Close Menu
Capital.ba – Informacija je capitalCapital.ba – Informacija je capital
  • POČETNA
  • SVE VIJESTI
  • CAPITAL TEME
    • ANALIZE
    • EKSKLUZIVNO
    • INTERVJU
  • NOVOSTI
  • PRIVREDA
    • ENERGETIKA
    • FINANSIJE
    • TRŽIŠTE KAPITALA
    • TRGOVINA
    • TURIZAM
  • TECH
  • SVIJET
    • ZANIMLJIVOSTI
  • MULTIMEDIJA
    •   Video
    • Foto Galerija
    • Infografika
  • PROMO
Facebook X (Twitter) Instagram LinkedIn YouTube Viber
Capital.ba – Informacija je capitalCapital.ba – Informacija je capital
Donacije
  • POČETNA
  • SVE VIJESTI
  • CAPITAL TEME
    1. ANALIZE
    2. EKSKLUZIVNO
    3. INTERVJU
    4. Vidi sve

    Hoće li BiH kupovati ruski gas iz treće ruke

    22. Oktobra 2025. — 14:57

    Novi porez u RS: Udar na sivu ekonomiju ili na investitore?

    15. Septembra 2025. — 15:41

    Reciklaža baterija kao biznis budućnosti

    10. Augusta 2025. — 15:00

    Simbioza na djelu: Stanivuković i SNSD poklonili milionski vrijedno gradsko zemljište

    7. Augusta 2024. — 13:00

    Skandal: Bivši načelnik Dubice prodavao ERS-u ukradenu struju

    11. Decembra 2025. — 11:59

    Ekskluzivno: Gordan Pavlović kupio Fabriku duvana Banjaluka

    26. Novembra 2025. — 16:54

    Ekskluzivno: Vlada Srpske nudi Serdarovu 242 miliona KM

    22. Augusta 2025. — 16:22

    Ekskluzivno: CAPITAL otkriva imena uhapšenih carinika

    16. Decembra 2024. — 10:47

    Kazne za zloupotrebu ličnih podataka u BiH do 40 miliona KM (VIDEO)

    3. Novembra 2025. — 13:29

    Srpska vraća Rufiju 41 milion KM za zemljište na Jahorini

    30. Oktobra 2025. — 18:20

    Tanić za CAPITAL: Na domaćem tržištu više ne možemo kupiti ni cijevi za grijanje

    21. Marta 2025. — 20:10

    Kako je Širbegović od posuđenih 1.500 KM došao do milionskog profita

    14. Marta 2025. — 19:55

    Od sljedeće godine ni na krmokolj bez doprinosa

    25. Decembra 2025. — 12:18

    Tužilaštvo dvije i po godine istražuje sumnjive nabavke OC „Jahorina“  

    25. Decembra 2025. — 11:55

    „Eko toplane“ ucjenjuju Grad i Banjalučane

    25. Decembra 2025. — 10:40

    CIK pokreće postupak protiv Nikoline Šljivić

    24. Decembra 2025. — 14:17
  • NOVOSTI
  • PRIVREDA
    1. ENERGETIKA
    2. FINANSIJE
    3. TRŽIŠTE KAPITALA
    4. TRGOVINA
    5. TURIZAM
    6. Vidi sve

