Close Menu
Capital.ba – Informacija je capitalCapital.ba – Informacija je capital
  • POČETNA
  • SVE VIJESTI
  • CAPITAL TEME
    • ANALIZE
    • EKSKLUZIVNO
    • INTERVJU
  • NOVOSTI
  • PRIVREDA
    • ENERGETIKA
    • FINANSIJE
    • TRŽIŠTE KAPITALA
    • TRGOVINA
    • TURIZAM
  • TECH
  • SVIJET
    • ZANIMLJIVOSTI
  • MULTIMEDIJA
    •   Video
    • Foto Galerija
    • Infografika
  • PROMO
Facebook X (Twitter) Instagram LinkedIn YouTube Viber
Capital.ba – Informacija je capitalCapital.ba – Informacija je capital
Donacije
  • POČETNA
  • SVE VIJESTI
  • CAPITAL TEME
    1. ANALIZE
    2. EKSKLUZIVNO
    3. INTERVJU
    4. Vidi sve

    Simbioza na djelu: Stanivuković i SNSD poklonili milionski vrijedno gradsko zemljište

    7. Augusta 2024. — 13:00

    Ekonomisti: Republici Srpskoj prijeti finansijska katastrofa

    6. Juna 2024. — 14:10

    Za Radukića ministri u Vladi Srpske rade savršeno

    20. Maja 2024. — 13:56

    Srbija ubrzano isisava energente iz BiH

    29. Decembra 2023. — 14:05

    Ekskluzivno: CAPITAL otkriva imena uhapšenih carinika

    16. Decembra 2024. — 10:47

    Saznajemo: Uskoro optužnica protiv Đoke Ekvatora

    28. Juna 2024. — 13:46

    Ekskluzivno: Optuženi u aferi „korona ugovori“ priznaje krivicu

    19. Juna 2024. — 10:43

    Nakon „Alumine“, Pavlović preuzima i „Boksit“

    16. Maja 2024. — 12:15

    Tanić za CAPITAL: Na domaćem tržištu više ne možemo kupiti ni cijevi za grijanje

    21. Marta 2025. — 20:10

    Kako je Širbegović od posuđenih 1.500 KM došao do milionskog profita

    14. Marta 2025. — 19:55

    Smailbegović: Odnos države i poslodavaca zasniva se na poznanstvima

    7. Marta 2025. — 20:00

    Mujanić: BiH ima zaliha domaćeg mesa samo za tri dana

    21. Februara 2025. — 20:05

    Dodik ne uspijeva predvidjeti Trampove želje

    7. Jula 2025. — 14:57

    Isplata dividende akcionarima M:tela krajem mjeseca

    7. Jula 2025. — 13:54

    „Vode“ počinju proizvoditi struju

    7. Jula 2025. — 12:59

    Konačan kraj za “Top-Farm”: Firma ugašena, imovina prodata za sitniš

    7. Jula 2025. — 12:31
  • NOVOSTI
  • PRIVREDA
    1. ENERGETIKA
    2. FINANSIJE
    3. TRŽIŠTE KAPITALA
    4. TRGOVINA
    5. TURIZAM
    6. Vidi sve

    Potrošnja i proizvodnja uglja u Evropskoj uniji na istorijskom minimumu

    4. Jula 2025. — 13:22

    Kakve su šanse za napredovanje ekonomije u BiH?

