Close Menu
Capital.ba – Informacija je capitalCapital.ba – Informacija je capital
  • POČETNA
  • SVE VIJESTI
  • CAPITAL TEME
    • ANALIZE
    • EKSKLUZIVNO
    • INTERVJU
  • NOVOSTI
  • PRIVREDA
    • ENERGETIKA
    • FINANSIJE
    • TRŽIŠTE KAPITALA
    • TRGOVINA
    • TURIZAM
  • TECH
  • SVIJET
    • ZANIMLJIVOSTI
  • MULTIMEDIJA
    •   Video
    • Foto Galerija
    • Infografika
  • PROMO
Facebook X (Twitter) Instagram LinkedIn YouTube Viber
Capital.ba – Informacija je capitalCapital.ba – Informacija je capital
Donacije
  • POČETNA
  • SVE VIJESTI
  • CAPITAL TEME
    1. ANALIZE
    2. EKSKLUZIVNO
    3. INTERVJU
    4. Vidi sve

    Reciklaža baterija kao biznis budućnosti

    10. Augusta 2025. — 15:00

    Simbioza na djelu: Stanivuković i SNSD poklonili milionski vrijedno gradsko zemljište

    7. Augusta 2024. — 13:00

    Ekonomisti: Republici Srpskoj prijeti finansijska katastrofa

    6. Juna 2024. — 14:10

    Za Radukića ministri u Vladi Srpske rade savršeno

    20. Maja 2024. — 13:56

    Ekskluzivno: CAPITAL otkriva imena uhapšenih carinika

    16. Decembra 2024. — 10:47

    Saznajemo: Uskoro optužnica protiv Đoke Ekvatora

    28. Juna 2024. — 13:46

    Ekskluzivno: Optuženi u aferi „korona ugovori“ priznaje krivicu

    19. Juna 2024. — 10:43

    Nakon „Alumine“, Pavlović preuzima i „Boksit“

    16. Maja 2024. — 12:15

    Tanić za CAPITAL: Na domaćem tržištu više ne možemo kupiti ni cijevi za grijanje

    21. Marta 2025. — 20:10

    Kako je Širbegović od posuđenih 1.500 KM došao do milionskog profita

    14. Marta 2025. — 19:55

    Smailbegović: Odnos države i poslodavaca zasniva se na poznanstvima

    7. Marta 2025. — 20:00

    Mujanić: BiH ima zaliha domaćeg mesa samo za tri dana

    21. Februara 2025. — 20:05

    Agencija priznala da se javnim nabavkama bave mešetari

    13. Augusta 2025. — 16:18

    I radnici „Krajinapetrola“ protiv prodaje

    13. Augusta 2025. — 15:06

    Đokić podržao veće račune za struju

    13. Augusta 2025. — 14:54

    Za 15 dana u BiH propala 122 preduzeća (SPISAK)

    13. Augusta 2025. — 14:38
  • NOVOSTI
  • PRIVREDA
    1. ENERGETIKA
    2. FINANSIJE
    3. TRŽIŠTE KAPITALA
    4. TRGOVINA
    5. TURIZAM
    6. Vidi sve

    Buljubašić: Rudnici koji ne proizvode dogovoreno ne mogu očekivati podršku EP BiH