    Rusi pregovaraju sa mađarskim MOL-om o prodaji NIS-a

    25. Decembra 2025. — 15:29

    Kako bi američki gas stizao u BiH i Banjaluku: Ovo su detalji

    25. Decembra 2025. — 13:39

    OFAK produžio rok NIS-u

    25. Decembra 2025. — 07:41

    RiTE Gacko ide u trodnevni zastoj

    24. Decembra 2025. — 16:00

    ERS dokapitalizovao RiTE „Ugljevik“ zbog duga prema Slovencima

    24. Decembra 2025. — 12:42

    BiH dobija nove novčanice

    24. Decembra 2025. — 09:56

    Vlada uvodi novi parafiskalni namet privrednicima

    22. Decembra 2025. — 13:21

    Prosječna novembarska plata 1.563 KM

    22. Decembra 2025. — 12:01

    Na Banjalučkoj berzi promet veći od miliona maraka

    16. Decembra 2025. — 16:30

    Vlada se na berzi zadužila 66 miliona KM, iduće sedmice planira još 20

    15. Decembra 2025. — 15:16

    Akcije “Potkozarja” prodate za 4,2 miliona KM

    3. Decembra 2025. — 12:34

    Na dobošu akcije u 53 preduzeća iz Srpske

    30. Novembra 2025. — 08:02

    Pojeftinilo gorivo u Republici Srpskoj

    15. Decembra 2025. — 14:23

    Prosječna plata ne pokriva ni pola potrošačke korpe

    15. Decembra 2025. — 12:11

    Hoće li kafa pojeftiniti

    10. Decembra 2025. — 10:05

    Srdić: Građani nasjeli na marketinške trikove trgovaca

    6. Decembra 2025. — 14:31

    Znate li koji je grad najskuplji turistički centar na svijetu

    20. Decembra 2025. — 16:44

    Ryanair širi mrežu u Hrvatskoj, smanjuje letove u regionu

    18. Decembra 2025. — 11:53

    Koliko turističkih vaučera je iskorišteno u Republici Srpskoj, kad nas očekuju novi

    15. Decembra 2025. — 08:58

    Šulić: Očekuje se rekordna zimska sezona

    12. Decembra 2025. — 08:36

    Rusi pregovaraju sa mađarskim MOL-om o prodaji NIS-a

    25. Decembra 2025. — 15:29

    Kako bi američki gas stizao u BiH i Banjaluku: Ovo su detalji

    25. Decembra 2025. — 13:39

    OFAK produžio rok NIS-u

    25. Decembra 2025. — 07:41

    RiTE Gacko ide u trodnevni zastoj

    24. Decembra 2025. — 16:00
  • TECH
  • SVIJET
    1. ZANIMLJIVOSTI
    2. Vidi sve

    Singapur i dalje ima najmoćniji pasoš

    24. Decembra 2025. — 10:45

    U Estoniji će robot određivati poreske dugove

    22. Decembra 2025. — 12:40

    Hoće li Mercator ostati bez svog čuvenog logotipa?

    22. Decembra 2025. — 09:35

    Na 50 metara ispod morskog dna niče megatunel s kružnim tokovima

    21. Decembra 2025. — 16:10

    Dolar u padu: Očekuje ga najgora godina od 2017.

    25. Decembra 2025. — 09:45

    Zašto cijene bakra rastu?

    25. Decembra 2025. — 08:59

    Američka ekonomija porasla najjače u dvije godine

    24. Decembra 2025. — 11:27

    “Gasprom” smanjuje investicije za 5,6 milijardi evra

    24. Decembra 2025. — 09:04
  • MULTIMEDIJA
    •   Video
    • Foto Galerija
    • Infografika
  • PROMO
Capital.ba – Informacija je capitalCapital.ba – Informacija je capital
  • POČETNA
  • SVE VIJESTI
  • CAPITAL TEME
  • NOVOSTI
  • PRIVREDA
  • ENERGETIKA
  • TURIZAM
  • TRGOVINA
  • TRŽIŠTE KAPITALA
  • TECH
  • ZANIMLJIVOSTI
  • SVIJET
  • FINANSIJE
  •   VIDEO
  • PROMO
Home » Dileri ne očekuju pad cijena automobila uvezenih iz EU

Dileri ne očekuju pad cijena automobila uvezenih iz EU

adminadmin7. Januara 2013. — 06:40Nema komentara3 minute čitanja

polovni automobiliBEOGRAD, Do pojeftinjenja automobila u Srbiji neće doći iako je od početka 2013. za većinu putničkih vozila iz uvoza iz Evropske unije (EU) ukinuta carina, jer prodavci tvrde da su već snizili cijene zbog ekonomske krize.

U Srbiji je do decembra 2012. prodato svega oko 22.000 novih automobila, oko 30 odsto manje nego godinu dana ranije, mada se polovna i nova putnička vozila prodaju po sličnim ili nižim cijenama nego u zemljama bivše Jugoslavije, Rumuniji ili Bugarskoj.

Petar Stakić, predstavnik portala Polovniautomobili.com rekao je da je za ovu godinu najavljeno stupanje na snagu Uredbe o ekološkoj taksi od 12.000 dinara po toni vozila, a porez na dodatnu vrijednost (PDV) je nedavno podignut za 2,5 odsto, pa prodavci kažu da zbog svega toga trenutno ne mogu da snize cijene.

