BANJALUKA, Ministar saobraćaja i veza Republike Srpske /RS/ Nedeljko Čubrilović očekuje da će mjere koje je preduzeo menadžment “Aerodroma Banjaluka” u vezi sa uvođenjem novih aviolinija uskoro dati pozitivne rezultate i da one neće morati da budu sufinansirane iz budžeta RS.
On je prilikom posjete ovom preduzeću rekao da Vlada RS na svaki način pokušava da riješi pitanje njegove samoodrživosti i da je dosadašnjim odlukama za banjalučki aerodrom izdvojeno oko 10 miliona KM.
“Ta sredstva su uložena za sanaciju piste i obezbjeđenje sertifikata za aerodrom, da bi dobio mogućnost za slijetanje aviona u svim vremenskim uslovima”, rekao je Čubrilović novinarima i dodao da Vlada za aerodrom trenutno nema izdvajanja.
Govoreći o otvaranju linije Banjaluka – Ljubljana, Čubrilović je rekao da je 60 dana kratak period za ocjenu ekonomske opravdanosti ove linije, ali da se nada da će se ta linija održati, te da Vlada RS za njeno sufinansiranje izdvaja 900.000 KM na godišnjem nivou.
“Realna je popunjenost putničkih kapaciteta do 35 odsto, ne možemo više očekivati s obzirom da je priprema linije kratko trajala i da bezvizni režim nije uspostavljen”, objasnio je ministar.
Prema riječima direktora Aerodroma RS Zorana Okilja, banjalučki Aerodrom trenutno ima samo jednu komercijalnu liniju prema Ljubljani, a za zimski period ugovoreni su letovi prema Frankfurtu, Cirihu i Beču, dok su pregovori za povezivanje Beograda i Banjaluke u toku.
On je dodao da se radi na pozicioniranju Amsterdama, Štokholma i Moskve, što, kako je rekao, nije neuspjeh, jer je ovo preduzeće tri mjeseca bilo bez ijedne komercijalne linije.
Govoreći o realizaciji dnevne linije Banjaluka – Sarajevo, Okilj je rekao da ona ne bi bila isplativa i da je ekonomski opravdanije obezbijediti letove prema destinacijama izvan BiH.
“Nažalost, JAT je odustao od linije iz Beograda prema Banjaluci i sada tražimo nove prevoznike koji bi bili zainteresovani, jer smatramo da bi ta linija imala dobru popunjenost”, rekao je Okilj.
On je dodao da je Aerodrom Banjaluka dobio sertifikat od Direkcije za civilno vazduhoplovstvo da naredne dvije godine može ispunjavati standarde Međunarodne organizacije za civilno vazduhoplovstvo i da je tehnički i obukom kadra usaglašen sa tim normama.
Prema njegovim riječima, trenutno je u toku reorganizacija preduzeća i usaglašavanje Statuta i svih podzakonskih akata, a sjedište preduzeća će u narednom periodu biti na aerodromu kako bi se smanjili troškovi zakupa poslovnog prostora.
“Trenutna sedmična popunjenost banjalučkog Aerodroma je oko 20 putnika, što još uvijek nije isplativo, ali imamo viziju i sa našim snagama još možemo da dovedemo više saobraćaja da bismo mogli sami da opstanemo”, poručio je Okilj.