    10. Augusta 2025. — 14:00

    Crna Gora traži investitore za izgradnju solarnih elektrana

    6. Augusta 2025. — 08:17

    OPEC+ povećao kvote za proizvodnju nafte

    4. Augusta 2025. — 12:23

    Mitrofanova: Prestanak kupovine ruskog gasa rizik za ekonomiju Bugarske

    2. Augusta 2025. — 10:00

    Centralna banka BiH članica Alijanse za finansijsku inkluziju

    13. Augusta 2025. — 16:08

    Promet nešto veći od 17.000 KM

    13. Augusta 2025. — 13:52

    Javni sektor Srbije duguje 450 miliona evra

    13. Augusta 2025. — 13:24

    Direktor Cibone postao suvlasnik Sarajevske berze

    13. Augusta 2025. — 09:03

    Promet nešto veći od 17.000 KM

    13. Augusta 2025. — 13:52

    Direktor Cibone postao suvlasnik Sarajevske berze

    13. Augusta 2025. — 09:03

    Ford ulaže pet milijardi dolara i okreće se električnim vozilima

    12. Augusta 2025. — 16:02

    Harvard ulaže 116 miliona dolara u Bitcoin

    12. Augusta 2025. — 12:36

    BiH povećala razmjenu sa skoro svim partnerima

    13. Augusta 2025. — 10:02

    Cijene hrane na najvišem nivou u posljednjih godinu i po

    12. Augusta 2025. — 09:00

    Povučen laserski pokazivač sa oblikom ključa za vozilo

    11. Augusta 2025. — 11:35

    Akcije Kroksa pale za skoro 30 odsto

    10. Augusta 2025. — 09:04

    U Tuzlanskom kantonu samo jedan licencirani turistički vodič

    11. Augusta 2025. — 14:00

    Kriza u ugostiteljstvu Srpske: Mladi masovno odlaze na Jadran

    11. Augusta 2025. — 09:00

    Banjaluku za pola godine posjetilo više od 61.000 turista

    10. Augusta 2025. — 08:07

    Hrvatsku u julu posjetilo 4,6 miliona turista

    9. Augusta 2025. — 11:56

    Za 15 dana u BiH propala 122 preduzeća (SPISAK)

    13. Augusta 2025. — 14:38

    Vanredna revizija u namjenskoj industriji FBiH

    12. Augusta 2025. — 13:59

    Njemačka više trguje sa Srbijom i Hrvatskom nego sa Rusijom

    12. Augusta 2025. — 08:06

    Novi sistem ulaska u EU će stvoriti probleme u međunarodnom transportu

    11. Augusta 2025. — 16:17
  • TECH
  • SVIJET
    1. ZANIMLJIVOSTI
    2. Vidi sve

    U Njemačkoj ste bogati ako imate ovu platu

    9. Augusta 2025. — 16:06

    Koliki porez plaćaju naši najuspješniji sportisti

    7. Augusta 2025. — 12:36

    Beč pronašao rješenje za problem sa trotinetima

    6. Augusta 2025. — 16:00

    Norvežani razvili skener koji otkriva “ćelave gume”

    5. Augusta 2025. — 16:16

    Indeks Tokijske berze Nikkei dostigao istorijski maksimum

    13. Augusta 2025. — 15:34

    Gigant star 133 godine pred gašenjem: Grca u dugovima

    13. Augusta 2025. — 12:25

    Musk prijeti tužbom Appleu

    13. Augusta 2025. — 08:02

    Tramp ponovo odgodio uvođenje carina na kinesku robu

    12. Augusta 2025. — 10:45
  • MULTIMEDIJA
    •   Video
    • Foto Galerija
    • Infografika
  • PROMO
Capital.ba – Informacija je capitalCapital.ba – Informacija je capital
  • POČETNA
  • SVE VIJESTI
  • CAPITAL TEME
  • NOVOSTI
  • PRIVREDA
  • ENERGETIKA
  • TURIZAM
  • TRGOVINA
  • TRŽIŠTE KAPITALA
  • TECH
  • ZANIMLJIVOSTI
  • SVIJET
  • FINANSIJE
  •   VIDEO
  • PROMO
Home » Cijene kontejnerskog prevoza prema Evropi rastu

Cijene kontejnerskog prevoza prema Evropi rastu

Andrijana PisarevićAndrijana Pisarević3. Jula 2024. — 10:14Nema komentara3 minute čitanja
FOTO: Agencije

NJU DELHI – Cijena prevoza teretnih kontejnera iz Indije u Evropu porasla je nakon što su glavni prevoznici podigli cijene od 1. jula.

FOTO: Agencije

Mogli bi ih povećati i dodatno jer su pošiljke iz Indije u Evropu porasle na oko 500 dolara za kontejner od 20 stopa i oko 900 dolara za kontejner od 40 stopa.

Prije jula cijene su bile oko 280 dolara za kontejner od 20 stopa i oko 450 dolara za kontejner od 40 stopa, prenosi SEEbiz.

Trošak prijevoza kontejnera od 20 stopa iz Indije u Evropu pao je za najmanje 70 odsto na oko 300 dolara s oko 1100 dolara u avgustu prošle godine usred pada međunarodne trgovine. Cijena prevoza kontejnera od 40 stopa u Evropu pala je na oko 450 dolara s 2500 dolara.

