BANJALUKA, Bez kvalitetne saobraćajne infrastrukture nema razvoja privrede, zbog čega nastojimo da što više novca uložimo u izgradnju puteva jer time jačamo domaću operativu i stvaramo uslove za nova ulaganja, zapošljavanje i privredni rast.
Rekao je ovo u intervjuu “Glasu Srpske” ministar saobraćaja i veza RS Nedeljko Čubrilović i dodao da se i ove godine izgradnja i rehabilitacija puteva u Srpskoj odvija planiranom dinamikom.
– U puteve u Srpskoj u posljednjih pet godina uložili smo više od milijardu maraka, a samo je lani investirano 354,5 miliona KM. Izgradnja i rekonstrukcija saobraćajnica, mostova i obilaznica oko većih gradova u Srpskoj biće nastavljena – kazao je Čubrilović.
* Da li je Ministarstvo saobraćaja i veza RS uradilo sve što je planiralo u prvih 100 dana rada ove vlade?
ČUBRILOVIĆ: Ministarstvo saobraćaja realizovalo je sve što je planiralo. Pored uobičajenih aktivnosti, realizovali smo više značajnih projekata, od kojih je veoma bitno uvođenje digitalnih tahografa, uređaja za prikaz i bilježenje brzine, vremena, pređenog puta, rada i odmora vozača, za vozila koja obavljaju međunarodni drumski prevoz u BiH. Nastavili smo sa aktivnostima na unapređenju jedinstvenog informacionog sistema stanica za tehnički pregled vozila, preko kojeg se od 2009. godine prati rad stanica za tehničke preglede sa ciljem potpunog i kvalitetnog vršenja tehničkog pregleda vozila. Moram istaći da Ministarstvo aktivno radi na povećanju bezbjednosti svih učesnika u saobraćaju i smanjenju broja tehnički neispravnih vozila na našim putevima.
* Koji je najznačajniji projekat Ministarstva saobraćaja i veza koji je realizovan u prvih 100 dana rada ove vlade?
ČUBRILOVIĆ: Najznačajniji projekat koji smo realizovali u tom periodu je puštanje u saobraćaj prve dionice autoputa Glamočani – Mahovljani u dužini od 5,7 kilometara. Informacije da na ovoj dionici autoputa nema završnog sloja asfalta su netačne. Završni sloj asfalta nije postavljen samo na dionici uklapanja na autoput kod mahovljanske petlje, i to s razlogom, jer je ta dionica dio gradilišta na mahovljanskoj petlji i koristi se za transport kamiona, bagera i mašina, tako da nije ni predviđeno da se u ovoj fazi polaže završni sloj.
* Koliko novca Ministarstvo saobraćaja i veza RS ulaže u izgradnju puteva u RS?
ČUBRILOVIĆ: Bez kvalitetne saobraćajne infrastrukture nema razvoja privrede, zbog čega nastojimo da što više novca uložimo u izgradnju puteva jer time jačamo domaću operativu i stvaramo uslove za nova ulaganja, zapošljavanje i privredni rast. Aktivnosti na izgradnji i rehabilitaciji puteva u RS odvijaju se planiranom dinamikom. U puteve u posljednjih pet godina uložili smo više od milijardu maraka, a samo je lani investirano 354,5 miliona KM. Izgradnja i rekonstrukcija saobraćajnica, mostova i obilaznica oko većih gradova u Srpskoj takođe će biti nastavljena u idućem periodu.
* Šta je sa tenderom za izgradnju autoputa Banjaluka – Doboj?
ČUBRILOVIĆ: Predstavnici EBRD-a su dali saglasnost na ovaj projekat i izrazili spremnost da kreditiraju prvu dionicu Prnjavor – Doboj u iznosu od 70 miliona evra. Izrazili su spremnost da kreditiraju i koncesionara koji bi pod koncesiju uzeo dionicu autoputa Banjaluka – Doboj i Doboj – Jakeš. Do kraja maja trebalo bi da bude raspisan i međunarodni tender za izbor izvođača radova na dionici Prnjavor – Doboj, kao i za dodjelu koncesije na dionici Banjaluka – Prnjavor i Doboj – Vukosavlje. Takođe, uskoro će biti raspisan i javni poziv za projektovanje, izgradnju, finansiranje, korišćenje i održavanje autoputa Glamočani – Mrkonjić Grad – Mliništa – granica sa FBiH.
