BANJALUKA, U marketima sedam trgovačkih centara u RS od juče su u okviru akcije “Sniženo za vas – društveno odgovorno” umanjene cijene proizvoda određenog broja osnovih životnih namirnica i nekih higijenskih artikala.
Akcija, nastala kao dogovor trgovačkih lanaca, distributera i proizvođača, rezultirala je značajnim rezovima cijena proizvoda iz osnovnog životnog paketa. Prema trenutnim najavama, neke cijene će ići dolje i do 40 odsto.
Kupci će snižene proizvode moći nabaviti u marketima: “Mercatora”, “Konzuma”, “Bartula”, “Intereksa”, “Mog marketa”, “Delhaizea BH” i u “Zvorničanki”.
Artikli sa sniženom cijenom prepoznatljivi su po letku sa natpisom “Sniženo za vas – društveno odgovorno”, koji će se nalaziti na rafama ispod njih.
Iz “Mercatora” su sopštili da su se u okviru ove akcije “Sniženo za vas – društveno odgovorno” odlučili na smanjenje cijena 25 proizvoda.
Iz ovog trgovačkog lanca precizirali su da će proizvodima iz kategorije osnovne prehrane, među kojima su hljeb, mesne prerađevine i suhomesnati program, mliječni, zaleđeni i slatki program te napici, cijene biti niže do 33 odsto.
Najveći rezovi će biti napravljeni u grupi proizvoda iz kućne hemije, lične higijene i tekstila, gdje su pojedine cijene snižene od 11 do 39 odsto, saopštili su iz “Mercatora”.
Murisa Marić, predsjednica Udruženja za zaštitu potrošača “Don” iz Prijedora, akciju je ocijenila kao dobar vid pomoći potrošačima, ali je ipak dodala da je, u svjetlu teških ekonomskih okolnosti, neophodno na nivou entiteta i države sprovesti obimnije mjere smanjenja cijena proizvoda iz kategorije široke potrošnje.
“Sada se u akciju uključilo sedam trgovačkih lanaca, što je za svaku pohvalu. Ipak, šta je s velikim brojem manjih naselja u kojima ne postoje radnje iz lanaca koji učestvuju u akciji. Tamošnji potrošači nemaju gdje kupiti proizvode po sniženim cijenama”, rekla je Marićeva.
Ona je ovom prilikom podjestila da su u trgovačkim lancima, koji su se uključili u ovu akciju, svjesni da će uz snižene proizvode uspjeti da privuku kupce i prodaju veliki broj proizvoda čije cijene nisu snižene.
“Trebalo bi da napravimo mogućnost da strateški djelujemo i tako na pravi način pomognemo potrošačima, jer činjenica je da akcije poput ovih mogu napraviti značajnu uštedu u kućnom budžetu, dok je veliki broj radnji i dalje nezainteresovan za učešće u njoj”, rekla je Marićeva.
Akcija “Sniženo za vas – društveno odgovorno” trajaće sve do kraja ove godine, a ona je rezultat dogovora predstavnika Ministarstva trgovine i turizma sa predstavnicima tržnih centara, distributerima i proizvođačima. Iz resornog ministarstva podsjetili su da će smanjenje cijena proizvoda u okviru ove akcije zavisiti od slobodne volje tržnih centara.
U Ministarstvu trgovine i turizma RS naveli su da su se ulaskom u ovu kampanju sve strane učesnice u dogovoru dobrovoljno odrekle dijela dobiti, kako bi cijene proizvoda u konačnici bile niže, te dodali da se nadaju da će i u perspektivi nailaziti na ovako visok nivo saradnje s trgovačkim lancima. Nezavisne novine