Kako bi vratili stope na održivi nivo, prijevoznici uključujući Maersk Line, Mediterranean Shipping Co. SA, CMA CGM SA, Hapag-Lloyd AG i Hanjin Shipping Co. Ltd namjeravaju nametnuti povećanja od 100 do 300 dolara za kontejner od 20 stopa i između 200 i 500 dolara za kontejner od 40 stopa od jula.

Ohrabreni uspjehom julskih povećanja stope, brodarske firme ponovno su od 1. avgusta uvele faktor prilagođavanja bunkera (BAF), dodatnu naknadu za brodsko gorivo, koju su prestale prikupljati ranije ove godine kada je Azija u Evropi trgovala otišao u slobodni pad.

Maersk Line sa sjedištem u Kopenhagenu, najveća svjetska firma za prevoz kontejnera, najavila je da će od 1. septembra podići cijene za 150 dolara za kontejner od 20 stopa i za 300 dolara za kontejner od 40 stopa za Evropu.

Mediterranean Shipping, drugi najveći kontejnerski prijevoznik na svijetu, rekao je da će povećati cijene za 200 dolara za kontejner od 20 stopa i za 400 dolara za kontejner od 40 stopa od 1. septembra na trgovačkim linijama iz Indije u Sjevernu Evropu, Ujedinjeno Kraljevstvo, zapadni i istočni Mediteran i Crno more.

Očekuje se da će mnogi drugi prevoznici slijediti Maersk i Mediterranean Shipping podizanjem stopa na indijsko-evropskom sektoru.

“Naš opstanak je bio u pitanju jer su stope dosegle najniže nivoe. Morali smo poduzeti nešto drastično kako bismo spriječili da propadnemo. Postojao je određeni stepen očaja među kontejnerskim brodskim linijama. Povećanje stope se moralo dogoditi”, rekao je izvršni direktor Hapag-Lloyda, pete najveće svjetske firme za prevoz kontejnera.

Dodao je da je učinak velikog broja kontejnerskih brodova koji su globalno stajali zbog nedostatka tereta i povlačenja usluga uticao na vozarine.

Broj neiskorištenih kontejnerskih brodova povećao se u posljednje dvije sedmice na 10 odsto svjetske flote jer je više brodova uklonjeno iz aktivne službe. Ukupno 520 brodova trenutno miruje, što predstavlja 1,28 miliona standardnih kontejnera, prema bazi podataka kontejnerske industrije sa sjedištem u Parizu AXS-Alphaliner.

U međuvremenu, neki kontejnerski prevoznici podižu cijene za SAD, gdje se troškovi trenutno kreću između 1300-1400 dolara za prijevoz kontejnera od 20 stopa.

kontejnerski prevoz
Podijeli: Facebook Twitter LinkedIn WhatsApp Copy Link Email
Prethodni članakSAD povukle osam licenci za isporuke robe kompaniji Huawei
Sljedeći članak Google povećava emisiju ugljen-dioksida zbog vještačke inteligencije

Povezani članci

Capital teme 02 minute čitanja

Agencija priznala da se javnim nabavkama bave mešetari

FINANSIJE 02 minute čitanja

Centralna banka BiH članica Alijanse za finansijsku inkluziju

Ostavi komentar Otkaži

NE PROPUSTITE
Capital teme

Agencija priznala da se javnim nabavkama bave mešetari

13. Augusta 2025. — 16:1802 minute čitanja

Agencija daje punu podršku izmjenama zakona

I radnici „Krajinapetrola“ protiv prodaje

13. Augusta 2025. — 15:06

Đokić podržao veće račune za struju

13. Augusta 2025. — 14:54

Za 15 dana u BiH propala 122 preduzeća (SPISAK)

13. Augusta 2025. — 14:38

Portal CAPITAL.ba je punopravni član Savjeta za štampu i online medije u BiH, Journalism Trust Inicijative i Reporters Shields Network.

Facebook X (Twitter) Instagram LinkedIn YouTube Viber
  • Uređivačka politika
  • O nama
  • Impressum
  • Kontakt
  • Marketing
  • Piši za Capital
  • ENERGETIKA RS
  • SLOBODNO
Copyright © 2025 Capital.ba - ISSN 2744-225X. Sva prava rezervisana.
Portal CAPITAL.ba je punopravni član Savjeta za štampu i online medije u BiH.

Unesite iznad pojam sa pretragu i pritisnite Enter za pretragu. Pritisnite Esc ili X da otkažete.

Obavijesti