* Sa koliko novca je Ministarstvo saobraćaja i veza RS u ovoj godini pomoglo “Aerodrom RS” i “Željeznice RS”?
ČUBRILOVIĆ: Vlada RS finansijski je podržala “Aerodrom RS” sa 600.000 KM, kako bi se pomoglo ovom preduzeću da nastavi odvijanje međunarodnog avio-saobraćaja. “Željeznicama RS” pored redovne isplate granta pomoći koji iznosi ukupno 25 miliona KM pomognuto je i kroz davanje garancije za kreditno zaduženje u iznosu od oko 16 miliona KM radi finansiranja remonta vagona i lokomotiva u sopstvenim radionicama ŽRS, kao i prihvatanje duga “Željeznica Srpske” prema “Hrvatskim željeznicama” u iznosu od 1,4 miliona evra, od čega je već uplaćeno 2,9 miliona KM. Vlada je takođe uplatila “Željeznicama” po osnovu sporazuma o prekidu štrajka zaposlenih 2,4 miliona KM za rješavanje zaostalih obaveza prema radnicima iz ranijih godina.
CPM
* Šta je sa naplatom odštetnog zahtjeva od slovenačke kompanije CPM?
ČUBRILOVIĆ: Ministarstvo će učiniti sve da naplati odštetni zahtjev od slovenačkog CPM-a. Protiv CPM-a je podnesena tužba, postupak je u toku i nadamo se da ćemo uspjeti naplatiti bar dio sredstava iz stečajne mase. Glas Srpske
2 komentara
Molimo Vas da pročitate sledeća pravila prije komentarisanja:
Komentari koji sadrže uvrede, nepristojan govor, prijetnje, rasističke ili šovinističke poruke neće biti objavljeni. Nije dozvoljeno lažno predstavljanje, ostavljanje lažnih podataka u poljima za slanje komentara. Molimo Vas da se u pisanju komentara pridržavate pravopisnih pravila. Komentare pisane isključivo velikim slovima nećemo objavljivati. Zadržavamo pravo izbora i skraćivanja komentara koji će biti objavljeni. Mišljenja sadržana u komentarima ne predstavljaju stavove poslovnog portala CAPITAL.ba. Komentare koji se odnose na uređivačku politiku možete poslati na adresu [email protected]
Pa zar misli da smo mi svi ovce, jadan on kada misli da je najznacajnije sto je pustio 5,7 Km koji su 10 godina radili i ova dionica stoji gotova već godinama, pa ni zavrsni sloj nije gotov ne spominje dA IMA PRIVREMENU dozvolu, žurio je da pusti da nam priču prića kakko je u 100 dana put završen, prsavi je pacijent. Nije rekao kome su prebacili thih milijardu maraka u zadnjih 5 godina, pa neka kaze da se vidi koje su to firme koje rade puteve, jer meni, a pretpostavljam i drugima, točkovi otpadaju svjetla ne rade jer prosto sve se poremeti kada se vozim po rupama koje su na sve strane kome on to priča. Podjelili su pare svojim halfovima i rastaljuju se poslije kako ih nije sramote. Dokle će da pomazu privatne firem (ako se ne varam sve je ovo privatizovan i aeredomi RS i Zeljeznice, pa dokle nase pare daju njima) Kakva glupost 70 miliona za 111 km od Banja Luke do Doboja, očigledno da će to od Prnjavora do doboja da bude nedovoljno. Prosto kao da smo ovce. Mislim da ipak partizani treba da dodju na Vlas i da im uzmu sve sto nisu zaradili posteno, sve preko plate na sunce i ende.
Bitno je da se piše po sistemu “hvali te me usta moja”!