– Ne treba zaboraviti da su u prodaji još uvijek automobili na koje je plaćena carina, pa i njihov uvoz treba isplatiti da bi se bilo u plusu i to je jedan od razloga zbog kojih neće padati cijene. Ukoliko ipak do toga dođe, spuštanje će biti simbolično, možda stotinak evra i to negdje u februaru, martu… ali to su nagađanja – rekao je Stakić.

On je na pitanje da li će automobili za koje je ukinuta carina biti u potpunosti oslobođeni troškova, odgovorio da će možda morati da bude plaćena carinska evidencija koja neće biti skupa.

Stakić je naveo da su cijene automobila u Srbiji, posebno polovnih, u pojedinim zemljama i niže nego u regionu, kao i da je srpsko tržište “polovnjaka” najveće u bivšoj Jugoslaviji.

– Čak imamo primjere da zbog razvijenog sistema uvoza i dobre organizovanosti dobavljača kupci iz Bosne i Hercegovine ili Makedonije uvoze automobile iz Srbije – istakao je Stakić.

Prema njegovim riječima, u zemljama EU modeli koji se prodaju i u Srbiji su jeftiniji, ali kada se dodaju svi troškovi uvoza i dilerska marža, dobije se cijena kakva postoji i sada.

Stakić je napomenuo da neko zbog toga može pomisliti da mu je jeftinije da sam uveze automobil, ali da to nije tačno pošto dileri uzimaju vozila na licitacijama u inostranstvu po znatno povoljnijim cijenama, što običnim kupcima nije omogućeno.

Pored toga, postoji i čitav niz drugih okolnosti, od lokacije i poznavanja mjesta prodaje, same kupovine i obavljanja papiroloških neophodnosti do transporta i carine za vozila za koje one još važe, dodao je Stakić.

Uvoz automobila u Srbiju

Od januara do oktobra 2012. u Srbiju je ukupno uvezeno više od 100.000 automobila, ali samo 13.000 novih, a oko 89.000 polovnih stiglo je iz Zapadne Evrope, kaže Miloš Petrović, predsjednik Srpske asocijacije uvoznika vozila i dijelova. On podsjeća da je prosječan polovni automobil u Srbiji njemačke proizvodnje star više od petnaest godina i ističe da je poražavajuće što se uvoze automobili koji su već davno zabranjeni u EU zbog čega “na žalost, sav otpad kojeg se Evropa odriče, dolazi u Srbiju”.  Tanjug

ekonomska kriza eu polovni automobili srbija uvoz vazno
Podijeli: Facebook Twitter LinkedIn WhatsApp Copy Link Email
Prethodni članakKriza evra utiče i na tržište rada
Sljedeći članak Vučić: Bolji život u Srbiji 2014.

Povezani članci

ENERGETIKA 02 minute čitanja

Rusi pregovaraju sa mađarskim MOL-om o prodaji NIS-a

NOVOSTI 02 minute čitanja

Koje zemlje u Evropi imaju najbolje puteve

Ostavi komentar Otkaži

NE PROPUSTITE
Capital teme

Od sljedeće godine ni na krmokolj bez doprinosa

25. Decembra 2025. — 12:1815 minuta čitanja

Tetke, strine i ostalu rodbinu ne zovite u pomoć jer su propisane kazne ako ih ne prijavite

Tužilaštvo dvije i po godine istražuje sumnjive nabavke OC „Jahorina“  

25. Decembra 2025. — 11:55

„Eko toplane“ ucjenjuju Grad i Banjalučane

25. Decembra 2025. — 10:40

CIK pokreće postupak protiv Nikoline Šljivić

24. Decembra 2025. — 14:17

Portal CAPITAL.ba je punopravni član Savjeta za štampu i online medije u BiH, Journalism Trust Inicijative i Reporters Shields Network.

Facebook X (Twitter) Instagram LinkedIn YouTube Viber
  • Uređivačka politika
  • O nama
  • Impressum
  • Kontakt
  • Marketing
  • Piši za Capital
  • ENERGETIKA RS
  • SLOBODNO
Copyright © 2025 Capital.ba - ISSN 2744-225X. Sva prava rezervisana.
Portal CAPITAL.ba je punopravni član Savjeta za štampu i online medije u BiH.

Unesite iznad pojam sa pretragu i pritisnite Enter za pretragu. Pritisnite Esc ili X da otkažete.