    2. Jula 2025. — 15:18

    Vjetropark Kostolac na jesen u probnom radu

    25. Juna 2025. — 14:00

    Cijena nafte naglo pala nakon izjave predsjednika SAD

    25. Juna 2025. — 08:56

    Isplata dividende akcionarima M:tela krajem mjeseca

    7. Jula 2025. — 13:54

    CB BiH: Rezerve monetarnog zlata 3,5 tone

    7. Jula 2025. — 13:38

    Depoziti u maju povećani na 34,29 milijardi KM

    7. Jula 2025. — 09:49

    Devizne rezerve na kraju maja 16,93 milijarde KM

    5. Jula 2025. — 07:41

    Ko su najveći telekomunikacioni igrači na Balkanu

    4. Jula 2025. — 08:16

    Banjalučka firma isplaćuje dividendu akcionarima

    3. Jula 2025. — 08:16

    Jačanje evra ugrožava napore oko obuzdavanja inflacije

    2. Jula 2025. — 13:07

    SAD i Kina potpisale trgovinski sporazum

    27. Juna 2025. — 15:26

    Kada Lidl planira otvaranje prodavnica u BiH

    6. Jula 2025. — 11:10

    Na prijedorskoj pijaci ni trećina štandova nije popunjena

    3. Jula 2025. — 11:30

    Šulić najavio aplikaciju za praćenje cijena u trgovinama

    1. Jula 2025. — 16:10

    Mijenja se tržište polovnjaka, trgovci će moći manje manipulisati stanjem vozila

    29. Juna 2025. — 13:30

    Sve više radnika iz BiH odlazi na sezonski rad u Hrvatsku

    5. Jula 2025. — 14:31

    Španija prestigla Japan u BDP-u po stanovniku

    5. Jula 2025. — 11:55

    Srpsku za pet mjeseci posjetilo 186.698 turista

    3. Jula 2025. — 15:16

    Booking ide na sud zbog optužbi na podizanje cijena smještaja

    2. Jula 2025. — 16:58

    Konačan kraj za “Top-Farm”: Firma ugašena, imovina prodata za sitniš

    7. Jula 2025. — 12:31

    Grožđe obećava, ali radnika manjka

    5. Jula 2025. — 08:17

    Potrošnja i proizvodnja uglja u Evropskoj uniji na istorijskom minimumu

    4. Jula 2025. — 13:22

    Toplotni talas u BiH prži usjeve i podiže cijene hrane

    3. Jula 2025. — 12:30
  • TECH
  • SVIJET
    1. ZANIMLJIVOSTI
    2. Vidi sve

    Ovo voće košta 160 dolara po komadu

    6. Jula 2025. — 16:18

    Jednostavnim trikom možete značajno uštediti gorivo

    6. Jula 2025. — 09:03

    Direktoru agencije “Apriori” prva nagrada fotografskog takmičenja

    4. Jula 2025. — 14:07

    Gdje su najskuplje nekretnine na svijetu

    24. Juna 2025. — 15:54

    Ko dominira svjetskim tržištem: Najveće kompanije u SAD-u i Kini po tržišnoj vrijednosti

    7. Jula 2025. — 16:26

    Kina odgovorila Trampu zbog prijetnji u vezi sa dodatnim carinama

    7. Jula 2025. — 11:57

    Nakon panike oporavak i stabilan rast svjetske berze

    7. Jula 2025. — 08:00

    Tramp: Pregovaraću s Kinom o TikToku

    5. Jula 2025. — 16:15
  • MULTIMEDIJA
    •   Video
    • Foto Galerija
    • Infografika
  • PROMO
Capital.ba – Informacija je capitalCapital.ba – Informacija je capital
  • POČETNA
  • SVE VIJESTI
  • CAPITAL TEME
  • NOVOSTI
  • PRIVREDA
  • ENERGETIKA
  • TURIZAM
  • TRGOVINA
  • TRŽIŠTE KAPITALA
  • TECH
  • ZANIMLJIVOSTI
  • SVIJET
  • FINANSIJE
  •   VIDEO
  • PROMO
Home » Dileri ne očekuju pad cijena automobila uvezenih iz EU

Dileri ne očekuju pad cijena automobila uvezenih iz EU

adminadmin7. Januara 2013. — 06:40Nema komentara3 minute čitanja

polovni automobiliBEOGRAD, Do pojeftinjenja automobila u Srbiji neće doći iako je od početka 2013. za većinu putničkih vozila iz uvoza iz Evropske unije (EU) ukinuta carina, jer prodavci tvrde da su već snizili cijene zbog ekonomske krize.

U Srbiji je do decembra 2012. prodato svega oko 22.000 novih automobila, oko 30 odsto manje nego godinu dana ranije, mada se polovna i nova putnička vozila prodaju po sličnim ili nižim cijenama nego u zemljama bivše Jugoslavije, Rumuniji ili Bugarskoj.

Petar Stakić, predstavnik portala Polovniautomobili.com rekao je da je za ovu godinu najavljeno stupanje na snagu Uredbe o ekološkoj taksi od 12.000 dinara po toni vozila, a porez na dodatnu vrijednost (PDV) je nedavno podignut za 2,5 odsto, pa prodavci kažu da zbog svega toga trenutno ne mogu da snize cijene.

