NJUJORK – Cijeli svijet je stao, samo online kupovina cvjeta. Dok sve privredne grane bilježe strmoglavi pad tokom pandemije virusa korona, online kupovina bilježi nezadrživi rast koji se kreće i do 200 odsto.
Ako postoji segment privrede koji će izaći još jači poslije vanrednog stanja, to je definitivno online kupovina.
Pandemija je natjerala mnoge ljude da po prvi put počnu da kupuju namirnice preko mreže, a taj trend će prema mnogim procjenama nepovratno promijeniti način kupovine i nakon normalizacije trenutnog stanja.
Kupovina knjiga, električnih uređaja i naručivanje gotove hrane preko aplikacija za dostavu bili su u ekspanziji i prije pojave krize zbog virusa korona, ali od pojave pandemije sve više ljudi na isti način počinje da kupuje meso, voće, povrće i sve druge namirnice.
Tako je tokom prošle godine samo 4 odsto namirnica u SAD kupljeno online, dok je od pojave korona virusa online kupovina u drastičnom porastu o čemu svjedoči i najnoviji podatak da su preuzimanja aplikacija za kupovinu namirnica preko interneta porasla u kratkom vremenskom periodu za čak 200 posto u odnosu na prošlu godinu.
Još jedan ubjedljiv argument donosi Blumberg u svom najnovijem izvještaju koji pokazuje da najbogatiji čovjek na planeti Džef Bezos postaje sve bogatiji upravo zbog pandemije.
Njegova kompanija Amazon, jedan od najpoznatijih globalnih giganata koja se bavi online prodajom, privlači još više kupaca od početka godine, pa su akcije ove kompanije juče imale rekordan skok vrijednosti od čak 5,3 odsto, i to u najgorem udaru pandemije.
To je ukupno bogatstvo osnivača Amazona podiglo na čak 138 milijardi dolara, čime se dodatno učvrstio na liderskoj poziciji najbogatijih ljudi na planeti.
Velika ekspanzija online kupovine vidljiva je čak i u slučaju velikih lanaca supermarketa, kao što su Walmart, Albertsons, Stop & Shop, Meijer, Hy-Vee i drugi, koji su se zbog poteškoća s isporukama robe od proglašenja pandemije opredijelili čak i za zapošljavanja novih radnika kako bi uspjeli da odgovore na što veći broj online narudžbi koje su u konstantnom porastu, prenosi Manager.ba.
Ovo pomjeranje kupovine na online prodavnice može zauvijek da promijeni industriju supermarketa, navode mnogi stručnjaci u svojim predviđanjima.
Ako kupci globalno prihvate online kupovinu namirnica, to će ugroziti male i srednje lance prodavnica, jer oni nemaju dovoljno kapitala da ulože u izgradnju infrastrukture za isporuku robe.
Bankar.me