, koji sada dominiraju maloprodajom: sedam od deset najvećih trgovaca u 2017. godini bilo je dominantno u domaćem vlasništvu, dok je na početku perioda pregleda bilo pet od deset sa udjelom strukture koja favorizuje međunarodne lance, navodi se u analizi.
Osnovni trendovi u maloprodaji u Bosni i Hercegovini su rast prosječne veličine prodavnica, moderni prehrambeni prodavači nadmašuju tradicionalne, prodaja neprehrambene robe raste brže od prodaje hrane, a prodaja “izvan prodavnica” raste brže od prodaje u prodavnicama (od čega se najveći dio odnosi na internet prodaju).
Iako je moguća dodatna konsolidacija, nezavisni igrači bi mogli popuniti rupe koje su ostavile velike kompanije fokusirane na količinu iznad kvaliteta.
Najinovativniji koncepti u maloprodaji u narednom periodu će očekivano doći od malih nezavisnih igrača.
Tokom predviđenog perioda biće reperkusija Agrokorovog pada u maloprodaji i u drugim industrijama, zaključuje Euromonitor. Indikator.ba