– Ne treba zaboraviti da su u prodaji još uvijek automobili na koje je plaćena carina, pa i njihov uvoz treba isplatiti da bi se bilo u plusu i to je jedan od razloga zbog kojih neće padati cijene. Ukoliko ipak do toga dođe, spuštanje će biti simbolično, možda stotinak evra i to negdje u februaru, martu… ali to su nagađanja – rekao je Stakić.

On je na pitanje da li će automobili za koje je ukinuta carina biti u potpunosti oslobođeni troškova, odgovorio da će možda morati da bude plaćena carinska evidencija koja neće biti skupa.

Stakić je naveo da su cijene automobila u Srbiji, posebno polovnih, u pojedinim zemljama i niže nego u regionu, kao i da je srpsko tržište “polovnjaka” najveće u bivšoj Jugoslaviji.

– Čak imamo primjere da zbog razvijenog sistema uvoza i dobre organizovanosti dobavljača kupci iz Bosne i Hercegovine ili Makedonije uvoze automobile iz Srbije – istakao je Stakić.

Prema njegovim riječima, u zemljama EU modeli koji se prodaju i u Srbiji su jeftiniji, ali kada se dodaju svi troškovi uvoza i dilerska marža, dobije se cijena kakva postoji i sada.

Stakić je napomenuo da neko zbog toga može pomisliti da mu je jeftinije da sam uveze automobil, ali da to nije tačno pošto dileri uzimaju vozila na licitacijama u inostranstvu po znatno povoljnijim cijenama, što običnim kupcima nije omogućeno.

Pored toga, postoji i čitav niz drugih okolnosti, od lokacije i poznavanja mjesta prodaje, same kupovine i obavljanja papiroloških neophodnosti do transporta i carine za vozila za koje one još važe, dodao je Stakić.

Uvoz automobila u Srbiju

Od januara do oktobra 2012. u Srbiju je ukupno uvezeno više od 100.000 automobila, ali samo 13.000 novih, a oko 89.000 polovnih stiglo je iz Zapadne Evrope, kaže Miloš Petrović, predsjednik Srpske asocijacije uvoznika vozila i dijelova. On podsjeća da je prosječan polovni automobil u Srbiji njemačke proizvodnje star više od petnaest godina i ističe da je poražavajuće što se uvoze automobili koji su već davno zabranjeni u EU zbog čega “na žalost, sav otpad kojeg se Evropa odriče, dolazi u Srbiju”.  Tanjug

ekonomska kriza eu polovni automobili srbija uvoz vazno
Podijeli: Facebook Twitter LinkedIn WhatsApp Copy Link Email
Prethodni članakKriza evra utiče i na tržište rada
Sljedeći članak Vučić: Bolji život u Srbiji 2014.

Povezani članci

Svijet 02 minute čitanja

Ko dominira svjetskim tržištem: Najveće kompanije u SAD-u i Kini po tržišnoj vrijednosti

TECH 01 minuta čitanja

Bitcoin blago porastao

Ostavi komentar Otkaži

NE PROPUSTITE
Capital teme

Dodik ne uspijeva predvidjeti Trampove želje

7. Jula 2025. — 14:5704 minute čitanja

Najava predsjednika SAD-a Donalda Trampa da će uvesti dodatne carine za zemlje koje se priključe BRICS-u

Isplata dividende akcionarima M:tela krajem mjeseca

7. Jula 2025. — 13:54

„Vode“ počinju proizvoditi struju

7. Jula 2025. — 12:59

Konačan kraj za “Top-Farm”: Firma ugašena, imovina prodata za sitniš

7. Jula 2025. — 12:31

Portal CAPITAL.ba je punopravni član Savjeta za štampu i online medije u BiH, Journalism Trust Inicijative i Reporters Shields Network.

Facebook X (Twitter) Instagram LinkedIn YouTube Viber
  • Uređivačka politika
  • O nama
  • Impressum
  • Kontakt
  • Marketing
  • Piši za Capital
  • ENERGETIKA RS
  • SLOBODNO
Copyright © 2025 Capital.ba - ISSN 2744-225X. Sva prava rezervisana.
Portal CAPITAL.ba je punopravni član Savjeta za štampu i online medije u BiH.

Unesite iznad pojam sa pretragu i pritisnite Enter za pretragu. Pritisnite Esc ili X da otkažete.

Obavijesti