LONDON, Internetska društvena mreža “Dijaspora” biće pokrenuta 15. septembra kao alternativa “Fejsbuku”, od kojeg će se razlikovati po boljoj zaštiti privatnih podataka i većoj kontroli koju će nad svojim informacijama imati korisnici.
Tvorci ovog servisa su četiri američka studenta kompjuterskih nauka. Oni su u svom blogu objavili da su proveli čitavo ljeto u programiranju “čiste i kontekstualne” društvene mreže.
“Dijaspora funkcioniše, sviđa nam se i biće otvorena od 15. septembra”, poručili su studenti, a prenosi Bi-Bi-Si.
Njihov projekat privukao je pažnju ranije ove godine, kada je “Fejsbuk”, najveća društvena mreža na internetu, bio primoran da pojednostavi postavke privatnosti, zbog kritika da su one suviše komplikovane i zbunjujuće za korisnike.
“Želimo da korisnici ponovo imaju kontrolu nad onim što dijele”, izjavio je Maks Salcber, jedan od tvoraca “Dijaspore”.
Njegov tim se obratio sajtu “Kikstarter” radi prikupljanja 10.000 dolara za realizaciju ovog projekta. Studenti su na kraju sakupili 200.642 dolara zahvaljujući donacijama skoro 6 500 ljudi.
Među donatorima je, navodno, i osnivač “Fejsbuka” Mark Cukerberg.
“Dijaspora” će nakon pokretanja biti servis sa kodom otvorenog tipa, što znači da će svako moći da je modifikuje.
Mnogi sumnjaju u uspjeh ovog servisa, pošto “Fejsbuk” već ima 500 miliona korisnika i vrijedi 33 milijardi dolara.
1 komentar
Molimo Vas da pročitate sledeća pravila prije komentarisanja:
Komentari koji sadrže uvrede, nepristojan govor, prijetnje, rasističke ili šovinističke poruke neće biti objavljeni. Nije dozvoljeno lažno predstavljanje, ostavljanje lažnih podataka u poljima za slanje komentara. Molimo Vas da se u pisanju komentara pridržavate pravopisnih pravila. Komentare pisane isključivo velikim slovima nećemo objavljivati. Zadržavamo pravo izbora i skraćivanja komentara koji će biti objavljeni. Mišljenja sadržana u komentarima ne predstavljaju stavove poslovnog portala CAPITAL.ba. Komentare koji se odnose na uređivačku politiku možete poslati na adresu [email protected]
Јединствен је укус Coca-cole, као што је јединствен осећај комуникације путем Facebook-a.
Jedna je Coca-cola, a mnogo je cola, kao sto ce biti jedan Facebook, a imanje bezbroj pokusaja kopija, kao i svaki ozbiljan brend, npr. Reebok ili Microsoft.